شکایت از صرافی ارز دیجیتال

ووکیل برای شکایت از صرافی ارز دیجیتال


 شکایت از صرافی ارز دیجیتال می‌توان از دو طریق امکان پذیر است.

  • شکایت از طریق کانون صرافان
  • شکایت  به بانک مرکزی (از طریق سایت http://crm.cbi.ir)
  • شکایت از صرافی ارز دیجیتال از طریق سازمان تعزیرات حکومتی ( از طریق شماره ۱۳۵)
  • شکایت از صرافی ارز دیجیتال از طریق دادگستری

 

بر همین اساس برای ثبت شکایت و کسانی که مورد کلاهبرداری صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی قرار گرفته‌اند؛ می‌توانند اقدام به ثبت شکایت کنند .برای ثبت شکایت سایت‌های متعددی راه‌اندازی شده است که می‌تواند کار شما را پیگیری کند.

برای  روند پیگیری از طریق ثبت شکایت سریع تر باشد وکیل ارز دیجیتال می تواند علاوه بر راهنمایی و مشاوره های مرحله به مرحله ؛شخصا بعنوان نماینده قانونی شما اقدام نماید.

مراجع قابل پیگیری برای شکایت از صرافی ارز دیجیتال

شکایت از صرافی ارز دیجیتال از طریق کانون صرافان

برای اینکه شخص بتواند در کانون صرافان اقدام به ثبت شکایت کند باید پیش از مراجعه تمامی مدارک و اسناد مورد نظر خود را گردآوری کرده و با مراجعه به کانون اقدام به شکایت نماید.

تماس با وکیل متخصص09129426674

شکایت از صرافی ارز دیجیتال ایرانی به بانک مرکزی

در این روش باید بدانید که بانک مرکزی دارای یک سایت است که برای طرح شکایت شما باید به آدرس http://crm.cbi.ir مراجعه کنید در این سایت شکایت را ثبت نمایید پس از ثبت شکایت شماره کد رهگیری دریافت می‌کنید.

هر بار با مراجعه از طریق کد رهگیری می‌توانید از روند پرونده شکایت از صرافی آگاه شوید. شماره تماس ۲۷۰۶ نیز ‌می تواند در خصوص درخواست شما در حوزه کشور خدمات مورد نیاز را ارائه دهد.

لذا پس از ثبت شکایت با تشخیص تخلف صرافی از طریق بانک مرکزی نسبت به مورد اعلامی ؛تذکرات کتبی؛ اخطاریه؛ توقف فعالیت؛ تغییر نوع صرافی؛ تعلیق فعالیت؛ سلب صلاحیت؛ هیئت مدیره و مدیرعامل اضافه تمامی اقدامات مورد نیاز قانونی اعمال می‌شود.

شکایت از صرافی ارز دیجیتال

چنانچه صرافی متخلف همچنان به فعالیت‌های غیرقانونی خود ادامه دهد با صدور حکم تعلیق؛ ضمن مطالبه وجه؛ ضمانت نامه بانکی؛ مسدودی حساب از طریق نیروی انتظامی اقدام به توقف فعالیت صرافی می‌نماید؛ تا از اقدامات غیرقانونی شرکت صرافی پیشگیری ‌کند.

از جمله خدماتی که در ماده ۴۱ صراحتاً به آن اشاره شده تا با وقوع آن مراجع قانونی بانک مرکزی را وادار به انجام اقدامات قانونی در خصوص متوقف کردن عملکرد فعالیت صرافی می‌کند شامل:

  • عدم تعهدات نسبت به مشتری و بدهی‌های معوقه.
  • عملکرد متضاد نسبت به دستورالعمل‌های بانک مرکزی و تعهدات صرافی که لازم به رعایت آن می‌باشند.
  • عدم ارائه اطلاعات موثق یا اعلام اطلاعات غلط و نادرست که باعث گمراهی مسئولان و مدیران شرکا سهامداران صرافی شود.
  • در صورت منحل شدن فعالیت صرافی یا ورشکستگی صرافی.
  • عدم توانایی و یا فعالیت در خصوص عملیات صرافی در صورتی که بانک مرکزی تشخیص دهد.

شکایت از صرافی ارز دیجیتال از طریق سازمان تعزیرات حکومتی

سازمان تعزیرات حکومتی یکی از سازمان‌های مربوطه در خصوص تخلفات ارزهای دیجیتال ‌باشد که؛ برای ثبت شکایت در این سازمان باید شما از پیش مدارک و اسناد معتبری را بتوانید ارائه کنید. می‌توانید تخلفات صرافی‌ها را نیز از طریق شماره ۱۳۵ گزارش کنید.

برای رسیدگی‌های فوری می‌توانید از طریق مراجعه حضوری اقدام کنید. البته با ثبت شکایت در وب سایت یا تماس با شماره ۱۳۵ نیز می‌توانید شکایت خود را پیگیری نمایید. مجموعه تعزیرات حکومتی از جمله زیر مجموعه‌های اداره دادگستری می‌باشد.

شکایت از صرافی ارز دیجیتال از طریق دادگستری

شما با مراجعه به دادگستری و طرح شکایت خود ‌توانید درصدد احقاق حقوق خود باشید.

در این خصوص وکیل ارز دیجیتال نیز می‌تواند حامی شما باشد. چرا که گاهی مواقع ممکن است شما نتوانید از طریق دادگستری نتیجه مطلوب را دریافت کنید. لذا با راهنمایی‌های بهترین وکیل خوب تهران در حوزه تخصصی ارز دیجیتال می‌توانید موضوع را از طریق دادسرا پیگیری کنید.بر ای این منظور شما می‌توانید از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی اقدامات اولیه را انجام دهید.

تماس با وکیل متخصص09129426674

هزینه شکایت از صرافی ارز دیجیتال چقدر است؟

هزینه‌هایی که برای تخلفات و پیگیری‌های صرافی‌های ارز دیجیتال در نظر گرفته می‌شود کاملاً در هر مرجع متفاوت است.

هزینه‌ها بر اساس میزان توانایی مرجع در خصوص پیگیری به شکایت تعیین می‌شود.

مثلاً شما برای پیگیری دعاوی خود در کانون صرافان هزینه کمتری را نسبت به شکایت از طریق دادگستری خواهید پرداخت کرد.

شمامی‌توانید برای شروع کار از طریق کانون صرافان اقدام کنید.

در صورت عدم حصول نتیجه از طریق مراجع دیگر اقدامات لازم را انجام دهید. به همین جهت بهتر است تا در هر مرحله‌ای که هستید از یک وکیل متخصص کمک بگیرید تا علاوه بر تسلط بر مراحل کار ،  از مشاوره‌های حقوقی دفاتر وکالت بهره ببرید.

مجموعه گروه وکلای حق وران  با ارائه خدمات فوق به شما کمک خواهد کرد تا صفر تا صد پرونده را بتوانید پیگیری کنید.

برای این منظور می‌توانید با شماره‌های درج شده در صفحه و یا شماره 09129426674 تماس بگیرید و به نتیجه دلخواه خود برسید.

شکایت از صرافی ارز دیجیتال
دفتر مرکزی : تهران خیابان میرزای شیرازی ، بالاتر از مطهری ، پلاک ۲۱۹ ، طبقه پنجم ، واحد دو ، گروه وکلای حق وران
پست الکترونیک: haghvaran@gmail.com

دکتر محمد جواد گوهریانمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر محمد جواد گوهریان

سلام من دکتر محمد جواد گوهریان هستم و متولد سال ۱۳۶۴ و دارای دکترای تخصصی در رشته حقوق خصوصی از دانشگاه خوارزمی هستم. بنده سابقه  تالیف و گردآوری بیش از ۸ مقاله در حوزه حقوق خصوصی در نشریات معتبر داخلی و  گرد آوری کتاب در حوزه آرای وحدت رویه قضائی را دارا می باشم. انجام وکالت و مشاوره در بیش از ۴۳۸ پرونده مطرح در محاکم داخلی و بیش از یازده پرونده داوری در عرصه قرارداهای داخلی تا سال ۱۳۹۸ توسط بنده به انجام رسیده است. تخصص در وکالت در زمینه ملکی و همینطور در زمینه شرکت های داخلی و بین المللی در خصوص انعقاد قرارداهای جاری  و وکالت دائم از دیگر حوزه های فعالیت بنده هست. همینطور بنده مفتخرم پاسخ سوالات کاربران عزیزمان را که عضو با ارزش سایت در نزد ما محسوب می شوند، را به دقت و به صورت رایگان در سایت و در بخش پرسش وپاسخ قرار بدهم .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *