شکایت از فروشگاه های اینستاگرامی10

شکایت از فروشگاه های اینستاگرامی10


شکایت از فروشگاه‌های اینستاگرامی دقیقاً منوط به زمانی خواهد بود که شما پس از خرید از فروشگاه‌های اینترنتی اینستاگرامی با چالش‌هایی مثل عدم ارسال کالا عدم مطابقت کالا با عکس داخل پیج و مشکلات مشابه مواجه می‌شوید که برای دسترسی به حق و حقوق قانونی خود بهتر است تا برای آشنایی با راهکارهای قانونی حتماً از یک وکیل جرایم اینترنتی مشاوره حقوقی بگیرید.

چون که در شکایت از فروشگاه‌های اینستاگرامی راه‌های مختلفی وجود دارد یکی از راه‌ها می‌تواند از طریق شکایت و تماس با پشتیبانی اینستاگرام باشد و این موضوع باید به پشتیبانی اینستاگرام اطلاع رسانی شود .

دلیل شکایت را توضیح می‌دهید و باید در این زمینه اطلاعات دقیق به فروشگاه را وارد کنید.همچنین می‌توانید از طریق سامانه شکایت مصرف کنندگان شکایت خود را از فروشگاه‌های اینستاگرامی ثبت کنید .معمولاً  از این طریق پیگیری‌ها سریع انجام نمی‌شود.

بهتر است تا از طریق پلیس فتا اقدام به پیگیری‌های قانونی داشته باشید. شما می‌توانید از طریق مشاوره با ۱۰ وکیل خوب تهران حوزه دعاوی اینترنتی و شکایت‌های اینستاگرامی نسبت به شکایت‌های حقوقی و کیفری شخصاً اقدام کنید.

شکایت از فروشگاه‌های اینستاگرامی
شکایت از فروشگاه‌های اینستاگرامی

 نسبت به جرم صورت گرفته پیگیری کرده و و با اثبات موضوع حق و حقوق خود را بگیرید. ضمن اینکه برای مجازات‌های کلاهبرداری مجازی در اینستاگرام در قوانین تجارت الکترونیک مجازات‌های مشخصی تعیین شده است.

برخی از فروشگاه های اینترنتی در اینستاگرام اقدام به فروش محصولات و خدمات خود به صورت آنلاین نموده اند.هنگامی که کاربران اینستاگرام اقدام به سفارش و خرید کالاهای موردنظر خود می نمایند ممکن است پیج اینستاگرامی اقدام به کلاهبرداری نماید که در آن صورت چند حالت متصور است.

در این مقاله به بررسی خرید اینترنتی در اینستاگرام و نحوه شکایت از فروشگاه های اینستاگرامی هنگام کلاهبرداری توسط پیج های اینستاگرامی می پردازیم.

عناوین اصلی مقاله:
خرید از فروشگاه های اینستاگرامی
نحوه شکایت از پیج های اینستاگرام
جهت شکایت از فروشگاه های اینستاگرامی به کجا مراجعه نماییم؟
مجازات کلاهبرداری مجازی توسط اینستاگرام
مجازات کلاهبرداری مجازی در اینستاگرام

خرید از فروشگاه های اینستاگرامی

در عصر تکنولوژی و ارتباطات ، بسیاری از اشخاص اقدام به فعالیت جهت فروش کالاها و خدمات خود در سایت ها و اپلیکیشن های مجازی پر بازدید می نمایند.

از جمله این فضاهای مجازی اینستاگرام می باشد که بیع در آن بدین صورت است که ابتدا اشخاص اقدام به معرفی محصولات خود در پست و استوری می نمایند و سپس با بازدید خریدار کالای مدنظر خود را سفارش می دهد.

در این حین ممکن است رویدادهای خلاف میل خریدار رخ دهد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • عدم ارسال کالای خریداری شده
  • مغایرت کالا و اشتباه در ارسال سفارشات
  • معیوب بودن کالای خریداری شده
  • عدم ارائه خدمات (برگزار نشدن دوره یا کلاس و …)
  • اقسام کلاهبرداری پیج های اینستاگرام را می توان در دو مورد بیان نمود:
  • اشخاص ممکن است قربانی کلاهبرداری به دلیل عدم ارسال جنس یا ارائه خدمات گردد.
  • اشتباهی در ارسال سفارشات آن ها توسط پیج اینستاگرامی رخ داده باشد و به انکار موضوع اشتباه پذیرفته نشود.

نحوه شکایت از فروشگاه های اینستاگرامی

هنگامی که اشخاص قربانی کلاهبرداری خرید های اینترنتی می گردند ؛ قانون با ارائه راهکارهای حقوقی و مجازات کلاهبرداران مجازی به احقاق حق اشخاص می پردازد و نهادهایی جهت شکایت از جرایم اینترنتی تشکیل شده است.

اقسام شکایت از فروشگاه های اینستاگرامی

  • شکایت از فروشگاه های اینستاگرامی3
    شکایت از فروشگاه های اینستاگرامی3

    شکایت حقوقی : در صورتی که فروشنده از ارسال کالا خودداری نماید یا تاخیر در ارائه خدمات داشته باشد.

  • شکایت کیفری : در کلاهبرداری مثلثی رخ می دهد که اشکال متفاوتی می تواند داشته باشد:

به صورت پرداخت بیعانه در پیج های جعلی

اقدامات شخص ثالثی جهت فروش فیک با رسید پرداخت خریدار واقعی و شماره حساب فروشنده اصلی
جهت شکایت از خرید اینترنتی در اینستاگرام می توان با مراجعه به سایت پلیس فتا به پیگیری موضوع پرداخت.

یا جهت بررسی حقوقی موضوع ابتدا باید به دفاتر خدمات قضایی مراجعه نمود و از طریق سامانه ثنا به ثبت شکواییه با عنوان جرم کلاهبرداری اینترنتی در اینستاگرام و از نوع شکایت کیفری مبنی بر عدم ارسال کالا وموار مشابه نمود.

در صورتی که شکایت کیفری بررسی گردد و رد شود می توان شکایت حقوقی مطرح نمود.بهتر است جهت بررسی ادله جرم و تنظیم دادخواست برای شکایت با وکلای متخصص در حیطه جرایم رایانه ای مشاوره انجام گیرد.

جهت شکایت از فروشگاه های اینستاگرامی به کجا مراجعه نماییم؟

مرجع شکایت از فروشگاه های اینستاگرامی در صورتی که شکایت شما حقوقی باشد یا اینکه شکایت کیفری شما مورد پذیرش واقع نشود دادسرای حقوقی می باشد.

اما در صورتی که نوع شکایت کیفری شناخته شود مرجع رسیدگی با آن دادگاه کیفری و دادسرای جرایم رایانه ای خواهد بود.

در هر دو حالت شاکی باید تمامی مدارک و مستندات مرتبط به پرونده را ارائه دهد.که از جمله آن ها میتوان به رسید پرداختی و مکالمات مجازی اشخاص که اماره قضایی می باشد و به علم قاضی در این زمینه کمک می نماید اشاره نمود.

جهت اطلاع از نوع شکایت با بیان توضیحات کامل از وکیل جرایم رایانه ای کمک بگیرید تا با تسریع امر پیگیری از حق شما دفاعیات لازم صورت بگیرد.

شکایت از فروشگاه های اینستاگرامی4
شکایت از فروشگاه های اینستاگرامی4

مجازات کلاهبرداری مجازی در اینستاگرام

براساس ماده67 قانون تجارت الکترونیکی هرکس در بستر مبادلات الکترونیکی با سوء استفاده و یا استفاده غیر مجاز از وسایل ارتباط از راه دور و ارتکاب افعالی در عملکرد برنامه یا سیستم رایانه ای دیگران را بفریبد و از این طریق برای خود یا دیگری اموال یا امتیازات مالی تحصیل کند و اموال دیگران را ببرد مجرم محسوب می شود.

مجازات موارد اشاره شده در ماده فوق علاوه بر رد مال به صاحبان ان حبس و پرداخت جزای نقدی می باشد.

نکته:

شروع به جرم کلاهبرداری کامپیوتری جرم محسوب می شود و مجازات ان حداقل مجازات مقرر در ماده مذکور می باشد.
طبق قوانین تجارت الکترونیکی هرکس در بستر مبادلات الکترونیکی اقدام به جعل داده های دارای ارزش مالی و اثباتی نماید تا با ارائه ان به مراجع اداری،قضایی و مالی به عنوان داده پیام های معتبر استفاده نماید جاعل محسوب و به مجازات حبس و جزای نقدی محکوم میگردد.

در نتیجه می توان گفت مجازات فروشگاه های اینستاگرامی بر اساس جرائمی که مرتکب میشوند تعیین میگردد و مجازات ان می تواند از قبیل عودت مبلغ متضرر و جبران خسارت یا پذیرفتن ارسال و تعویض کالا و همچنین ارائه خدمات مجازی می باشد.

بهتر است جهت اطلاع از نحوه اعتماد یه فروشگاه های برخط و مجازات های جرایم رایانه ای با وکیل مجرب در حقوق تجارت الکترونیکی مشاوره بنمایید.گروه وکلای حق وران اماده پذیرش هرگونه شکایتی مبنی بر جرائم رایانه ای می باشد.

دکتر محمد جواد گوهریانمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر محمد جواد گوهریان

سلام من دکتر محمد جواد گوهریان هستم و متولد سال ۱۳۶۴ و دارای دکترای تخصصی در رشته حقوق خصوصی از دانشگاه خوارزمی هستم. بنده سابقه  تالیف و گردآوری بیش از ۸ مقاله در حوزه حقوق خصوصی در نشریات معتبر داخلی و  گرد آوری کتاب در حوزه آرای وحدت رویه قضائی را دارا می باشم. انجام وکالت و مشاوره در بیش از ۴۳۸ پرونده مطرح در محاکم داخلی و بیش از یازده پرونده داوری در عرصه قرارداهای داخلی تا سال ۱۳۹۸ توسط بنده به انجام رسیده است. تخصص در وکالت در زمینه ملکی و همینطور در زمینه شرکت های داخلی و بین المللی در خصوص انعقاد قرارداهای جاری  و وکالت دائم از دیگر حوزه های فعالیت بنده هست. همینطور بنده مفتخرم پاسخ سوالات کاربران عزیزمان را که عضو با ارزش سایت در نزد ما محسوب می شوند، را به دقت و به صورت رایگان در سایت و در بخش پرسش وپاسخ قرار بدهم .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *