جرم قاچاق خودرو

جرم قاچاق خودرو


جرم قاچاق خودرو از جمله جرایمی است که معمولاً نیازمند تخلفات سازماندهی شده می‌باشد. چون تحت هیچ عنوانی یک خودرو نمی‌تواند بدون مجوز؛ بدون پلاک و بدون ثبت شدن در سامانه ملی وارد کشور شود و در ایران تردد کند.

در اینگونه جرایم وکیل قاچاق کالا و ارز می تواند با مهارت و تخصص لازمه امر  تخلفات صورت گرفته را اثبات نماید و در محرز شدن جرم قاچاق خودرو گام موثری بردارد.

دفاع از

تمامی حقوق قانونی

پرداخت

بصورت توافقی

مشاوره رایگان

با کارشناسان حقوقی

وکالت پرونده

تا صدور رای قطعی

همراهی وکیل

همراه شما در تمام جلسات

نحوه ارتباط

آنلاین و حضوری

نحوه پیگیری

پشتیبان اختصاصی

انواع وکلا

خانم  و آقا

جرم قاچاق خودرو

مجازات جرم قاچاق خودرو

برای مجازات جرم قاچاق خودرو از طریق مدارج قانونی معمولاً خودروهایی که به صورت غیر مجاز وارد کشور می‌شوند توقیف و ضبط می‌شوند.

مافیای قاچاق خودرو

متاسفانه مافیای قاچاق خودرو توانسته تعداد زیادی از خودروهای قاچاق را از مبادی قانونی کشور وارد کند. در طی یکی از تخلفات صورت گرفته با توجه به انکار مسئولین گمرک در نهایت با ارائه اسناد و مدارک معتبر صحت امر محرز شد و در پی این افشاگری ۵۰ نفر از مافیای قاچاق کالا که در خصوص قاچاق دست داشتن دستگیر شدند.

متاسفانه مافیای قاچاق کالا و خودرو طی یک سازماندهی مشخص برای اینکه خودروها را از گمرک خارج کنند آنها را در مکان‌های دیگر دپو کرده و شبانه از گمرک خارج می‌کند.

شماره تماس بهترین وکیل جعل سند در تهران : 09129426674
جرم قاچاق خودرو

خودروهای قاچاق چگونه وارد می‌شوند؟

برای اینکه بدانیم جرم قاچاق خودرو جا نشات می‌گیرد باید بدانیم که در واقع خودروها چگونه وارد می‌شوند. معمولاً از جمله دستگاه‌های دولتی که نقش اساسی در ورود قانونی خودروهای خارجی دارند مسئول رسیدگی به این موضوع هستند از جمله مراکز که این وظیفه را بر عهده دارند شامل:

  • گمرک
  • پلیس راهور
  • پلیس گذرنامه
  • دبیرخانه
  • مناطق آزاد ویژه اقتصادی

اگر تمامی این دستگاه‌های دولتی هر کدام به طور جداگانه وظایف محوله خود را با عملکرد دقیق و قانونی پیگیری کنند و شک و شبهه‌ای را مورد بررسی و ارزیابی بیشتر قرار دهند باعث می‌شود تا از علاوه بر اینکه دست مافیای قاچاق خودرو این قضیه کوتاه می‌شود؛ ورود خودروهای قاچاق نیز هش پیدا می‌کند. به عنوان مثال می‌توان رسیدگی به بزرگترین پرونده خودروهای قاچاق پرونده نگین خودرو اشاره کرد.

جرم قاچاق خودرو در چه صورت غیر قابل پیگیری است؟

یکی از مواردی که متاسفانه در آن می‌توان جرم قاچاق خودرو را پیگیری کرد و در واقع مراجع متوجه نخواهند شد مربوط به زمانیست که اشخاص با خودروهای گذر موقت وارد کشور می‌شوند و بعد خود شخص از کشور خارج می‌شود. در حالی که خودرو داخل کشور باقی مانده است .

برای اینکه بتوان در این گونه موارد جرم قاچاق خودرو محرز شود؛ تمامی دستگاه‌ها و خودروهای وارداتی عبور موقت باید با پلیس راهور؛ پلیس گذرنامه در قالب سامانه جامع و یکپارچه و کارآمد در ارتباط باشند تا مورد شناسایی قرار بگیرند و از سوی استفاده‌های احتمالی پیشگیری شود.

جرم قاچاق خودرو

تفاوت قاچاق خودرو با سایر قاچاق‌های دیگر

متاسفانه جرم قاچاق خودرو جزو جرایم سازمان یافته می‌باشد و دارای مصرف کنندگان خاص و طی سفارش اتفاق می‌افتد. در صورتی که در سایر قاچاق‌های دیگر معمولاً افراد بر حسب نیاز جامعه و بر حسب عرضه و تقاضا در بازار مبادرت به قاچاق کالا و ارز می‌کنند.

خوشبختانه وکیل خوب تهران می‌تواند در صورتی که شما محکوم به جرم قاچاق خودرو یا قاچاق شده باشید در هر یک از موارد می‌تواند به پرونده شما ورود کند و به شما در این خصوص کمک نماید.

نحوه برخورد با قاچاقچیان خودرو

همانطور که پیشتر هم اشاره شد یکی از روش‌های قاچاق خودرو از طریق گذر موقت خودرو می‌باشد که؛ ضابطان حقوقی باید این خودروها را در گمرک ثبت میکند و تمامی اطلاعات این خودروها در پلیس راهور ؛پلیس مبارزه با قاچاق به اشتراک گذاشته شود.

در طی یک طراحی سیستمی اطلاعات افراد که خودروها را وارد کشور می‌کنند در سامانه ثبت شود در این گونه مواقع اگر شخص در زمان مقرر خودرو را تحویل گمرک ندهد پرونده‌های جرم قاچاق خودرو تشکیل خواهد شد.

البته که پلیس امنیت اقتصادی ناجا نیز می‌تواند در خصوص ورود کالا حمل و نقل کالا و ورود خودروهای قاچاق به صورت کاملاً سیستم و برخط به موضوع کنترل داشته باشد و از زمان ورود خودروهای ترانزیتی هم آگاه شود.

در این گونه موارد باید تمامی مدرک و اسناد گمرکی خودروها بعد از اصالت خودرو و هویت مالک احراز و سپس شماره گذاری شوند که تمامی خودروهایی که پلاک می‌شوند تمامی مستندات قانونی‌شان در سامانه پلیس راهور وجود دارد.

جرم قاچاق خودرو

خرید خودروهای قاچاق

متاسفانه برخی بر این باورند که با خرید خودروهای قاچاق می‌توانند از قاچاق بودن آن فرار کنند اما بهتر است به تمامی خریداران خودروهای گذر موقت هشدار دهیم که واگذاری و خرید و فروش این‌خودروهای گذر موقت در واقع همان قاچاق محسوب می‌شوند که در صورت مشاهده برخورد قانونی شده و مورد ضبط قرار می‌گیرند.

مطابق قوانین خودروهای گذر موقت باید تمام مالکینی که خودروهای موقت را دارا هستند و با آنها در کشور تردد می‌کنند. تردد آنها فقط منوط به استفاده مالک خودرو می باشد.در واقع تنها دارنده پروانه گمرکی می‌تواند با خودرو تردد داشته باشد.

معمولا به خاطر داشتن مهلت ۹۰ روزه خودروهای وارداتی مالک خودرو باید طی مدت ۹۰ روز خودرو عبور موقت را از کشور خارج کند .چرا که عدم پیگیری موضوع می‌تواند منجر به طرح پرونده قضایی برای مالک در مراجع قانونی شود.

نکته:

برای رانندگی با خودروهای وارداتی و گذر موقت فقط مالک می‌تواند اقدام به رانندگی کند در صورتی که مشاهده شود شخص دیگری به جز راننده اقدام به رانندگی کند پلیس با شخص متخلف برخورد قانونی خواهد داشت.
متاسفانه افراد سودجو از عدم آگاهی شهروندان نسبت به فروش خودروهای گذر موقت سو استفاده می‌کنند و با استفاده از ترفندهای مختلف اقدام به خرید و فروش خودروهای گذر موقت می‌کنند و افرادی که در دام این اشخاص کلاهبردار گرفتار می‌شوند قطعاً دچار ضرر مالی هنگفتی خواهند شد.

راه‌های قاچاق خودرو

یکی از روش‌ها که از طریق گمرک کشور می‌باشد که به دلیل عدم رسیدگی و پیگیری‌های قانونی می‌باشد .

یکی دیگر از راه‌ها از طریق قاچاق خودرو با قایق‌های سبک می‌باشد که؛ مثلاً از سمت کشورهای جنوب خلیج فارس به سمت هرمزگان خودروها منتقل می‌شوند و قاچاقچیان پلاک‌های مشابه را بر روی خودرو نصب می‌کنند.معمولاً این خودروها عمدتاً در ایست‌های بازرسی توقیف می‌شوند.

روش دیگر استفاده از خودروهای اسقاطی می‌باشد که حتی بدون پرداخت هرگونه عوارضی این خودروها وارد کشور می‌شوند. معمولا به این شیوه اصطلاحاً خودروی دوقلو گفته می‌شود.

در این روش خودروهای تصادفی یا سوخته که غیر قابل استفاده هستند توسط قاچاقچیان خریداری می‌شوند. سند این خودروها که از رده خارج شدن کارایی زیادی دارد .معمولاً قاچاقچیان شماره موتور و بدنه را روی سند خریداری شده با مهارت روی خودرو وارداتی هک می‌کند و پلاک خودرو سوخته را روی خودروی وارداتی نصب می‌کنند بدین صورت خودروی وارد شده بدون اینکه هرگونه عوارضی بپردازد وارد می‌شود.

اعلام سرقت یکی دیگر از روش‌هایی است که مالکان خودرو وارداتی اقدام می‌کنند. پس از اینکه خودرو وارد کشور شد پس از یک مدت اعلام سرقت می‌کنند و دیگر نیازی نیست که خودرو هر ۶ ماه یک بار به کارشناس گمرک نشان داده شود و حضور خود را ثبت شود.

دکتر محمد جواد گوهریانمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر محمد جواد گوهریان

سلام من دکتر محمد جواد گوهریان هستم و متولد سال ۱۳۶۴ و دارای دکترای تخصصی در رشته حقوق خصوصی از دانشگاه خوارزمی هستم. بنده سابقه  تالیف و گردآوری بیش از ۸ مقاله در حوزه حقوق خصوصی در نشریات معتبر داخلی و  گرد آوری کتاب در حوزه آرای وحدت رویه قضائی را دارا می باشم. انجام وکالت و مشاوره در بیش از ۴۳۸ پرونده مطرح در محاکم داخلی و بیش از یازده پرونده داوری در عرصه قرارداهای داخلی تا سال ۱۳۹۸ توسط بنده به انجام رسیده است. تخصص در وکالت در زمینه ملکی و همینطور در زمینه شرکت های داخلی و بین المللی در خصوص انعقاد قرارداهای جاری  و وکالت دائم از دیگر حوزه های فعالیت بنده هست. همینطور بنده مفتخرم پاسخ سوالات کاربران عزیزمان را که عضو با ارزش سایت در نزد ما محسوب می شوند، را به دقت و به صورت رایگان در سایت و در بخش پرسش وپاسخ قرار بدهم .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *