نمونه رای رابطه سرقفلی و عقد اجاره

نمونه رای رابطه سرقفلی و عقد اجاره گروه وکلای حق وران


نمونه رای رابطه سرقفلی و عقد اجاره

نمونه رای رابطه سرقفلی و عقد اجاره

 رای دادگاه بدوی

درخصوص دادخواست تقدیمی ب. ع. با وکالت ف. ف.ر. به طرفیت خوانده س. ف. با وکالت الف. الف.د. . به خواسته صدور حکم بر الزام خوانده به تنظیم سند رسمی صلح سرقفلی یک باب مغازه تجاری به پلاک ثبتی ….. فرعی از …….اصلی قطعه دوم صورتمجلس شماره ……مورخ 1388/8/14 و الزام خوانده به تنظیم سند رسمی اجاره مغازه مذکور و پرداخت خسارات دادرسی . به شرح دادخواست تقدیمی که وکیل خواهان بیان داشته : خوانده و خواهان هر کدام مقدار سه دانگ از شش دانگ سرقفلی مغازه موضوع دادخواست را از خوانده خریداری کرده اند و سپس خوانده مالکیت ملک را نیز خریداری نموده است . لذا محکومیت خوانده مطابق ستون خواسته مورد تقاضا است . دادگاه با توجه به محتویات پرونده نظر به اینکه سرقفلی مغازه توسط خواهان و خوانده از فرد ثالثی به نام ا. ن. خریداری شده است . و دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی صلح سرقفلی، باید به طرفیت مالک سابق سرقفلی طرح میگردید .

لذا دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی صلح سرقفلی به طرفیت خوانده قابلیت استماع ندارد و به تبع آن الزام خوانده به تنظیم سند رسمی اجاره نیز در موقعیت فعلی ( که سند رسمی صلح سرقفلی تنظیم نگردیده ) قابل استماع نمیباشد . لذا به استناد ماده 2 قانون آئین دادرسی مدنی قرار عدم استماع دعوا صادر و اعلام میگردد . رأی صادره ظرف بیست روز پس از ابلاغ قابل تجدید نظرخواهی درمحاکم محترم تجدید نظر استان تهران است.
رئیس شعبه دوم دادگاه حقوقی تهران – سیدتقی میریان

دکتر سبحان فتح الهی

دکتر سبحان فتح اللهی

خواننده عزیز سلام !

من از گروه وکلای حق وران در خدمت شما هستم..

در اجاره های مشمول قانون روابط موجر و مستاجر 1376، سرقفلی، وجود مستقلی از روابط استیجاری ندارد و امری است که صرفا با وجود عقد اجاره محقق می شود؛ بنابراین در صورتی که دلیلی بر وقوع عقد اجاره، ارائه نشود دعوی الزام به تنظیم سند رسمی صلح سرقفلی مسموع نیست.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از وکیل سرقفلی کمک بگیرید.

 رای دادگاه تجدیدنظر

تجدیدنظر خواهی ب. ع. با وکالت ف. ف.ر. بطرفیت س. ف. نسبت به دادنامه شماره 227-1394/3/12 صادره از شعبه 2 دادگاه عمومی حقوقی تهران که به اساس آن قرار رد دعوی نامبرده مبنی بر تنظیم سند رسمی صلح سر قفلی یک باب مغازه تجاری پلاک ….. فرعی از …..اصلی و الزام به تنظیم سند رسمی اجاره صادر و اعلام گردیده مورد بررسی قرار گرفت از توجه با مستندات دعوی و اظهارات مکتوب در پرونده دادنامه موافق قوانین موضوع بوده و لایحه اعتراضیه متضمن جهت موجهه نقض آن نمی باشد و جهات درخواست تجدیدنظر با شقوق یاد شده در ماده 348 قانون آئین دادرسی مدنی مطابقت ندارد.

زیرا با عنایت به ماده 2 قانون روابط موجر و مستاجر مصوب سال 1376چنین استنباط می شود که سر قفلی وجود مستقلی ندارد جدای از روابط استیجاری نیست به عبارتی دیگر سرقفلی امری است که با وجود عقد اجاره می توان محقق گردد نظر به مراتب در تطبیق قضیه مطروحه در مانحن فیه هیچ گونه دلیلی بر وقوع عقد اجاره ارائه نگردیده طرح دعوی به کیفیت یاد شده قابل استماع نیست لذا دادگاه به استناد قسمت اول ماده 353 قانون یاد شده با رد اعتراض دادنامه بدوی تایید و استوار می گردد این رای قطعی است.
شعبه 52 دادگاه تجدیدنظر استان تهران – رییس و مستشار
محمدباقر قربان وند – سیدوجیح الله فهیمی گیلانی

مشاوره حقوقی تلفنی

یکی از خدمات گروه وکلای حق وران ، ارائه خدمات مشاوره تلفنی حقوقی می باشد.  با توجه به شلوغی شهرها امروزه دیگر نیازی به طی مسیر طولانی و یا ساعت ها انتظار  برای دریافت خدمات مشاوره حقوقی همچون گذشته نیست ، بلکه شما می توانید به راحتی با رزرو یک مشاوره تلفنی از وکلای پایه یک دادگستری تهران از خدمات مشاوره تخصصی حقوقی بهره مند شوید.

خدمات رایگان ما برای همه

آیا میدانید گروه وکلای حق وران خدمات مشاوره رایگان ارائه نموده است ؟

گروه وکلای حق وران به منظور ارائه خدمات عمومی گسترده برای همه ی مردم با توان های مالی مختلف و به منظور ارائه راهنمایی موثر ، اقدام به ارائه مشاوره رایگان حقوقی نموده است.

برای بهره مندی از خدمات مشاوره رایگان کافی است که در فرم زیر سوال خود را بپرسید  و سپس در قسمت مشاوره افلاین پاسخ سوالات خود و دیگران را ببینید.

گروه وکلای حق وران با همکاری  جمعی از وکیل خوب تهران به صورت تخصصی اقدام به ارائه خدمات در زمینه های زیر می نماید :

وکیل قاچاق کالا و ارز، وکیل شرب خمر، وکیل رابطه نامشروع، وکیل ارث ، وکیل جرایم اینترنتی، وکیل پیش فروش آپارتمان، وکیل مالیات، وکیل ملکی وکیل خانواده ؛ وکیل شهرداری ، وکیل تجاوز جنسی ، وکیل سقط جنین ، وکیل جرایم پزشکی ، وکیل سرقفلی ، وکیل جعل ، وکیل فروش مال غیر ، وکیل وقف

وکلای حق وران راهنمای شما در رسیدن به نتیجه مطلوب می باشند. شماره تماس در ۲۴ ساعت شبانه روز : 09129426674

ما را در اینستاگرام دنبال نمایید: haghvaran

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *