نمونه رای شرایط ایجاد حق سرقفلی

نمونه رای شرایط ایجاد حق سرقفلی گروه وکلای حق وران


نمونه رای شرایط ایجاد حق سرقفلی

نمونه رای شرایط ایجاد حق سرقفلی

 رای دادگاه بدوی

خواسته خواهان ها 1. آقای ع. ت. 2. آقای ر. ت. با وکالت آقای س.ع. م. به طرفیت خواندگان 1. آقای ج. ح. 2. آقای ف. ت.ی.الف. 3. آقای م. ن.ل. 4. آقای م. خ. با وکالت آقای ح. م.م. عبارت است از مطالبه حق سرقفلی . دادگاه وقت رسیدگی تعیین و طرفین را به دادرسی دعوت نموده است .

اینک دادکاه با توجه به محتویات پرونده و نظر به این که مطالبه سرقفلی فرع بر پرداخت وجهی به عنوان سرقفلی توسط مستأجر به موجر می باشد وصرف نظر از انکار خواندگان به عنوان مالکین فعلی ملک مورد اجاره به موجب لایحه تقدیمی توسط وکیل خود ثبت شده تحت شماره 1352 – 1394/04/02 دفتر دادگاه و نیز انکار مالک قبلی مورد اجاره موضوع استشهادیه تنظیمی مورخ 1393/11/27 به ضمیمه لایحه مورد اشاره ، مبنی بر دریافت هر گونه وجهی به عنوان سرقفلی و با عنایت به این که خواندگان به موجب دادنامه شماره 300119 – 1394/02/14 صادره از ناحیه این دادگاه ملزم به پرداخت حق کسب، پیشه یا تجارت در حق خواهانها گردیده اند و لذا با عنایت به این که در مجموع خواهان ها دلیلی بر مدعای خود اقامه و ارائه و ابراز نکرده اند.

لذا دادگاه با توجه به مراتب ادعای خواهان ها را متکی به دلیل و وارد نمی داند و به لحاظ فقدان ادله اثباتی با استناد به ماده 197 قانون آئین دادرسی مدنی حکم به رد دعوی خواهان ها صادر واعلام می نماید. مع الوصف رأی صادره ظرف بیست روز قابل تجدید نظر در محاکم تجدید نظر مرکز استان تهران می باشد.
رئیس شعبه 111 دادگاه عمومی حقوقی تهران-علی مسعودی

دکتر سبحان فتح الهی

دکتر سبحان فتح اللهی

خواننده عزیز سلام !

من از گروه وکلای حق وران در خدمت شما هستم..

تحقق حق سرقفلی، نیاز به اراده انشایی و ایجاب و قبول دارد. بنابراین باید وجهی «به عنوان سرقفلی»; توسط مستاجر پرداخت شده باشد و صرف وجود چند فقره سفته و یا پرداخت وجوهی از جانب مستاجر بابت عوارض شهرداری و مانند آنها، دلالتی بر استحقاق مستاجرین نسبت به حق سرقفلی ندارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از وکیل سرقفلی کمک بگیرید.

 رای دادگاه تجدیدنظر

در خصوص تجدیدنظر خواهی آقای س.ع. م. به وکالت از آقایان ر. و ع. ت. به طرفیت آقایان ج. ح. م. خ. م. ن.ل. و ف. توسلی نسبت به دادنامه شماره 119 مورخ 94/2/14 صادره از شعبه محترم 111 دادگاه عمومی حقوقی تهران که به موجب آن حکم به تخلیه عین مستاجره در قبال پرداخت مبلغ 8/800/000/000 ریال ( هشت میلیارد و هشتصد میلیون ریال ) و خسارات دادرسی به عنوان حق کسب و پیشه به جهت بازسازی صادر گردیده و اکنون آقای وکیل مدعی است باتوجه به آن که هیئت کارشناسی 5 نفره بدواً ارزش حق کسب و پیشه را 11/000/000/000 ریال برآورد و سپس همین هیئت آن را به 8/8000/000/000 کاهش داده اند خلاف قانون است نظر به این که هیئت محترم کارشناسی 5 نفره در توجیه علت تغییر مبلغ بیان داشته که اظهار نظر اول آنان براساس قرار کارشناسی اولیه بوده که دادگاه محترم در متن آن به کارشناس امر نموده که مبلغ حق سرقفلی و کسب و پیشه راتعیین نماید رای در قرار های بعدی از تعیین حق سرقفلی عدول نموده و این توجیه قابل پذیرش بوده و نیازی به ارجاع امر به هیئت هفت نفره کارشناس را نمی طلبد و نظریه آن که رسیدگی دادگاه به موضوع وفق مقررات قانونی و توجه به اعتراضات طرفین در راستای نظرات کارشناس از مرحله بدوی تا هیئت 5 نفره بوده و تجدیدنظر خواهان ها دلیل و مدرکی که موجبات نقض دادنامه را فراهم سازد اقاله نداشته و تجدیدنظر خواهی نیز با هیچ یک از شقوق ماده 348قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی مطابقت ندارد و در خصوص تجدیدنظر خواهی آنان از رای شماره 408 مورخ 94/4/14 که طی آن مطالبه حق سرقفلی مردود اعلام گردیده و آقای وکیل مدعی است که سطور انتهایی سند عادی اجاره که در آن قید شده هرگاه مستاجرین پس از انقضای مهلت اجاره از تخلیه عین مستاجره خودداری ورزند سفته های مذکور به عنوان حق سرقفلی اخذ خواهد شد و همچنین مبالغی که مستاجرین از طرف موجرین به عنوان عوارض به شهرداری جهت تغییر کاربری به تجاری پرداخت نموده دلالت بر پرداخت حق سرقفلی دارد و نظر به آن که ایجاد حق سرقفلی از جمله عقود بوده که نیاز به اراده انشایی و تحقق ایجاب و قبول دارد که پرونده و ادله ابرازی خواهان های اولیه و تجدیدنظر خواندگان بری از تحقق آن می باشد و صرف ذکر چند فقره سفته که دلیلی به مطالبه آن وجود نداشته و این که موجب اقاله قرارداد مشارکت مورخ 68/3/31 آقای ع. ت. سه فقره سفته امانتی را دریافت نموده و منشاء صدور آن مشخص نمی باشد و پرداخت وجه عوارض به شهرداری صرف نظر از آنکه موجرین منکر هرگونه اذن در پرداخت می باشند نیز دلالتی بر محق شدن مستاجرین بر حق سرقفلی ندارد لذا من حیث المجموع تجدیدنظر خواهی را وارد ندانسته و به استناد مواد 348 و 358 قانون آیین دادرسی مدنی ضمن رد تجدیدنظر خواهی های به عمل آمده آراء مورد تجدیدنظر را عیناً تائید می نماید .رای حضوری و قطعی است.
شعبه 62 دادگاه تجدیدنظر استان تهران – مستشار و مستشار
یوسف یعقوبی محمودآبادی – علی مداح

مشاوره حقوقی تلفنی

یکی از خدمات گروه وکلای حق وران ، ارائه خدمات مشاوره تلفنی حقوقی می باشد.  با توجه به شلوغی شهرها امروزه دیگر نیازی به طی مسیر طولانی و یا ساعت ها انتظار  برای دریافت خدمات مشاوره حقوقی همچون گذشته نیست ، بلکه شما می توانید به راحتی با رزرو یک مشاوره تلفنی از وکلای پایه یک دادگستری تهران از خدمات مشاوره تخصصی حقوقی بهره مند شوید.

خدمات رایگان ما برای همه

آیا میدانید گروه وکلای حق وران خدمات مشاوره رایگان ارائه نموده است ؟

گروه وکلای حق وران به منظور ارائه خدمات عمومی گسترده برای همه ی مردم با توان های مالی مختلف و به منظور ارائه راهنمایی موثر ، اقدام به ارائه مشاوره رایگان حقوقی نموده است.

برای بهره مندی از خدمات مشاوره رایگان کافی است که در فرم زیر سوال خود را بپرسید  و سپس در قسمت مشاوره افلاین پاسخ سوالات خود و دیگران را ببینید.

گروه وکلای حق وران با همکاری  جمعی از وکیل خوب تهران به صورت تخصصی اقدام به ارائه خدمات در زمینه های زیر می نماید :

وکیل قاچاق کالا و ارز، وکیل شرب خمر، وکیل رابطه نامشروع، وکیل ارث ، وکیل جرایم اینترنتی، وکیل پیش فروش آپارتمان، وکیل مالیات، وکیل ملکی وکیل خانواده ؛ وکیل شهرداری ، وکیل تجاوز جنسی ، وکیل سقط جنین ، وکیل جرایم پزشکی ، وکیل سرقفلی ، وکیل جعل ، وکیل فروش مال غیر ، وکیل وقف

وکلای حق وران راهنمای شما در رسیدن به نتیجه مطلوب می باشند. شماره تماس در ۲۴ ساعت شبانه روز : 09129426674

ما را در اینستاگرام دنبال نمایید: haghvaran

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *