سلام.  من یک سال و نیمه ک عقدم و همسرم دوهفته یکماه میاد. میره .و بعد به یکباره با دلایل الکی و مسخره قهر میکنه. ی موقع میبینی ۸ماه میره. و من اصلا نمیبینمش. گاهی ک یادش میفته. دو سه تا اهنگ برام میفرسته یا بااینکه میدونه مقصره و پیاماش هست دست پیش میگیره. و من رو مقصر میکنه. چندین بار ازمن خواسته ک برم دنبال کارای طلاقم. واینکه مستقیم گفته ک علاقه ای به من نداره پیام هاش همش هست اما میگه اگه مهریه بخوای طلاق نمیدم و توی دادگاه حق با منه… خواستم بدونم باتوجه به چیزایی ک عرض کردم راهی هست ک بتونم طلاق بگیرم ولی با مهریه؟؟؟ کسی هست بتونه توی این راه کمکی ب من بکنه؟؟ 

پاسخ سوال:

سلام علیکم

قانون طلاق را در اختیار مرد قرار داده است. و شوهر می تواند با شرایط طلاق زوجه که در قانون آمده است- یعنی پرداخت حقوق مالی زوجه و طی مراحل قانونی طلاق– دادخواست طلاق از مرد داده و به رغم مخالفت زوجه او را طلاق بدهد. ولی زن نیز در دو حال کلی میتواند درخواست طلاق نماید:

  • اثبات عسر و حرج زن هم از دیگر دلایل طلاق به استناد ماده ۱۱۳۰ قانون مدنی است. عسر و حرج یعنی به وجود آمدن وضعیتی که ادامه زندگی را برای زوجه با مشقت همراه ساخته و تحمل آن مشکل باشد.

  • اثبات یکی از شرط های مندرج در سند ازدواج. می توانید سند نکاحیه خود را مطالعه کنید ۱۲ شرط در آن به صورت چاپی گنجانده شده است.یکی از این شروط: زن مي‌تواند از دادگاه تقاضاي صدور طلاق کند، در صورت خودداري شوهر از دادن خرجي زن و انجام ساير حقوق واجب زن به مدت ۶ ماه.

لذا در صورت اثبات هر کدام از موارد ذکر شده می توانید طلاق خود را با حفظ حقوق مالی خود از دادگاه بخواهید.

 

وکلای حق وران راهنمای شما در رسیدن به نتیجه مطلوب می باشند. شماره تماس : ۰۹۱۲۹۴۲۶۶۷۴

ما را در اینستاگرام دنبال نمایید

 haghvaran@

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *