اعاده دادرسی بواسطه اثبات کذب بودن شهادت شهود

اعاده دادرسی بواسطه اثبات کذب بودن شهادت شهود

کاربر سایتبهمن عربی

بابت ضرب و جرح عمدی که شاکی پرونده بودم. دادگاه رای قطعی به دیه داد. رای دادگاه کیفری اینگونه صادر شده است: شاکی جهت اثبات ادعای خود به گواهی پزشکی قانونی و یک نفر شاهد استناد نمودند و علاوه بر این متشاکی در خلال اظهاراتش اجمالا به درگیری اذعان داشتند ولی منکر ضرب شاکی شدند فلهذا دادگاه با عنایت به وجود لوث و به درخواست شاکی قرار اتیان سوگند صادر و شاکی قسم یاد نمودند ضرباتی که در گواهی پزشکی قانونی قید گردیده است توسط ضربات متشاکی به وی وارد شده است فلهذا دادگاه با توجه به شکایت شاکی و گزارش کلانتری و گواهی پزشکی قانونی و شهادت شاهد واحدواتیان سوگند از سوی شاکی و دفاع غیر موثر متشاکی بزهکاری مشارالیه را محرز و مسلم تشخیص و استنادابه مواد709و714ازقانون مجازات اسلامی ومواد374و375و427و431و433ازقانون آئین دارسی کیفری حکم به محکومیت متشاکی به دیه را داده است رای صادره حضوری و قطعی است. حالا سوالم این است که با توجه به اخذ دیه و مختومه شدن پرونده و اینکه ضارب مرا واقعاً کتک زده بود اگر متشاکی با مدارکی شکایت کند و شهادت شاهد بنده را مثلا به علت کذب بودن اثبات کندوبعدانیزباماده474قانون آئین دادرسی کیفری اعاده دادرسی کند با توجه به اینکه متشاکی در دادگاه در خلال اظهاراتش اجمالابه درگیری اذعان کرده ولی منکر ضرب شاکی شده است(متشاکی در دادگاه گفته بود در آن روز شاکی من را کتک زده است و من شاکی را کتک نزده ام)و با عنایت به وجود لوث و صدور قراراتیان سوگند آیا کل رای صادره دادگاه در دیوان عالی نقض میشود یا خیر؟

دکتر سبحان فتح اللهیوکیل پایه یک دادگستری

پاسخ سوال:
با سلام.
در فرض فوق، اگر شخص بتواند شهادت کذب شهود در پرونده ای را به اثبات برساند و رای قطعی کیفری بگیرد؛ می تواند مستند به ماده 474 قانون آیین دادرسی کیفری تقاضای اعاده دادرسی نماید. در این صورت با توجه به اثبات کذب بودن شهادت شهود کل پرونده سابق نقض خواهد شد و اگر مبالغی تحت عنوان دیه پرداخت شده قابل استرداد خواهد بود. 
جهت کسب اطلاعات بیشتر بهتر است از وکلای متخصص موسسه حق وران مشاوره بگیرید.
یا با شماره های زیر در تماس باشید.
021-88109560
09129426674

 

آیا این سوال پاسخ شما هم بود ؟

شما کاربر عزیز سایت حق وران، می توانید در صورتی که پاسخ خود را نگرفته اید ، از خدمات مشاوره تلفنی ما استفاده کنید و در اسرع وقت و بدون نیاز به مراجعه حضوری از وکلای پایه یک دادگستری مشاوره تخصصی دریافت نمائید.

در صورتی که در حوزه دعاوی حقوقی دچار مشکلات مشابه هستید می توانید از وکیل دعاوی حقوقی متخصص حق وران کمک بگیرید.

آیا میدانید گروه وکلای حق وران خدمات مشاوره رایگان ارائه نموده است ؟

گروه وکلای حق وران به منظور ارائه خدمات عمومی گسترده برای همه ی مردم با توان های مالی مختلف و به منظور ارائه راهنمایی موثر ، اقدام به ارائه مشاوره رایگان حقوقی نموده است.

برای بهره مندی از خدمات مشاوره رایگان کافی است که در فرم زیر سوال خود را بپرسید  و سپس در قسمت مشاوره افلاین پاسخ سوالات خود و دیگران را ببینید.

خدمات رایگان مشاوره برای همه

گروه وکلای حق وران با بهره گیری از وکلای خوب تهران پاسخگوی سوالات حقوقی شما ، در حوزه های تخصصی زیر می باشد :

از جمله اساتید متخصص مباحث مختلف شامل:

وکیل قاچاق کالا و ارز، وکیل شرب خمر، وکیل رابطه نامشروع، وکیل ارث ، وکیل جرایم اینترنتی، وکیل پیش فروش آپارتمان، وکیل مالیات، وکیل ملکی وکیل خانواده ؛ وکیل شهرداری ، وکیل تجاوز جنسی ، وکیل سقط جنین ، وکیل جرایم پزشکی ، وکیل سرقفلی

وکلای حق وران راهنمای شما در رسیدن به نتیجه مطلوب می باشند. شماره تماس در ۲۴ ساعت شبانه روز : 09129426674

ما را در اینستاگرام دنبال نمایید: haghvaran

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *