تهدید به قتل توسط پدر

تهدید به قتل توسط پدر وکیل خانواده، کیفری حق وران


تهدید به قتل توسط پدر

سوال:

شوهر من معتاد به الکل هست و توی خونه پسر ۱۳ ساله رو که داریم مدام تهدیدش میکنه.

 میگه میکشمت. میخاستم ببینم تهدید به قتل توسط پدر جرمه؟

پاسخ سوال:

سلام علیکم

طبق ماده ۶۶۹ قانون مجازات اسلامی، هرکس دیگری را به هر نحو به قتل تهدید نباید جرم است و مجازات شلاق یا حبس محکوم می گردد.

بر اساس قانون هرکسی امده است که عام است و مشمول هر فردی از جمله پدر نیز می شود. بنابراین در صورت مستندات و مدارک اثباتی مثل شهود و … مجرم شناخته می شود. 

تهدید  به قتل توسط پدر برای کشتن فرزند و  فرزندکشی یا آزار و اذیت و ایجاد ضرب و شتم یکی از چالش هایی است که متاسفانه امروزه  در جامعه ما به وجود آمده است که با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم.

مجازات تهدید به قتل :

اگر شخصی را  به هر نحو تهدید به قتل یا ضررهای نفسی یا شرفی یا مالی و یا به افشا سری نسبت به خود یا بستگان او نماید، تقاضای وجه یا مال یا تقاضای انجام امر یا ترک فعلی را نموده یا ننموده باشد به مجازات شلاق تا 74 ضربه یا زندان از دو ماه تا دو سال محکوم خواهد شد. (ماده 669 قانون مجازات اسلامی)

بنظر می‌رسد که تهدید پدر برای کشتن فرزند نیز جرمی است که مجازاتش با توجه به این ماده اعمال می‌شود اما در نهایت تعیین مجازات نهایی به علم و نظر قاضی بستگی دارد.

تهدید به قتل توسط پدر

گروه وکلای حق وران تنها یک موسسه حقوقی نمی باشد بلکه یکی از  سامانه های اینترنتی فعال در حوزه خدمات مشاوره حقوقی آنلاین؛ مشاوره حقوقی رایگان و مشاوره حقوقی تلفنی در ۲۴ ساعت شبانه روز است.

شما می توانید در صورت نیاز با مقایسه رزومه تمامی وکلا وکیل مناسب خود را انتخاب کنید.

حوزه‌های تخصصی بهترین وکلای گروه‌ حق وران شامل :

وکیل ملکی؛ وکیل مالیات؛وکیل قاچاق کالا و ارز؛ وکیل شرب خمر ؛وکیل رابطه نامشروع ؛

وکیل جرایم اینترنتی؛ وکیل تابعیت وکیل پیش فروش آپارتمان ؛وکیل دعاوی خانواده؛ وکیل دعاوی شهرداری و…

2 دیدگاه

  • با سلام. من از پدر خود شاکی هستم.پدرم معتاد و بی مسئولیت هست و من رو به قتل تهدید میکنه و میگه تو رو میکشم. من باید چکار کنم؟

    • سلام. شما می توانید از ایشان درد دادسرای محل وقوع جرم شکایت نمایید. دادسرای فوق حسب مورد به موضوع رسیدگی و در صورت لزوم حکم متناسب صادر خواهد نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *