اخذ طلب از بدهکار

اخذ طلب از بدهکار حق وران 09129426674


  • تعهدات مالی

اخذ طلب از بدهکار

سوال:

سلام بنده از فردی طلب دارم ، ولی تنها مدارک موجود بنده ، رسیدی است که با شماره موبایل فرد مذکور در واتساپ برای بنده ارسال شده و ضبط تمام مکالمات که در آن میتوان متوجه شد که ایشان به بنده بدهکار است،.

آیا با مدارک ذکر شده امکان پیگیری و مطالبه وجه وجود دارد ، شایان ذکر است که محل زندگی بنده و ایشان در دو شهر متفاوت است

پاسخ سوال:

سلام علیکم

رسید طلبی که از ایشان دارید می تواند مدکی خوبی برای اثبات طلب باشد ولی اقرار در فیلم یا مکالمه تلفنی و این موارد می توانند تنها نشانه ای باشند برای قاضی مبنی بر وجود طلب که در صورت وجود سایر دلایل قاضی به مدیون بودن بدهکار، یقین پیدا کند.

اخذ طلب از بدهکار یکی از روش‌هایی است که برای جبران بدهی‌های معوق در قراردادها و تعهدات حقوقی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در این روش، بستانکار طلب خود را از بدهکار درخواست می‌کند و در صورتی که بدهکار قادر به پرداخت بدهی خود نبود، اجازه می‌دهد که بستانکار از دارایی‌های او برای تأمین بدهی استفاده کند.

اخذ طلب از بدهکار در قوانین ایران نیز به عنوان یکی از روش‌های قابل استفاده برای جبران بدهی‌های معوق شناخته شده است. 

در صورتی که بدهکار توانایی پرداخت بدهی خود را ندارد، بستانکار می‌تواند از دارایی‌های او برای تأمین بدهی استفاده کند.

به عنوان مثال، بستانکار می‌تواند از حقوق بدهکار در صورتی که او در حال حاضر در حال اشتغال به کار است، به عنوان یک درآمد ثابت استفاده کند و آن را به عنوان پرداخت بدهی در نظر بگیرد.

اگر بدهکار دارای دارایی‌هایی مانند خودرو، املاک و ملک‌ها و یا سهام شرکت‌ها باشد، بستانکار می‌تواند با اجازه قانونی، این دارایی‌ها را به فروش برساند و پول حاصل از فروش را به عنوان جبران بدهی استفاده کند.

بنابراین، اخذ طلب از بدهکار یکی از روش‌های کارآمد برای جبران بدهی‌های معوق می‌باشد که در صورت استفاده صحیح از آن، می‌تواند به بستانکار کمک کند تا بدهی خود را جبران کرده و با استفاده از دارایی‌های بدهکار، بدهی خود را پرداخت کند.

اخذ طلب از بدهکار

در این مسئله، بهتر است که از گروه وکلای حق وران برای راهنمایی و کمک در اخذ طلب از بدهکار استفاده کنید.پ

اعضای این گروه با دانش و تجربه‌ی لازم در این زمینه، می‌توانند شما را در راهنمایی‌های لازم و مراحل اجرایی این روش کمک کنند .

2 دیدگاه

  • سلام .
    بنده از شخصی پول میخوام بهم نمیده. من هم مدرکی ندارم .آیا میتونم بدون مدرک شکایت کنم؟

    • سلام با تشکر از همراهی شما با گروه وکلای حق وران

      قانون راهکار های زیادی را برای مطالبه طلب در نظر گرفته است که حتی اگر مدرکی در این زمینه ندارید، باز هم امکان شکایت از مدیون وجود دارد. اگر مدرک کافی برای اثبات ادعای خود در اختیار ندارید، می توانید از مشاوره های تخصصی حقوقی و خدمات موسسه حق وران استفاده کنید.

      یکی از راهکار های قانونی مطالبه طلب بدون داشتن مدرک، استفاده از شهادت شهود است که می تواند در پس گرفتن طلب از بدهکار موثر باشد. راه حل دیگر، اقرار بدهکار است، بدین صورت که فرد بدهکار در دادگاه و نزد قاضی صراحتا اعلام کند که مبلغ مشخصی را از طلبکار دریافت کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *