با سلام کارخانه ای را با اجاره نامه ۳ساله به مستاجر دادم و سپس بعنوان نماینده فروش مستاجرم شروع به کار کردم حال که مدت اجاره نامه تمام شده است تخلیه یا تمدید نمیکنند قرارداد اجاره را و مدعی خرید کارخانه از طریق قرارداد عادی بتاریخ ۱۰ سال قبل که امضای بنده هم هست زیر قرارداد شده اند در حالی که بنده ۳سال است آشنا شده ام با مستاجرم و الان که اقدام به دستور تخلیه از شورا نمودم و دستور تخلیه را گرفته ام این قرارداد را نشانم داده اند که اجرا نکنم در غیر اینصورت با این قرارداد کارخانه را مالک خواهیم شد آیا میتوانند ادعای مالکیت کنند ؟ البته امضای بنده هست زیر قرارداد فقط چجوری شده امضا نمودم را اطلاع ندارم .

پاسخ سوال:

سلام علیکم

باتوجه به تنظیم سند فروش ده سال قبل از تنظیم سند اجاره طبیعتا سند فروش که به‌ امضای شما رسیده است برتری دارد اما رسیدگی به درخواست دستور تخلیه فوری در صلاحیت شورای حل اختلاف است. 2- صلاحیت شورای حل اختلاف به رسیدگی دستور تخلیه خاص موردی است که قرارداد اجاره عادی باشد و امضای دو شاهد در قرارداد وجود داشته باشد و قرارداد کتبی باشد و مدت و مبلغ در قرارداد ذکر شده باشد. به عبارت دیگر برای تقاضای دستور تخلیه چند شرط باید موجود باشد که این شروط عبارتند از : 

الف: قرارداد اجاره کتبی باشد.

ب: در قرارداد مدت ذکر باشد.

ج: در قرارداد مبلغ ذکر شده باشد.

د: در قرارداد حداقل امضای دو شاهد وجود داشته باشد. 

هـ: مدت قرارداد پایان یافته باشد.

لذا فی الابتدا شما باید دعوای خود را مطرح نمایید و اگر ایشان سند عادی را مطرح نمود نسبت به آن ادعای جعل و یا انکار وتردید نمایید.

 

 

 

وکلای حق وران راهنمای شما در رسیدن به نتیجه مطلوب می باشند. شماره تماس : ۰۹۱۲۹۴۲۶۶۷۴

ما را در اینستاگرام دنبال نمایید

 haghvaran@

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *