سلام، بنده زوج کار مند هستم دارای ۱فرزند . همسرم ۴ ماهه منو از خونه ای که۱۰ سال پیش به نامش سند زدم انداخته بیرون و مهریشو از ثبت احوال اجرا گذاشته و یک چارم از حقوقمو میگیره، الان درخواست نفقه این ۴ماه و۱ ملیون تا صدور رای رو از دادگاه داده من خونه جدید گرفتم و شکایت عدم تمکین زدم هنوز جواب نیومده سوالم اینه، با توجه به اینکه کسر مبلغ بیش از یک چارم حقوق کارمند وجاهت قانونی ندارد، چه جور این مبلغ رو ازم میگیرن؟ میزارن اقساط مهریه تموم بشه بعد از حقوقم بر میدارن یا میگن نقد بریز به حسابش؟ حقوقم ۶ تومن است و صافی ۵۲۰۰ بهم میرسه ۱۳۰۰ اجاره میدم، ۱۶۰۰ مهریه، ۱۹۰۰ قسط که مربوط به قبل از اجرای مهریهاست، در واقع ۵۰۰ صافی برام میمونه درآمد دیگه جز یارانه و معیشتی ندارم اگه مدارک اینها رو در روز جلسه نفقه ارائه بدم امکان کم کردن نفقه هست یا نه؟ یا بهتر اینکه اینهارو ارائه ندم که بگن نمیتونه خرجی بده و بابت این ازم طلاق بگیره؟ میتونم از دادگاه بخوام که بزارن۵۰۰ عدد سکه مهریشو ابتدا پرداخت کنم بعد نفقه رو؟ میدونم سوال دور از عقلیه ولی خواهشن کمکم کنید. 

پاسخ سوال:

سلام علیکم

اگر درخواست اعسار را داده باشید و دادگاه آن را بپذیرد ، دیگر از یک چهارم حقوقتان کم نمی شود بلکه بعد از اتمام بدهی مهریه ، کسر این بدهی نفقه از یک چهارم حقوقتان آغاز می گردد. البته در شرایطی که دادگاه ایشان را مستحق نفقه بدانند. 

 

 

 

وکلای حق وران راهنمای شما در رسیدن به نتیجه مطلوب می باشند. شماره تماس : ۰۹۱۲۹۴۲۶۶۷۴

ما را در اینستاگرام دنبال نمایید

 haghvaran@

2 دیدگاه

  • همسرم محکوم به پرداخت مهریه شده باوجود قسط بندی باز مهریه منو پرداخت نمیکنه که 28سکه بدهی داره آیا امکان اقساط وجود داره
    هر 3ماه یک سکه بود کرد 7ماه یک سکه دوبار تقسیط داده
    من از بند 8محکومیت های مالی میتونم استفاده کنم .لطفا راهنمایی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *