باسلام وقت بخیر، ۸ سالی از ازدواجم با شوهرم میگذره و یک فرزند ۲ ساله دارم راهنمایی میخواستم برای طلاق؟مشکلم اخلاق و رفتار زشت شوهرمه بددهنه فحاشی میکنه و در درضمن مهریه من ۱۱۴ سکه عندالاستطاعه است تکلیف حزانت دخترم چی میشه

گروه وکلای حق وران
گروه وکلای حق وران

پاسخ سوال:

سلام علیکم

در قانون ما حق طلاق با مرد است . ولی در برخی موارد زن می تواند درخواست طلاق نماید. که شایع ترین آن بر اساس سوالتان عسر و حرج است. طبق ماده 1130 قانون مدنی، زن این حق را دارد. که در صورتی که ادامه زندگی مشترک برای او با مشقت همراه باشد از دادگاه خانواده تقاضای طلاق کند. این مورد مشمول عسر و حرج قرار می گیرد. که از مصادیق عسر و حرج می توان ترک زندگی مشترک خانوادگی از سوی مرد، اعتیاد به مواد مخدر، محکومیت قطعی مرد به حبس به مدت 5 سال یا بیشتر، ضرب و شتم و دیگر سوء رفتارهای مالی غیر قابل تحمل و ابتلاء مرد به بیماری های صعب العلاج و غیر قابل درمان را نام برد. مصادیق عسر و حرج که ذکر شد حصری نیستند و می توان موارد دیگری را هم در شمار آن ها قرارداد. تشخیص مصادیق عسر و حرج با دادگاه است.

ولی باید دقت داشته باشید که مستندات محکم و متقنی باید ارائه دهید. مثل نامه پزشکی قانونی یا شاهد و …. در مورد حضانت نیز بر اساس قانون حضانت طفل تا 7 سال با مادر است و بعد از آن اگر پسر باشد تا 15 سال و اگر دختر باشد تا 9 سال با پدر است.

در صورت نیاز به مشاوره بیشتر با وکیل خانواده متخصص می توانید با شماره زیر تماس بگیرید.

 

وکلای حق وران راهنمای شما در رسیدن به نتیجه مطلوب می باشند. شماره تماس : ۰۹۱۲۹۴۲۶۶۷۴

ما را در اینستاگرام دنبال نمایید

موسسه حقوقی حق وران
موسسه حقوقی حق وران

 haghvaran@

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *