بنده قصد دارم مهریه خودم رو اجرا بذارم.همسرم یه منزلی داره که داخلش سکونت ندارند و یه خودروی پراید هم دارند. خانه و پراید دارای سند رسمی هستند.ملکی هم دارند که بدون سند است اما مدت ۸سال است که در تصرف ایشان می باشد و در بنگاه‌های مشاور املاک بصورت رسمی به نام خود اجاره داده است. بنده دو سوال دارم: برای اجرای مهریه از کجا شروع کنم چطور توقیف اموال کنم 

پاسخ سوال:

سلام علیکم

از دفتری که عقد نموده اید تقاضای صدور اجرائیه نمایید و متعاقبا می توانید توقیف اموال را دریافت نمایید.

 

 

وکلای حق وران راهنمای شما در رسیدن به نتیجه مطلوب می باشند. شماره تماس : ۰۹۱۲۹۴۲۶۶۷۴

ما را در اینستاگرام دنبال نمایید

 haghvaran@

5 دیدگاه

  • با سلام. ملک توقیف شده از موارد مستثنیات دین نمی باشد. ضمن اینکه در رهن یا زاداشت بودن ملک مانع از توقیف آن توسط همسر شما نمی باشد. چون در رهن بودن ملک حق عینی ایجاد میکند و باداشت آن یک حق دینی است و در قواعد حقوق حق عینی بر حق دینی رجحان دارد.

  • من‌یک سوالی داشتم درباره توقیف اموال
    من ازهمسرم طلاق گرفته ام ودرخواست مهریه کردم ام وازپدرش اموالی به او سیده است ومن ازطریق دادگاه توقیف اموال ایشان کرده ام وهمسرم محجوراست والان قیمش برادرش هستن وآیااومیتوانیدمال یااموالش بفروشد؟

    • با سلام. از طریق اداره اجرای مهریه شهری که عقد نکاح در حوزه آن ثبت شده است اقدام به تعقیب عملیات اجرایی نمایید . در درخواست خود همسرتان وقیم ایشان را طرف قرار دهید. قیم بدون اجازه دادستان حق فروش اموال را ندارد.

  • من ده ماهه عقد کردم و خانمم دو ماه پیش بی دلیل رفت خونه باباش و مهریه اش رو گذاشت اجرا.من کارم با ماشین شخصیمه هم سرویس مدارس انجام میدم.هم اسنپ کار میکنن.حدود دو هفته قبل ماشینمو توقیف کردن بخاطر مهریه زنم.چکار باید بکنم تا ماشینم رفع توقیف بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *