پرداخت خسارت ماشین توسط بیمه

پرداخت خسارت ماشین توسط بیمه {حق وران}


پرداخت خسارت ماشین توسط بیمه

 سوال:

سلام. ممنون که همیشه به سوالاتمون پاسخ میدید.
دیروز با یه پراید تصادف کردم اون مقصر بود افسر اومد گفتدچون شما ماشینت گرونه اون نباید خسارت بده هر چی گفتم مدارکشو بگیر نگرفت الان چه کار باید انجام بدم؟

 

پاسخ سوال:

سلام. باتوجه به تغيير قانون مربوط به پرداخت خسارت در قانون بيمه اجباري، گران بودن يك خودرو دليلي بر دريافت خسارت بيشتر نمي باشد و كليه خودروها در حد يك خودروي معمولي و متعارف مورد استفاده عموم مبناي محاسبه خسارت خواهد بود بنابراين اگر كه يك پرايد با يك بنز تصادف و منجر به ورود خسارت به خودروي بنز شود در اينصورت ارزش بنز به ميزان يك ال 90 خواهد بود و به همين ميزان بيمه مكلف به جبران خسارت خواهد بود. اما راننده بنز مي تواند كاهش ارزش خودروي خود را بصورت مستقل از راننده پرايد دريافت نماید.

پرداخت خسارت ماشین توسط بیمه

گروه وکلای حق وران با بهره گیری از وکلای خوب تهران پاسخگوی سوالات حقوقی شما پیرامون مسائل مربوط به پرداخت خسارت ماشین توسط بیمه 

یکی از خدمات گروه وکلای ارائه خدمات مشاوره حقوقی رایگان میباشد .

برای دسترسی به پاسخ سوالات حقوقی خود به صورت رایگان میتوانید از بخش پرسش و پاسخ اقدام کنید.

در صورتی که تمایل به مشاوره حقوقی فوری دارید می توانید از بخش مشاوره تلفنی حق وران اقدام نمایید.

انواع  مشاوره به صورت: حضوری، آنلاین و تلفنی 

مجموعه گروه وکلای حق وران با بهره مندی از ده وکیل خوب تهران آماده پاسخگویی به سوالات و مشکلات شما عزیزان در بخش های مختلف می باشند.

از جمله اساتید متخصص مباحث مختلف شامل:

وکیل قاچاق کالا و ارز، وکیل شرب خمر، وکیل رابطه نامشروع، وکیل ارث، وکیل تابعیت، وکیل جرایم اینترنتی، وکیل پیش فروش آپارتمان، وکیل مالیات، وکیل ملکی وکیل دعاوی خانواده؛ وکیل دعاوی شهرداری و…

وکلای حق وران راهنمای شما در رسیدن به نتیجه مطلوب می باشند. شماره تماس : 09129426674

ما را در اینستاگرام دنبال نمایید: haghvaran@

دکتر محمد جواد گوهریانمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر محمد جواد گوهریان

سلام من دکتر محمد جواد گوهریان هستم و متولد سال ۱۳۶۴ و دارای دکترای تخصصی در رشته حقوق خصوصی از دانشگاه خوارزمی هستم. بنده سابقه  تالیف و گردآوری بیش از ۸ مقاله در حوزه حقوق خصوصی در نشریات معتبر داخلی و  گرد آوری کتاب در حوزه آرای وحدت رویه قضائی را دارا می باشم. انجام وکالت و مشاوره در بیش از ۴۳۸ پرونده مطرح در محاکم داخلی و بیش از یازده پرونده داوری در عرصه قرارداهای داخلی تا سال ۱۳۹۸ توسط بنده به انجام رسیده است. تخصص در وکالت در زمینه ملکی و همینطور در زمینه شرکت های داخلی و بین المللی در خصوص انعقاد قرارداهای جاری  و وکالت دائم از دیگر حوزه های فعالیت بنده هست. همینطور بنده مفتخرم پاسخ سوالات کاربران عزیزمان را که عضو با ارزش سایت در نزد ما محسوب می شوند، را به دقت و به صورت رایگان در سایت و در بخش پرسش وپاسخ قرار بدهم .

2 دیدگاه

  • سلام.
    در روز های گذشته با یک خودرو تصادف کردم که ایشان مقصر بودند، وقتی پلیس اومد گفتش که چوم ماشینت مدلش بالا و گرونه اون نباید خسارت بده، الان باید چه کار کنم؟

    • بر اساس قانون جدید بیمه شخص ثالث که شورای عالی بیمه در شهریور سال ۹۸ تصویب نمود، اصلاحاتی در دستورالعمل نحوه تعیین خسارت موضوع قانون بیمه شخص ثالث دیده می‌شود. اگر زیاندیده حادثه تصادف، دارنده خودروی نامتعارف باشد، مقصر حادثه موظف به پرداخت کل خسارت نیست؛ بلکه مبنای نحوه محاسبه خسارت خودرو نامتعارف، نصف دیه مرد مسلمان در ماه حرام و گران‌ترین خودروی متعارف است. بنابراین اگر که با خودروی گرانقیمت تصادف نموده اید نگران نباشید چونکه حداکثر تعهد شما به جبران خسارت تا سقف خسارت وارد شده به یک خودروی متعارف همجون ال90 محاسبه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *