دستور مقید به وقت نظارت

با سلام و احترام بنده براي آگهي از نحوه روند پرونده به سايت مراجعه كردم و سپس با كلمه ” پرونده مقيد به وقت نظارت دفتر در تاريخ … مي باشد . دقيقا منظور از وقت نظارت چيست آيا حكمي داده شده ؟‌ چون هيچ حكمي برايم ابلاغ نشده است

پاسخ سوال:

سلام علیکم

به منظور خارج نشدن پرونده ها از روند رسیدگی، برای آن ها وقت نظارت تعیین می گردد یا اصطلاحا پرونده مقید به وقت نظارت دفتر می شود. وقت نظارت دفتر یا وقت احتیاطی مربوط به زمانی است که اصحاب دعوا دعوت نمی شوند و تنها یک یادآوری برای رییس شعبه است. که از صحت و درستی احکام و دستوراتی که صادر نموده، اطمینان حاصل نماید. زمان وقت نظارت یا وقت احتیاطی مشخص نیست و رییس دفتر بعد از صادر کردن استعلام، با در نظر گرفتن تعداد استعلام ها یا اداره مربوط، زمان لازم را تخمین زده و وقت نظارت یا وقت احتیاطی را اعلام می کند.

 

گروه وکلای حق وران با بهره گیری از وکلای خوب تهران پاسخگوی سوالات حقوقی شما پیرامون مسائل مربوط به دستور مقید به وقت نظارت ،موکول شدن رسیدگی به پرونده ها در زمان دیگر و غیر می باشد.

یکی از خدمات گروه وکلای ارائه خدمات مشاوره حقوقی رایگان میباشد .

برای دسترسی به پاسخ سوالات حقوقی خود به صورت رایگان میتوانید از بخش پرسش و پاسخ اقدام کنید.

در صورتی که تمایل به مشاوره حقوقی فوری دارید می توانید از بخش مشاوره تلفنی حق وران اقدام نمایید.

همچنین میتوانید درخواست مشاوره های خود را به صورت حضوری، آنلاین و یا تلفنی در مباحث مختلف پیگیری کنید.

مجموعه گروه وکلای حق وران با بهره مندی از ده وکیل خوب تهران آماده پاسخگویی به سوالات و مشکلات شما عزیزان در بخش های مختلف می باشند.

از جمله اساتید متخصص مباحث مختلف شامل:

وکیل قاچاق کالا و ارز، وکیل شرب خمر، وکیل رابطه نامشروع، وکیل ارث، وکیل تابعیت، وکیل جرایم اینترنتی، وکیل پیش فروش آپارتمان، وکیل مالیات، وکیل ملکی و…

وکلای حق وران راهنمای شما در رسیدن به نتیجه مطلوب می باشند. شماره تماس : ۰۹۱۲۹۴۲۶۶۷۴

ما را در اینستاگرام دنبال نمایید

 haghvaran@

4 دیدگاه

  • سلام.من یه شکایت در دیوان عدالت ثبت کرده بودم . و در قسمت خطلاصه پرونده نشوته بود.پرونده مقدی به وقت نظارت در تاریخ 22 اردیبهشت می باشد.این تاریخ اومد و رفت.این نوشته هم از قسمت خلاطه روند کار پرونده حذف شد.ولی راییی صادر نشد؟باید چیکار کنم ؟

    • باسلام.
      در دادگاه دو نوع وقت وجود دارد که یکی از آنها وقت نظارت می باشد.
      وقت نظارت برای این است که اگر پرونده دارای استعلام از مرجعی خاص می باشد، و جواب استعلام رسیده باشد. قاضی اقدام به صدور رای می نماید. در صورتیکه در وقت مقرر ئاسخ واصل نشده باشد وقت نظارت تجدید می شود و ارگ که وقت تجدید نشده است پرونده زیر دست قاضی می باشد.

  • سلام میخواستم سوال کنم آیا ممکن است در وقت مقید به نظارت دیوان اداری حکم صادر شود یا معمولا چند روز بعد آن زمان ممکن است حکم دیوان صادر شود . ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *