مجوز راندن موتورسیکلت سنگین

سلام یک دستگاه موتورسیکلت سنگین اسپرت با حجم سیلندر 1000 سی سی داشتم. که سند نداشت و در عرف عامیانه به موتور عربی معروف است. و مدت زمانی است که نیروی انتظامی آنرا توقیف کرده است. قیمت موتور حدود 20 میلیون تومان است. چه مقدار جریمه باید بپردازم؟ بارها به اداره ورزش و جوانان مراجعه کرده ام. تا زیر نظر این اداره موتورسواری کنم. که متاسفانه جوابی نگرفته ام.اینکه مهندس مکانیک هستم. و به خاطر علاقه ای که داشته ام به رشته مکانیک رفته ام و چنین موتوری خریده ام تخفیفی در جریمه من دارد؟

پاسخ سوال:

سلام علیکم

گرفتن مجوز موتور سنگین به دو صورت انجام می‌شود که هر دو باید توسط دولت انجام شود. توجه داشته باشید که موتور سیکلت‌هایی که حجم موتور آن‌ها کمتر ۲۵۰ سی‌سی باشد، بدون نیاز به مدرک و برگ سبز، قادر به استفاده از آن‌ها هستند. همچنین راندن آن‌ها در سطح شهر نیز مجاز می‌باشد و بدون دردسر نیز پلاک می‌شوند. اما موتور سیکلت‌هایی که دارای موتوری با حجم بیشتر از ۲۵۰ سی‌سی هستند، نیاز به برگ سبز و مدارک لازم دارد. برای دریافت مجوز موتورهای سنگین یا باید از طریق گمرک اقدام کرده و یا به سازمان‌ها یا ارگان‌های مربوطه مراجعه کرد. همچنین باید توجه داشته باشید که مجوز دریافت شده نشان دهنده این نیست که شما قادر هستید که در سطح شهر با موتورهای سنگین رانندگی کنید، بلکه به معنی اجازه راندن در پیست‌های موتور سواری می‌باشد.

 

گروه وکلای حق وران با بهره گیری از وکلای خوب تهران پاسخگوی سوالات حقوقی شما پیرامون مسائل مربوط به مجوز راندن موتورسیکلت سنگین و غیر می باشد.

یکی از خدمات گروه وکلای ارائه خدمات مشاوره حقوقی رایگان میباشد .

برای دسترسی به پاسخ سوالات حقوقی خود به صورت رایگان میتوانید از بخش پرسش و پاسخ اقدام کنید.

در صورتی که تمایل به مشاوره حقوقی فوری دارید می توانید از بخش مشاوره تلفنی حق وران اقدام نمایید.

همچنین میتوانید درخواست مشاوره های خود را به صورت حضوری، آنلاین و یا تلفنی در مباحث مختلف پیگیری کنید.

مجموعه گروه وکلای حق وران با بهره مندی از ده وکیل خوب تهران آماده پاسخگویی به سوالات و مشکلات شما عزیزان در بخش های مختلف می باشند.

از جمله اساتید متخصص مباحث مختلف شامل:

وکیل قاچاق کالا و ارز، وکیل شرب خمر، وکیل رابطه نامشروع، وکیل ارث، وکیل تابعیت، وکیل جرایم اینترنتی، وکیل پیش فروش آپارتمان، وکیل مالیات، وکیل ملکی و…

وکلای حق وران راهنمای شما در رسیدن به نتیجه مطلوب می باشند. شماره تماس : ۰۹۱۲۹۴۲۶۶۷۴

ما را در اینستاگرام دنبال نمایید

 haghvaran@

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *