صلح اموال با سند عادی

سوال :

 عرض سلام و احترام پدربزرگ بنده بعضی از اموالشون را قبل از فوت به پدرم صلح کردند، ولی نوشته ای که به طور جداگانه نوشته شده باشه ندارند فقط ذکر شده، به تازگی هم وراث دختری بعد از ۲۵ سال شکایت کردند و دادگاه هم به نفع آنها حکم داده، با توجه به اینکه پدرم تنها فرزند پسر بوده، و هربار که می خواسته شغلی انتخاب کنه، پدربزرگ و مادربزرگ موافق نمی بوده و ازش می خواستند که بر روی زمین کار کنه، و کرد خودش همانی که صلح شده را برداره، چرا حکم دادگاه به نفع طرف مقابل لست. مورد بعدی ادعای حیثیت و آبرو برای پدرم و خانواده ام که در طی این ۲۵ سال همیشه محکوم شدیم به این که مال پدربزرگ را ما خوردیم و مواردی که منجر شده حتی آسیب روحی و روانی به خانواده وارد بشه، پدر من ۶ دختر و ۴ پسر دارند که ۲ تادختر و ۳ تا پسر را سروسامان دادند و از عهده ی زندگی بقیه فقط در حد مخارج برآمدند خواهر دوم با ۵۰ سال، خواهر سوم ۴۶ سال، خودم ۴۳ سال که دچار بیماری اعصاب هم شدم و از سال ۹۵ تا الان تحت نظر دکتر فوق تخصص قرص اعصاب می خورم و در سرنوشت زندگی و تشکیل خانواده و کارم تاثیر گذاشته و شخصا شاکی خصوصی جدای از پدرم می باشم. و خواهر چهارم ۴۱ سال که با حادثه ای اتفاقی حتی از جانب نوه ی دختری سوختگی شدید در دوران کودکی براش رخ داد و هنوز اثر سوختگی باقی است و نیاز به جراحی زیبایی دارد و … مادر ببنده هم در اثر کهولت سن و بیماری مدام در حال نارضایتی است و باعث شدند آرامش خانواده از بین رود، لطفا راهنمایی بفرمایید، از عهده ی مخارج گرفتن وکیل و دادرسی هم ب نمی آییم با توجه به شرایط کنونی اگر سهمی باشه بعدا در حد توان پرداخت می شود، لطفا راهنمایی بفرمایید. با تشکر 

پاسخ سوال :

با سلام. در خصوص سوالات شما متذکر می گردیم:

اولاْ در قانون ایران صلح اموال باید حتما با تنطیم سند رسمی انجام شود. بنابراین اگر که اموالی بصورت شفاهی یا با تنظیم قولنامه صلح گردد برابر قانون ایران فاقد اعتبار صلح نامه خواهد بود.

ثانیاْ بحث اعادع حیثیت در خصوص موضوعی که مطرح کردید منتفی است چونکه نامبردگان به موجب آٰای محاکم قضایی حقوقی بدست آورده اند که تاکنون خلاف آ» به اثبات نرسیده است.

ثالثاْ شما می توانید از مشاوره وکلای متخصصرایگان قوه قضاییه بهره مند گردید هر چند نظر ما استفاده از وکیل متخصص در همین حوزه می باشد

WhatsApp Image 2022-12-15 at 11.09.20 PM

گروه وکلای حق وران با بهره گیری از وکلای خوب تهران پاسخگوی سوالات حقوقی شما پیرامون مسائل مربوط به ثمن مورد معامله و غیر می باشد.

یکی از خدمات گروه وکلای ارائه خدمات مشاوره حقوقی رایگان میباشد .

برای دسترسی به پاسخ سوالات حقوقی خود به صورت رایگان میتوانید از بخش پرسش و پاسخ اقدام کنید.

در صورتی که تمایل به مشاوره حقوقی فوری دارید می توانید از بخش مشاوره تلفنی حق وران اقدام نمایید.

همچنین میتوانید درخواست مشاوره های خود را به صورت حضوری، آنلاین و یا تلفنی در مباحث مختلف پیگیری کنید.

مجموعه گروه وکلای حق وران با بهره مندی از ده وکیل خوب تهران آماده پاسخگویی به سوالات و مشکلات شما عزیزان در بخش های مختلف می باشند.

از جمله اساتید متخصص مباحث مختلف شامل:

وکیل قاچاق کالا و ارز، وکیل شرب خمر، وکیل رابطه نامشروع، وکیل ارث، وکیل تابعیت، وکیل جرایم اینترنتی، وکیل پیش فروش آپارتمان، وکیل مالیات، وکیل ملکی وکیل دعاوی خانواده؛ وکیل دعاوی شهرداری و…

وکلای حق وران راهنمای شما در رسیدن به نتیجه مطلوب می باشند. شماره تماس در ۲۴ ساعت شبانه روز : 09129426674

ما را در اینستاگرام دنبال نمایید: haghvaran@

دکتر محمد جواد گوهریانمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر محمد جواد گوهریان

سلام من دکتر محمد جواد گوهریان هستم و متولد سال ۱۳۶۴ و دارای دکترای تخصصی در رشته حقوق خصوصی از دانشگاه خوارزمی هستم. بنده سابقه  تالیف و گردآوری بیش از ۸ مقاله در حوزه حقوق خصوصی در نشریات معتبر داخلی و  گرد آوری کتاب در حوزه آرای وحدت رویه قضائی را دارا می باشم. انجام وکالت و مشاوره در بیش از ۴۳۸ پرونده مطرح در محاکم داخلی و بیش از یازده پرونده داوری در عرصه قرارداهای داخلی تا سال ۱۳۹۸ توسط بنده به انجام رسیده است. تخصص در وکالت در زمینه ملکی و همینطور در زمینه شرکت های داخلی و بین المللی در خصوص انعقاد قرارداهای جاری  و وکالت دائم از دیگر حوزه های فعالیت بنده هست. همینطور بنده مفتخرم پاسخ سوالات کاربران عزیزمان را که عضو با ارزش سایت در نزد ما محسوب می شوند، را به دقت و به صورت رایگان در سایت و در بخش پرسش وپاسخ قرار بدهم .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *