فروش خودرو سواری به چند نفر

فروش خودرو سواری به چند نفر

کاربر سایت(ناشناس )

سلام.

سلام وقتتون بخیر،بنده سال ۹۸ یک دستگاه خودرو پیش خرید کردم که بعد ۲ ماه تحویل بنده شد و زمان تحویل ماشین فقط ۲ تا ریموت و کارت گارانتی وبیمه نامه تحویل من شد و کارت سبز و کارت ماشین رو نداد چون دوست بنده تا اونموقع چندین ماشین از ایشون گرفته بود گفت مشکلی نداره وفروشنده با گرفتن عکس مدارک شناسایی من قرارشد تا ۳۰ روز سند بنامم بزنه که بعداز گذشت ۳۰ روز پیگیر شدم فهمیدم فروشنده زندانه،واز پدرش پیگیر شدم که ایشان اعلام کردند صحبت کردم گفته حتما انجام میشه ،در خرداد ۹۹ در جاده بنده را که با خودرو در تردد بودم توقیف کردن و با دست و پابند ب حضور قاضی بردن که با وثیقه آزاد شدم و در روند پرونده قرار منع تعقیب صادر و خودرو رو به بنده تحویل دادن ،در همان زمان من شکایت افترا بعلت اعلام سرقت و نیز جعل مبایعه نامه کردم از نمایشگاه دار که مدارک دستش بوده و با یک مبایعه نامه سوری ماشینو فروخته به شخصی که شکایت اعلام سرقت کرده و شاکی ،که اون زمان چند دفعه پیگیر شدم ولی با طبق اعلام قاضی به کلانتری ۲ دفعه مراجعه کردم ولی جواب درستی ندادن و پیرو صحبت یکی از دوستان که با نمایشگاهی آشنا بود قرار به توافق با نمایشگاهی شدیم ولی ایشون تا الان جواب درستی ندادن ،الان صاحب پلاک شکایت فک پلاک زده و حکم توقیف خودرو در پارکینگ رو گرفته که بنده در پرونده ایشون اعتراض شخص ثالث زدم که رد شد ودر ضمن فهمیدم که نمایشگاهی از طریق ی دادگاه فقط با داشتن مدارک ماشین صاحب پلاک را الزام ب تنظیم سند کرده، حالا صاحب پلاک از من میخواد ماشین رو بخوابونم پارکینگ که پلاکش فک بشه ولی بنده ب ایشون گفتم در صورت توقیف ماشین در پارکینگ احتمال اینکه نمایشگاه دار با داشتن مدارک ماشینو دربیاره زیاده و اون موقع دیگه کار من خیلی سخت میشه ، میخواستم بپرسم الان دادگاه بخواد رای ب تنظیم سند برا نمایشگاهیه بزنه آیا از اینکه الان ماشین کجا هست براش مهمه یا فقط استناد به داشتن مدارک می‌کنه و من باید چه شکایتی بکنم که چون نمی‌دونم تو کدوم دادگاه داره روند پرونده رو جلو میبره مانع اینکار بشم و چه شکایتی بابت تنظیم سند بنام خودم بکنم ،در ضمن این ماشین از برج ۴ سال ۹۸ تا الان دست من بوده و بیمه شخص ثالث و بدنه همه بنام خودم ثبت شده. لازم به ذکره یکماه بعد از تحویل خودرو به من در سال ۹۸ شخصی که طبق گفته صاحب پلاک به درخواست خریدار ماشین بهش وکالت یک‌ماهه داده بود از فروشنده ماشین به من بابت گرفتن ماشین شکایت کرده بود که جواب شکایت واعتراضش رد شده بود که بعد با ی مبایعه نامه سوری اون شخص ماشینو فروخته بود به شخصی که از من شکایت اعلام سرقت کرد تا از یک راه دیگه ای برا گرفتن ماشین اقدام کنند که نتونستن ولی الان به گفته صاحب پلاک از ایشون شکایت تنظیم سند کردن. مدارک و مستندات موجود بنده : ۲تا ریموت ماشین،کارت گارانتی ،بیمه نامه های این چند سوال که بنام خودم ثبت شده ،رای منع تعقیب شکایت اعلام سرقت پیشاپیش کمال تشکر و قدر دانی دارم. موفق و پایدار باشین .

دکتر محمد جواد گوهریانوکیل پایه یک دادگستری

پاسخ سوال :

با سلام.

قبل از پاسخ به موضوع شما چند نکته رو یادآوری می کنم:

۱- حتی المقدور از دلال، خودرو نخرید.

۲- در عرف بازار جا افتاده که میگن بیا بریم سند بزنیم و پول رو در محضر بده. هیج وقت این کار رو انجام ندهید. حتما قبل از محضر یک مبایعه نامه دستی با حضور دو تا شاهد بین فروشنده و خریدار تنظیم کنید حتی اگه شده روی یک کاغذ معمولی.

۳- در مبایعه نامه قید کنید که در روز انجام معامله، خودرو بدون رنگ بوده است و اگر که رنگ شدگی دارد قسمت های رنگ شده را قید کنید.

شما از بنگاهی تحت عنوان فروش مال غیر شکایت کنید و به پرونده حقوقی که صاحب پلاک مطرح کرده استناد کنید. فعلا ماشین رو از پارکینگ خارج نکنید تا از تصرف شما خارج نشود.

آیا این سوال پاسخ شما هم بود ؟

شما کاربر عزیز سایت حق وران، می توانید در صورتی که پاسخ خود را نگرفته اید ، از خدمات مشاوره تلفنی ما استفاده کنید و در اسرع وقت و بدون نیاز به مراجعه حضوری از وکلای پایه یک دادگستری مشاوره تخصصی دریافت نمائید.

خدمات رایگان مشاوره برای همه

آیا میدانید گروه وکلای حق وران خدمات مشاوره رایگان ارائه نموده است ؟

گروه وکلای حق وران به منظور ارائه خدمات عمومی گسترده برای همه ی مردم با توان های مالی مختلف و به منظور ارائه راهنمایی موثر ، اقدام به ارائه مشاوره رایگان حقوقی نموده است.

برای بهره مندی از خدمات مشاوره رایگان کافی است که در فرم زیر سوال خود را بپرسید  و سپس در قسمت مشاوره افلاین پاسخ سوالات خود و دیگران را ببینید.

گروه وکلای حق وران با بهره گیری از وکلای خوب تهران پاسخگوی سوالات حقوقی شما ، در حوزه های تخصصی زیر می باشد :

از جمله اساتید متخصص مباحث مختلف شامل:

وکیل قاچاق کالا و ارز، وکیل شرب خمر، وکیل رابطه نامشروع، وکیل ارث ، وکیل جرایم اینترنتی، وکیل پیش فروش آپارتمان، وکیل مالیات، وکیل ملکی وکیل خانواده ؛ وکیل شهرداری ، وکیل تجاوز جنسی ، وکیل سقط جنین ، وکیل جرایم پزشکی ، وکیل سرقفلی

وکلای حق وران راهنمای شما در رسیدن به نتیجه مطلوب می باشند. شماره تماس در ۲۴ ساعت شبانه روز : 09129426674

ما را در اینستاگرام دنبال نمایید: haghvaran

دکتر محمد جواد گوهریانمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر محمد جواد گوهریان

سلام من دکتر محمد جواد گوهریان هستم و متولد سال ۱۳۶۴ و دارای دکترای تخصصی در رشته حقوق خصوصی از دانشگاه خوارزمی هستم. بنده سابقه  تالیف و گردآوری بیش از ۸ مقاله در حوزه حقوق خصوصی در نشریات معتبر داخلی و  گرد آوری کتاب در حوزه آرای وحدت رویه قضائی را دارا می باشم. انجام وکالت و مشاوره در بیش از ۴۳۸ پرونده مطرح در محاکم داخلی و بیش از یازده پرونده داوری در عرصه قرارداهای داخلی تا سال ۱۳۹۸ توسط بنده به انجام رسیده است. تخصص در وکالت در زمینه ملکی و همینطور در زمینه شرکت های داخلی و بین المللی در خصوص انعقاد قرارداهای جاری  و وکالت دائم از دیگر حوزه های فعالیت بنده هست. همینطور بنده مفتخرم پاسخ سوالات کاربران عزیزمان را که عضو با ارزش سایت در نزد ما محسوب می شوند، را به دقت و به صورت رایگان در سایت و در بخش پرسش وپاسخ قرار بدهم .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *