نحوه احضار شهود

نحوه احضار شهود حق وران09129426674


نحوه احضار شهود

سوال:

با سلام و عرض احترام. یک شخصی در حضور پلیس برای اجرای حکم تخریب به منزل پدر من اومده بودن فقط امضای آخر اجرای حکم رو از ما به عنوان متهم میخواستن.

 این بین بین پدر من و شاکی دعوا میشه و کتف پدر من در میره.

در حضور پلیس و مامور اجرای احکام..بعد رفتن پلیس پدر متوجه در رفتگی شدید کتف خود میشه.

سوال منه اینه آیا شاهد های که اونجا بودن میتون نیان شهادت بدن دعوا شده؟ آیا خود پلیس هم میتونه شهادت نده؟ فقط بگه دعوا انجام شده اما صدمه جانی رو ندیدم؟

ممنون میشم منو کمی راهنمایی کنید.

پاسخ سوال:

سلام علیکم

وضعیت گواهان و نحوه احضار شهود ، از حیث دعاوی کیفری و جزایی، متفاوت است به نحوی که بر وفق ماده ۲۰۴ قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور کیفری، بازپرس به تشخیص خود یا با معرفی شاکی یا به تقاضای متهم و یا حسب اعلام مقامات ذیربط، شخصی که حضور یا تحقیق از وی را برای روشن شدن موضوع، ضروری تشخیص دهد، برابر مقررات احضار می‌کند. 

لذا بازپرس بر اساس نیاز پرونده از شاهد برای حضور دعوت می نماید و در صورت عدم حضور بدون عذر موجه او را جلب می نماید.

برای جلب شاهد در آیین دادرسری کیفری شرایطی لازم است از جمله:

۱. تشخیص بازپرس
۲. معرفی شاکی
۳. تقاضای متهم
۴. اعلام مقامات ذی ربط

جلب شاهد  و نحوه احضار شهود در پرونده های کیفری به دلیل این است که دلیل دیگر در پرونده کیفری وجود ندارد و برای رسیدگی به آن باید نظرات شاهد را احضار کند. و اگر شاهد در دادگاه حضور پیدا نکند اقدام به جلب شاهد می نماید.

نحوه احضار شهود

موسسه حقوقی حق وران با داشتن کادری مجرب از وکلای پایه یک دادگستری که دارای تجربه های  ارزشمند در زمینه پرونده های کیفری ، ملکی، خانواده هستند ، آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد.

برای طرح شکایت تخصصی پرونده توسط وکیل با شماره 09129426674 تماس حاصل نمایید.

 

2 دیدگاه

    • سلام در صورتی که شهود با اختیار خودشان حاضر به آمدن به دادگاه نیستن و حضور آنها و ادای شهادت توسط آنها در اثبات جرم موثر باشد قاضی می تواند با ارسال ابلاغیه آنها را احضار کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *