معیوب بودن خودرو و فسخ معامله

معیوب بودن خودرو و فسخ معامله


معیوب بودن خودرو و فسخ معامله

 سوال:

یک نفر نسبت به فروش خودرو به من اقدام کرد.

 پولش رو کامل دریافت کرده الان معلوم شده ماشین .

چکار میتونم انجام بدم؟

پاسخ سوال:

برای این کار از زمان اطلاع از عیوب باید اظهارنامه رسمی و دادخواست فسخ به دلیل خیار عیب علیه فروشنده داده باشید وگرنه حقتون ساقط میشه.

پرونده شما از طریق وکلا حل شود بهتر است. با ما تماس بگیرید 88109560

پس از انجام معامله خودرو و به توافق رسیدن دو طرف به دلیل  خرید و فروش،  ممکن است خریدار یا فروشنده از عمل خود پشیمان شود  و قصد  فسخ و  باطل کردن  معامله را داشته باشد.

اما در خصوص روش و مراحل فسخ معامله ،باید گفت که طرفین در زمان فسخ  قرار داد باید با مراجعه به دفاتر خدمات قضایی، اظهارنامه ای حاکی  بر فسخ معامله خودرو تنظیم کرده و در آن، علت فسخ را نیز ذکر کنید.

که بعد از آن برای فسخ خودرو،باید دو طرف به دفتر خدمات قضایی، دادخواست فسخ را ثبت نمایند.

پس از انجام مراحل دادگاه حقوقی، به این درخواست رسیدگی میکند و رای خود را صادر می کند.

و رای صادر شده، به مدت 20 روز از زمان ابلاغ رای، قابل تجدیدنظر، در دادگاه میباشد.

معیوب بودن خودرو و فسخ معامله
گروه وکلای حق وران با بهره گیری از وکلای خوب تهران پاسخگوی سوالات حقوقی شما پیرامون مسائل مربوط به معیوب بودن خودرو و فسخ معامله و … می باشد.
یکی از خدمات گروه وکلای ارائه خدمات مشاوره حقوقی رایگان میباشد.
برای دسترسی به پاسخ سوالات حقوقی خود به صورت رایگان میتوانید از بخش پرسش و پاسخ اقدام کنید.
در صورتی که تمایل به مشاوره حقوقی فوری دارید می توانید از بخش مشاوره تلفنی حق وران اقدام نمایید.
برای درخواست مشاوره های خود را به صورت حضوری، آنلاین و یا تلفنی میتوانید مباحث مختلف خود را پیگیری کنید.
مجموعه گروه وکلای حق وران با بهره مندی از ده وکیل خوب تهران آماده پاسخگویی به سوالات و مشکلات شما عزیزان در بخش های مختلف می باشند.
از جمله اساتید متخصص مباحث مختلف شامل:

دکتر محمد جواد گوهریانمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر محمد جواد گوهریان

سلام من دکتر محمد جواد گوهریان هستم و متولد سال ۱۳۶۴ و دارای دکترای تخصصی در رشته حقوق خصوصی از دانشگاه خوارزمی هستم. بنده سابقه  تالیف و گردآوری بیش از ۸ مقاله در حوزه حقوق خصوصی در نشریات معتبر داخلی و  گرد آوری کتاب در حوزه آرای وحدت رویه قضائی را دارا می باشم. انجام وکالت و مشاوره در بیش از ۴۳۸ پرونده مطرح در محاکم داخلی و بیش از یازده پرونده داوری در عرصه قرارداهای داخلی تا سال ۱۳۹۸ توسط بنده به انجام رسیده است. تخصص در وکالت در زمینه ملکی و همینطور در زمینه شرکت های داخلی و بین المللی در خصوص انعقاد قرارداهای جاری  و وکالت دائم از دیگر حوزه های فعالیت بنده هست. همینطور بنده مفتخرم پاسخ سوالات کاربران عزیزمان را که عضو با ارزش سایت در نزد ما محسوب می شوند، را به دقت و به صورت رایگان در سایت و در بخش پرسش وپاسخ قرار بدهم .

2 دیدگاه

  • سلام خسته نباشید. یکی از اقوام بنده یک خودرو خریداری کرده و پول خودرو رو هم کامل داده. بعد از مدتی متوجه شده که ماشین تصادفیه . الان باید چکار انجام بده؟؟؟

    • با سلام. 1- از طریق شرکت بیمه پیگیری نمایید که آیا سابقه تصادف داشته است یا خیر. 2- اگر که در مبایعه نامه چیزی قید نشده است فرض براینست که ماشین صحیح و سالم بوده است. 3- از طریق شورای حل اختلاف تامین دلیل بدهید تا کارشناس رسمی دادگستری اقدام به محاسبه میزان خسارات نماید. 4- سپس از طریق مراجع قضایی نسبت به وصول مابالتفاوت قیمت خودرو اقدام فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *