با سلام و خسته نباشید مادر من چند سالی هست که متاسفانه دچار آلزایمر شده و چون اموالی به نامش هست، من حکم حجرش رو از دادگاه گرفتم. سوالی که از خدمتتون دارم این هست که اگر من به عنوان پسرش درخواست قیمومیت بدم، وظایف پدرم مثل دادن خرجی و نفقه و … به چه صورت میشه؟ آیا میتونه از دادن اونها شانه خالی کنه؟ لازم به ذکر هست مادرم الان پیش پدرم زندگی میکنه و ما بچه هاش، براش پرستار گرفتیم. با تشکر

پاسخ سوال:

سلام علیکم

وفق قانون زوج در مقابل زوج نیز تعهدات و مسئولیت هایی دارد و این مورد ربطی به عدم اجرای تعهدات زوج نخواهد داشت. و مسئله قیمومیت فرد و وظایف زوج نسبت به زوجه دو مقوله جدا است و تداخلی ندارند.

 

 

وکلای حق وران راهنمای شما در رسیدن به نتیجه مطلوب می باشند. شماره تماس : ۰۹۱۲۹۴۲۶۶۷۴

ما را در اینستاگرام دنبال نمایید

 haghvaran@

2 دیدگاه

  • سلام.روزتون بخیرو شادی.اگر دخترخانم 21 ساله ایی که مجرده و بیکار،با توجه به اینکه پدرش فوت شده،مادرشم توانایی مالی نداره و جد پدری هم فوت شده،می تونه درخواست نفقه و هزینه زندگی به طرفیت مادربزرگ پدری و ورثه جد پدری بده؟
    مادربزرگ پدری و عمو و عمع(ورثه جد پدری) استصاعت مالی دارن.حقوق مستمری و کلی ملک و مال دارن.فقط نمی دونم بر عده مادربزرگه پدری میشه یا بین مادربزرگ پدری و جد مادری تقسیم میشه؟

    • با سلام. برابر ماده 1199 قانون مدنی به ترتیب اول پدر بعد اجداد پدری بعد مادر و بعد اجداد و جدات مادری و جدات پدری مکلف به پرداخت نفقه بصورت الاقرب الاقرب می باشند یعنی هر کس که به ترتیب زنده باشد مکلف به پرداخت نفقه خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *