شرط تغییر نام کوچک

در خصوص تغییر نام کوچک شرایطی در قانون ذکر شده که اگر بخواهیم این کار را انجام دهیم باید از آنها مطلع باشیم. یک نمونه از آنها مربوط میشه به اسم ابتدایی که میخواهیم آن را تغییر دهیم. نمونه رای رو ببینید.

 رای شعبه بدوی

در خصوص دعوی خواهان آقای م. ز.ز. به طرفیت اداره ثبت احوال جنوب تهران به خواسته تغییر و اصلاح نام کوچک از م. به پدرام و الزام خوانده به صدور شناسنامه با نام پدرام بشرح مندرج در دادخواست .دادگاه نظربه محتویات پرونده از آنجائیکه بدلالت اظهارات گواهان معرفی شده خواهان با نام پدرام در محیط اجتماع و خانواده شناخته شده و از سوی دیکر داشتن نام دلخواه برای هر شخص جزء حقوق فطری و انسانی وی محسوب می شود و نام انتخابی نیز از رسته اسامی ممنوعه نمی باشد بنابراین دادگاه دعوی خواهان را وارد دانسته و مستند به ماده 995 قانون آئین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی حکم به محکومیت خوانده به اصلاح نام کوچک خواهان از م. به پدرام و صدور شناسنامه جدید براساس نام جدید و با حفظ سایر مندرجات شناسنامه سابق صادر و اعلام می نماید رای صادره حضوری بوده و ظرف مدت بیست روز ازتاریخ ابلاغ قابل اعتراض در دادگاه تجدیدنظر استان تهران می باشد.

دکتر زینب جنیدی مقدم

خواننده عزیز سلام !

من از گروه وکلای حق وران در خدمت شما هستم..

اگر اسمتان، از اسامی متبرکه باشه امکان تغییر نام شما بسیار سخت خواهد بود. برای همین برای رسیدن به مطلوب در این حوزه حتما از یک متخصص راهنمایی بگیرید.

رأی شعبه تجدیدنظر استان تهران

درخصوص تجدیدنظرخواهی اداره ثبت احوال جنوب تهران با نمایندگی آقای صلاح الدین اصغری بطرفیت آقای م. ز.ز. نسبت به دادنامه شماره 1337-1394/7/1 صادره از شعبه 109 دادگاه عمومی (حقوقی) تهران که متضمن صدور حکم به محکومیت اداره تجدیدنظرخواه به اصلاح نام کوچک تجدیدنظرخوانده از م. به پدرام و صدور شناسنامه جدید بر اساس نام جدید و با حفظ سایر مندرجات سابق می باشد.با توجه به محتویات و مندرجات پرونده خصوصاً مفاد ماده 999 قانون مدنی که آورده است : سند ولادت اشخاص که ولادت آنها در مدت قانونی به دایر سجل احوال اظهار شده است سند رسمی خواهد بود. بدیهی است که تغییرنام یکی از مواردی است که موجب تزلزل سند رسمی می باشد.مضافاً اینکه با عنایت به مفاد ماده 20 قانون ثبت احوال اسامی افراد در صورتی قابل تغییر است که مستهجن ، زننده یا نامتناسب با جنس باشد در حالیکه نام م. از اسماء متداول و بسیار مبارک است مضافاً اینکه تغییر نام های ممنوع و تشخیص آن با شورای عالی ثبت احوال وفق تبصره 2 ماده 20 قانون ثبت احوال می باشد علیهذا با عنایت به مراتب مذکور دادگاه اعتراض تجدیدنظرخواه را وارد و موجه تشخیص و به استناد مادتین 2 و 358 قانون آئین دادرسی مدنی ضمن نقض دادنامه معترض عنه قرار عدم استماع دعوی خواهان نخستین را صادر و اعلام می نماید. رأی صادر قطعی است.

مشاوره حقوقی تلفنی

یکی از خدمات گروه وکلای حق وران ، ارائه خدمات مشاوره تلفنی حقوقی می باشد.  با توجه به شلوغی شهرها امروزه دیگر نیازی به طی مسیر طولانی و یا ساعت ها انتظار  برای دریافت خدمات مشاوره حقوقی همچون گذشته نیست ، بلکه شما می توانید به راحتی با رزرو یک مشاوره تلفنی از وکلای پایه یک دادگستری تهران از خدمات مشاوره تخصصی حقوقی بهره مند شوید.

خدمات رایگان ما برای همه

آیا میدانید گروه وکلای حق وران خدمات مشاوره رایگان ارائه نموده است ؟

گروه وکلای حق وران به منظور ارائه خدمات عمومی گسترده برای همه ی مردم با توان های مالی مختلف و به منظور ارائه راهنمایی موثر ، اقدام به ارائه مشاوره رایگان حقوقی نموده است.

برای بهره مندی از خدمات مشاوره رایگان کافی است که در فرم زیر سوال خود را بپرسید  و سپس در قسمت مشاوره افلاین پاسخ سوالات خود و دیگران را ببینید.

دکتر محمد جواد گوهریانمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر محمد جواد گوهریان

سلام من دکتر محمد جواد گوهریان هستم و متولد سال ۱۳۶۴ و دارای دکترای تخصصی در رشته حقوق خصوصی از دانشگاه خوارزمی هستم. بنده سابقه  تالیف و گردآوری بیش از ۸ مقاله در حوزه حقوق خصوصی در نشریات معتبر داخلی و  گرد آوری کتاب در حوزه آرای وحدت رویه قضائی را دارا می باشم. انجام وکالت و مشاوره در بیش از ۴۳۸ پرونده مطرح در محاکم داخلی و بیش از یازده پرونده داوری در عرصه قرارداهای داخلی تا سال ۱۳۹۸ توسط بنده به انجام رسیده است. تخصص در وکالت در زمینه ملکی و همینطور در زمینه شرکت های داخلی و بین المللی در خصوص انعقاد قرارداهای جاری  و وکالت دائم از دیگر حوزه های فعالیت بنده هست. همینطور بنده مفتخرم پاسخ سوالات کاربران عزیزمان را که عضو با ارزش سایت در نزد ما محسوب می شوند، را به دقت و به صورت رایگان در سایت و در بخش پرسش وپاسخ قرار بدهم .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *