نمونه رای افزایش مهریه

اینکه بعد از عقد نکاح بخواهیم مهریه را افزایش دهیم خلاف شرع است و برای همین نمیتونیم در دادگاه به آن استدلال نماییم. ولی برای اینکه این عمل قانونی باشد و ضمانت اجرا داشته باشد میتونید از وکلای متخصص خانواده راهنمایی بگیرید.

 رای شعبه بدوی

درباره ی دعوای خانم الف.ک. ساوه آهن فرزند ع. با وکالت خانم م. رضایی به طرفیت آقای س.م. ط. به خواسته مطالبه مهریه ( به تعداد عین 605 عدد سکه تمام بهار آزادی ) بانضمام کلیه خسارات قانونی اعم از حق الوکاله وکیل و هزینه دادرسی ، وکیل خواهان در شرح خواسته اعلام کرده است : موکل به استناد کپی مصدق رونوشت سند ازدواج شماره 6603 صادره از دفتر ازدواج شماره 193 تهران مورخ 1377/4/7 با خوانده عقد ازدواج دایم نموده است . نظر به اینکه مهریه مقرر در سند مذکور به موجب اقرار نامه شماره 5099 مورخ 1379/1/10 دفتر خانه اسناد رسمی شماره 506 تهران از پنج سکه بهار آزادی به تعداد یکهزارو پنج عدد سکه افزایش یافته ، درخواست صدور حکم به محکومیت خوانده به پرداخت 605 عدد سکه از 1005 عدد سکه با احتساب کلیه خسارات قانونی اعم از حق الوکاله وکیل و هزینه دادرسی را کرده است . خوانده دفاعا اعلام کرده مهریه خواهان را پرداخت کرده است نظر به اینکه به شرح نظریه شماره 88/30/35079 مورخ 88/5/12 فقهای شورای نگهبان (( مهریه شرعی همان است که در ضمن عقد واقع شده است و ازدیاد مهر بعد از عقد شرعا صحیح نیست و ترتیب آثار مهریه بر آن خلاف موازین شرع شناخته شده )) لذا دادگاه مستندا به ماده 89 قانون آیین دادرسی مدنی ناظر به بند 8 ماده 84 همان قانون قرار رد دعوای خواهان را صادر و اعلام مینماید رای صادره ظرف مهلت 20 روز قابل تجدید نظر در دادگاههای تجدید نظر استان میباشد.

دکتر زینب جنیدی مقدم

خواننده عزیز سلام !

من از گروه وکلای حق وران در خدمت شما هستم..

خانوم های محترم دقت داشته باشید بر اساس نظر شورای نگهبان افزایش مهریه بعد از عقد نکاح شرعی نمی باشد. و این کار ضمانت اجرای قانونی برای مطالبه زیادی میزان مهریه را ندارد.

رأی شعبه تجدیدنظر استان تهران

تجدید نظر خواهی خانم الف.ک. س. با وکالت آقای و. ض. و آقای د.ش. و.الف. بطرفیت آقای س.م. ط. از دادنامه 1094 مورخه 94/10/28 شعبه محترم 38 دادگاه حقوقی تهران که بموجب آن حکم به رد دعوی تجدیدنظرخواه به خواسته مطالبه مهریه بعد از نکاح بدین شرح که خواهان وفق عقدنامه ، مهریه به تعداد 5 سکه بهارآزادی ازدواج نموده و سپس مهریه را مطالبه و حسب دادنامه صادره مهریه پرداخت گردید. سپس مهریه از 5 سکه به 1005 سکه تبدیل گردیده و خواهان مطالبه 605 سکه از 1005 سکه را نموده که با توجه به نظریه شورای نگهبان و نظریه دیوان عالی کشور خلاف شرع تشخیص و قضات مجاز به صدور حکم بر خلاف شرع نمی باشند لذا حکم صادره صحیحا” صادر گردیده و اعتراض وارد نمی باشد زیرارأی براساس مقررات وموازین قانونی صادرشده وایرادی از حیث ماهوی یاشکلی به آن واردنیست واستدلال محکمه محترم بدوی ونیزمستندات آن صحیح میباشد وتجدیدنظرخواه دلیل یا دلایلی که موجبات نقض ویا بی اعتباری دادنامه رافراهم نمایدارائه ننموده لذا بنا به مراتب دادگاه مستندا” به قسمت اخیر ماده 358 قانون آئین دادرسی دادگاههای عمومی وانقلاب در امور مدنی مصوب 79/1/21 ضمن رداعتراض معترض دادنامه معترض عنه راعینا” تایید مینماید 0رأی دادگاه بموجب ماده 365 قانون فوق الذکر قطعی است.

مشاوره حقوقی تلفنی

یکی از خدمات گروه وکلای حق وران ، ارائه خدمات مشاوره تلفنی حقوقی می باشد.  با توجه به شلوغی شهرها امروزه دیگر نیازی به طی مسیر طولانی و یا ساعت ها انتظار  برای دریافت خدمات مشاوره حقوقی همچون گذشته نیست ، بلکه شما می توانید به راحتی با رزرو یک مشاوره تلفنی از وکلای پایه یک دادگستری تهران از خدمات مشاوره تخصصی حقوقی بهره مند شوید.

خدمات رایگان ما برای همه

آیا میدانید گروه وکلای حق وران خدمات مشاوره رایگان ارائه نموده است ؟

گروه وکلای حق وران به منظور ارائه خدمات عمومی گسترده برای همه ی مردم با توان های مالی مختلف و به منظور ارائه راهنمایی موثر ، اقدام به ارائه مشاوره رایگان حقوقی نموده است.

برای بهره مندی از خدمات مشاوره رایگان کافی است که در فرم زیر سوال خود را بپرسید  و سپس در قسمت مشاوره افلاین پاسخ سوالات خود و دیگران را ببینید.

دکتر محمد جواد گوهریانمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر محمد جواد گوهریان

سلام من دکتر محمد جواد گوهریان هستم و متولد سال ۱۳۶۴ و دارای دکترای تخصصی در رشته حقوق خصوصی از دانشگاه خوارزمی هستم. بنده سابقه  تالیف و گردآوری بیش از ۸ مقاله در حوزه حقوق خصوصی در نشریات معتبر داخلی و  گرد آوری کتاب در حوزه آرای وحدت رویه قضائی را دارا می باشم. انجام وکالت و مشاوره در بیش از ۴۳۸ پرونده مطرح در محاکم داخلی و بیش از یازده پرونده داوری در عرصه قرارداهای داخلی تا سال ۱۳۹۸ توسط بنده به انجام رسیده است. تخصص در وکالت در زمینه ملکی و همینطور در زمینه شرکت های داخلی و بین المللی در خصوص انعقاد قرارداهای جاری  و وکالت دائم از دیگر حوزه های فعالیت بنده هست. همینطور بنده مفتخرم پاسخ سوالات کاربران عزیزمان را که عضو با ارزش سایت در نزد ما محسوب می شوند، را به دقت و به صورت رایگان در سایت و در بخش پرسش وپاسخ قرار بدهم .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *