کلاهبرداری از طریق جعل سند

اگر فردی برای انجام جرمی جرم دیگری را مرتکب شود. در شرایطی باعث وجود چند جرم میگردد. که منجر به تحمل مجازاتهای متعدد می گردد. مثل حالتی که میخواهیم در ادامه به نمونه رای قضایی آن بپردازیم.

 رای شعبه بدوی

در خصوص اتهام م. س.گ.ک. دائر بر جعل و استفاده از سند مجعول و کلاهبرداری موضوع شکایت م. ع. 2- خانم ع. الف.ش. بدین توضیح که متهم با فریب دادن شکات مدعی شده که گذرنامه بین المللی برای آنان صادر می نماید که با اخذ مبلغ چهارده میلیون تومان از شاکی ردیف اول و مبلغ بیست و یک میلیون و پانصد هزار تومان از شاکی ردیف دوم اقدام به تحویل یک جلد گذرنامه به شاکی ردیف اول می نماید که بعد از مراجعه به پلیس گذرنامه مشخص می شود که گذرنامه صادره جعلی می باشد علی ایحال دادگاه اتهام متهم را محرز و مسلم دانسته به استناد ماده 533 قانون مجازات اسلامی و ماده 1 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا، و اختلاس و کلاهبرداری به تحمل یکسال حبس تعزیری برای جرم جعل و پنج سال حبس برای کلاهبرداری و رد مبالغ دریافتی از شکات و پرداخت مبلغ سی و پنج میلیون و پانصد هزار تومان جزای نقدی محکوم می گردد رای صادره غیابی محسوب ظرف ده روز پس از ابلاغ قابل واخواهی در این شعبه و پس از آن ظرف بیست روز قابل تجدیدنظرخواهی در محاکم تجدیدنظر استان تهران است.

دکتر زینب جنیدی مقدم

خواننده عزیز سلام !

من از گروه وکلای حق وران در خدمت شما هستم..

اگر در حین ارتکاب کلاهبرداری،مرتکب جرایم دیگری مثل جعل سند هم شوید بر اساس رای قضایی که آورده شد، شما مرتک دو جرم شده اید و در نتیجه باید مجازات هر دو جرم را بگذرانید.

رأی شعبه تجدیدنظر استان تهران

در خصوص تجدیدنظرخواهی آقای م. س.گ.ک. نسبت به مفاددادنامه غیابی شماره00110مورخ13/2/94 صادره ازشعبه1019دادگاه عمومی جزائی تهران معطوف به دادنامه اصلی شماره 05766 مورخ 14/7/92 همان شعبه که به موجب آن نامبرده به اتهام جعل و استفاده از سند مجعول موضوع اعلام شکایت آقای م. ع. و خانم ع. الف.ش. به تحمل یکسال حبس تعزیری برای ارتکاب جرم جعل و پنج سال حبس برای کلاهبرداری و رّد مال (مبلغ چهار ده میلیون تومان در حق آقای م. ع. و بیست ویک میلیون وپانصد هزار تومان در حق خانم ع. الف.ش. )در حق شکات و پرداخت مبلغ سی و پنج میلیون وپانصد هزار تومان جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شده است، هیئت دادگاه بابررسی اوراق و محتویات پرونده ومفاد لایحه تجدیدنظر خواهی ، نظر به اینکه ایراد و اعتراض موجهی که موجبات نقض دادنامه تجدیدنظر خواسته را ایجاب نماید واساس آن را مخدوش سازد بعمل نیامده است و نسبت به مبانی استدلال و نحوه استنباط قضایی دادگاه بدوی خدشه و ایرادی وارد به نظر نمی رسد و دادنامه موصوف از حیث رعایت موازین دادرسی و مقررات شکلی نیز اشکال مؤثری ندارد. لذا ضمن رّد درخواست های تجدیدنظرخواهی با استناد به بند الف ماده 455 قانون آیین دادرسی کیفری مصوب 1392 دادنامه تجدیدنظرخواسته را تأیید می نماید. رأی صادره قطعی است.

مشاوره حقوقی تلفنی

یکی از خدمات گروه وکلای حق وران ، ارائه خدمات مشاوره تلفنی حقوقی می باشد.  با توجه به شلوغی شهرها امروزه دیگر نیازی به طی مسیر طولانی و یا ساعت ها انتظار  برای دریافت خدمات مشاوره حقوقی همچون گذشته نیست ، بلکه شما می توانید به راحتی با رزرو یک مشاوره تلفنی از وکلای پایه یک دادگستری تهران از خدمات مشاوره تخصصی حقوقی بهره مند شوید.

خدمات رایگان ما برای همه

آیا میدانید گروه وکلای حق وران خدمات مشاوره رایگان ارائه نموده است ؟

گروه وکلای حق وران به منظور ارائه خدمات عمومی گسترده برای همه ی مردم با توان های مالی مختلف و به منظور ارائه راهنمایی موثر ، اقدام به ارائه مشاوره رایگان حقوقی نموده است.

برای بهره مندی از خدمات مشاوره رایگان کافی است که در فرم زیر سوال خود را بپرسید  و سپس در قسمت مشاوره افلاین پاسخ سوالات خود و دیگران را ببینید.

دکتر محمد جواد گوهریانمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر محمد جواد گوهریان

سلام من دکتر محمد جواد گوهریان هستم و متولد سال ۱۳۶۴ و دارای دکترای تخصصی در رشته حقوق خصوصی از دانشگاه خوارزمی هستم. بنده سابقه  تالیف و گردآوری بیش از ۸ مقاله در حوزه حقوق خصوصی در نشریات معتبر داخلی و  گرد آوری کتاب در حوزه آرای وحدت رویه قضائی را دارا می باشم. انجام وکالت و مشاوره در بیش از ۴۳۸ پرونده مطرح در محاکم داخلی و بیش از یازده پرونده داوری در عرصه قرارداهای داخلی تا سال ۱۳۹۸ توسط بنده به انجام رسیده است. تخصص در وکالت در زمینه ملکی و همینطور در زمینه شرکت های داخلی و بین المللی در خصوص انعقاد قرارداهای جاری  و وکالت دائم از دیگر حوزه های فعالیت بنده هست. همینطور بنده مفتخرم پاسخ سوالات کاربران عزیزمان را که عضو با ارزش سایت در نزد ما محسوب می شوند، را به دقت و به صورت رایگان در سایت و در بخش پرسش وپاسخ قرار بدهم .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *