نمونه رأی امکان تعلیق مجازات شلاق در جرم رابطه نامشروع

قاضی می تواند با توجه به شخصیت متهم و وضعیت وی، مجازات شلاق را برای متهم معلق نماید. در پرونده حاضر، با دفاعیات موثر وکلا، دادگاه تجدیدنظر استان تهران با تعلیق مجازات شلاق زوجه موافقت نموده است.

 رای شعبه بدوی

در خصوص اتهام متهمان 1- ج. ب. فاقد سابقه کیفری 2 خانم ک. ش. ر. فاقد سابقه ی محکومیت کیفری دایر به ارتکاب رابطه نامشروع دون زنا موضوع شکایت اقای ح. د. دادگاه با عنایت به محتویات پرونده و شکایت شاکی و تحقیقات انجام شده در داد سرا و ملاحظه پرینت مکالمات تلفنی و متن پیامهای کوتاه ارسالی متهمان مضبوط در صفحه 34 پرونده که حکایت از روابط نامشروع انها دارد و با عنایت به اظهارات مطلعین و اظهارات فرزند مشتر ک شاکی و متهم ردیف دوم و اظهارات و دفاعیات بلاوجه متهمان و وکلای ایشان و سایر قراین و امارات موجود در پرونده بزهکاری نامبردگان را محرز دانسته به استناد ماده 637 کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی مصوب 1375 هر یک از متهمان را به تحمل 50 ضربه شلاق تعزیری محکوم می کند. این رأی حضوری و ظرف بیست روز پس از ابلاغ قابل اعتراض در محاکم محترم تجدیدنظراستان تهران می باشد.

دکتر محمد جواد گوهریان

دکتر محمد جواد گوهریانوکیل پایه یک دادگستری

خواننده عزیز سلام !

من از گروه وکلای حق وران در خدمت شما هستم..

جرم رابطه نامشروع از جمله جرایمی است که در دادسرا رسیدگی نمی شود و با توجه به ماهیت پرونده، مستقیم و بصورت محرمانه در دادسرای ارشاد رسیدگی می شود و آرای صادره از دادگاه ظرف بیست روز قابل اعتراض در دادگاه تجدیدنظر استان می باشد.

بنابراین متهم یک مرحله از رسیدگی یعنی مرحله دادسرا را در اینگونه از پرونده ها از دست می دهد و حضور وکیل به عنوان شخصی دارای اشراف کمک کننده است.

رأی شعبه تجدیدنظر استان تهران

در خصوص تجدیدنظرخواهی آقای ب. س.ز.ه. بوکالت از آقای ج. ب. و خانم ه. ب. بوکالت از خانم ک. ش. ر. از دادنامه شماره 00056 مورخ 94/8/16 شعبه 1019 دادگاه کیفری 2 مجتمع قضایی ارشاد تهران که بموجب آن موکلین وکلای محترم فوق به اتهام رابطه نامشروع مادون زنا هر یک به تحمل پنجاه ضربه شلاق محکومیت یافته اند که با تقدیم درخواست تجدیدنظرخواهی نسبت به رای صادره اعتراض نموده اند دادگاه با توجه به لوایح تقدیمی و محتویات پرونده وتحقیقات انجام یافته بالاخص سوابق آقای ج. ب. و اینکه از ناحیه هیچیک از تجدیدنظرخواهان ها دلیلی خلاف استدلال دادگاه محترم بدوی ابراز و اقامه نشده و تجدیدنظرخواهی با هیچیک از موارد مندرج 434 قانون آیین دادرسی کیفری مطابقت ندارد ضمن رد تجدیدنظرخواهی بعمل آمده دادنامه صادره را با توجه به ماده 46 قانون مجازات اسلامی و رعایت ماده 50 و 54 همان قانون با تعلیق مجازات خانم ک. ش. بمدت یکسال با ذکر این نکته در صورت ارتکاب به جرایم عمدی مندرج در قانون علاوه بر مجازات جرم اخیر مجازات معلق نیز درباره مشارالیها قابل اجرا خواهد بود در مورد خانم ک. ش. باوصف مراتب فوق و آقای ج. ب. باستناد بند الف از ماده 455 قانون آیین دادرسی کیفری تایید واستوار می نماید. این رای قطعی است.

مشاوره حقوقی تلفنی

یکی از خدمات گروه وکلای حق وران ، ارائه خدمات مشاوره تلفنی حقوقی می باشد.  با توجه به شلوغی شهرها امروزه دیگر نیازی به طی مسیر طولانی و یا ساعت ها انتظار  برای دریافت خدمات مشاوره حقوقی همچون گذشته نیست ، بلکه شما می توانید به راحتی با رزرو یک مشاوره تلفنی از وکلای پایه یک دادگستری تهران از خدمات مشاوره تخصصی حقوقی بهره مند شوید.

خدمات رایگان ما برای همه

آیا میدانید گروه وکلای حق وران خدمات مشاوره رایگان ارائه نموده است ؟

گروه وکلای حق وران به منظور ارائه خدمات عمومی گسترده برای همه ی مردم با توان های مالی مختلف و به منظور ارائه راهنمایی موثر ، اقدام به ارائه مشاوره رایگان حقوقی نموده است.

برای بهره مندی از خدمات مشاوره رایگان کافی است که در فرم زیر سوال خود را بپرسید  و سپس در قسمت مشاوره افلاین پاسخ سوالات خود و دیگران را ببینید.

دکتر محمد جواد گوهریانمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر محمد جواد گوهریان

سلام من دکتر محمد جواد گوهریان هستم و متولد سال ۱۳۶۴ و دارای دکترای تخصصی در رشته حقوق خصوصی از دانشگاه خوارزمی هستم. بنده سابقه  تالیف و گردآوری بیش از ۸ مقاله در حوزه حقوق خصوصی در نشریات معتبر داخلی و  گرد آوری کتاب در حوزه آرای وحدت رویه قضائی را دارا می باشم. انجام وکالت و مشاوره در بیش از ۴۳۸ پرونده مطرح در محاکم داخلی و بیش از یازده پرونده داوری در عرصه قرارداهای داخلی تا سال ۱۳۹۸ توسط بنده به انجام رسیده است. تخصص در وکالت در زمینه ملکی و همینطور در زمینه شرکت های داخلی و بین المللی در خصوص انعقاد قرارداهای جاری  و وکالت دائم از دیگر حوزه های فعالیت بنده هست. همینطور بنده مفتخرم پاسخ سوالات کاربران عزیزمان را که عضو با ارزش سایت در نزد ما محسوب می شوند، را به دقت و به صورت رایگان در سایت و در بخش پرسش وپاسخ قرار بدهم .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *