اخذ گواهی ولادت

کاربر سایت(ناشناس )

باسلام

در صورتی که در ایران به دنیا امده باشم ولی در پاسپورت محل تولد را هرات زده باشد امکان گرفتن گواهی ولادت از ثبت احوال وجود دارد؟

دکتر محمد جواد گوهریانوکیل پایه یک دادگستری

پاسخ سوال :

باسلام   

1.اتباع خارجی طبق دستورالعمل معاونت اسناد هویتی هویتی سازمان ثبت احوال می توانند با ارائه گذرنامه گواهی ولادت نوزاد را بگیرند. در صورتی که مدارک اقامتی لازم در دست نداشته باشند باید از امور اتباع خارجه نیرو انتظامی تائیدیه بگیرند.

2.گواهی ولادت برای اتباع خارجه ای که می خواهند تابعیت ایران را بگیرند بسیار با اهمیت است و برای درخواست تابعیت باید گواهی تولد را به همراه داشته باشند. البته اگر اتباع خارجی اقامت غیر قانونی در کشور ایران داشته باشند و فاقد گذرنامه باشند برای آنها گواهی ولادت صادر می شود اما ثبت احوال برای آنها شناسنامه صادر نخواهد کرد.

اگر برای اتباع خارجی که اقامت قانونی ندارند گواهی تولد صادر نشد باید از طریق مراجع قضایی دادخواست صدور گواهی تولد به طرفیت ثبت احوال را تقدیم دادگاه کنند و در جلسات رسیدگی دفاعیات لازم را انجام دهند در نهایت قاضی حکم را صادر خواهد کرد که قابل اعتراض در دادگاه تجدید نظر است.

نتیجه گیری: افرادی که می خواهند در کمترین زمان به نتیجه مطلوب برسند بهتر است از وکلای متخصص در حیطه مهاجرت موسسه حق وران مشاوره بگیرند.

آیا این سوال پاسخ شما هم بود ؟

شما کاربر عزیز سایت حق وران، می توانید در صورتی که پاسخ خود را نگرفته اید ، از خدمات مشاوره تلفنی ما استفاده کنید و در اسرع وقت و بدون نیاز به مراجعه حضوری از وکلای پایه یک دادگستری مشاوره تخصصی دریافت نمائید.

خدمات رایگان مشاوره برای همه

آیا میدانید گروه وکلای حق وران خدمات مشاوره رایگان ارائه نموده است ؟

گروه وکلای حق وران به منظور ارائه خدمات عمومی گسترده برای همه ی مردم با توان های مالی مختلف و به منظور ارائه راهنمایی موثر ، اقدام به ارائه مشاوره رایگان حقوقی نموده است.

برای بهره مندی از خدمات مشاوره رایگان کافی است که در فرم زیر سوال خود را بپرسید  و سپس در قسمت مشاوره افلاین پاسخ سوالات خود و دیگران را ببینید.

گروه وکلای حق وران با بهره گیری از وکلای خوب تهران پاسخگوی سوالات حقوقی شما ، در حوزه های تخصصی زیر می باشد :

از جمله اساتید متخصص مباحث مختلف شامل:

وکیل قاچاق کالا و ارز، وکیل شرب خمر، وکیل رابطه نامشروع، وکیل ارث ، وکیل جرایم اینترنتی، وکیل پیش فروش آپارتمان، وکیل مالیات، وکیل ملکی وکیل خانواده ؛ وکیل شهرداری ، وکیل تجاوز جنسی ، وکیل سقط جنین ، وکیل جرایم پزشکی ، وکیل سرقفلی

وکلای حق وران راهنمای شما در رسیدن به نتیجه مطلوب می باشند. شماره تماس در ۲۴ ساعت شبانه روز : 09129426674

ما را در اینستاگرام دنبال نمایید: haghvaran

منیره شفیعیمشاهده نوشته ها

Avatar for منیره شفیعی

من منیره شفیعی با بیش از 4 سال سابقه، نویسنده گروه وکلای حق وران هستم . این مقاله توسط گروه وکلای حق وران، تشکیل شده از وکلای حرفه ای و پایه یک دادگستری با سالها تجربه ، تحریر و نظارت شده است و به منظور پاسخگویی به نیازهای شما گردآوری شده است. در صورتی که شما سوالات مشابه دارید ، پائین همین پست بپرسید تا مطلب مورد نظر شما گردآوری شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *