محرومیت از ارث

کاربر سایت(ناشناس )

باسلام اگر پسری به پدرخود تعهد ثبتی دهد که نه خود و نه فرزندانش از او ارث نبرند آیا پسر بعداز مرگ پدر میتواند مطالبه ارث کند؟

دکتر محمد جواد گوهریانوکیل پایه یک دادگستری

پاسخ سوال:
باسلام
با توجه به قانون در صورتی که یک تعهد با رعایت قوانین در محضر یا دفترخانه های اسناد رسمی به ثبت برسد ؛ این سند دارای اعتبار تام می باشد و متعهد نمی تواند برخلاف مفاد مندرج در آن عمل نماید.در خصوص ارث امکان محرومیت بر اساس تعهد نامه وجود ندارد.
نکته : با توجه به اینکه محرومیت از ارث برخلاف قواعد آمره می باشد ؛ تعهدنامه‌ی مبنی بر محرومیت پسر از ارث پدر اعتبار قانونی ندارد و شما مشمول ارث میگردید.
جهت کسب اطلاعات بیشتر و راهکار های قانونی در خصوص ارث بهتر است از وکلای متخصص در حوزه خانواده موسسه حق وران مشاوره بگیرید.

آیا این سوال پاسخ شما هم بود ؟

شما کاربر عزیز سایت حق وران، می توانید در صورتی که پاسخ خود را نگرفته اید ، از خدمات مشاوره تلفنی ما استفاده کنید و در اسرع وقت و بدون نیاز به مراجعه حضوری از وکلای پایه یک دادگستری مشاوره تخصصی دریافت نمائید.

آیا میدانید گروه وکلای حق وران خدمات مشاوره رایگان ارائه نموده است ؟

گروه وکلای حق وران به منظور ارائه خدمات عمومی گسترده برای همه ی مردم با توان های مالی مختلف و به منظور ارائه راهنمایی موثر ، اقدام به ارائه مشاوره رایگان حقوقی نموده است.

برای بهره مندی از خدمات مشاوره رایگان کافی است که در فرم زیر سوال خود را بپرسید  و سپس در قسمت مشاوره افلاین پاسخ سوالات خود و دیگران را ببینید.

خدمات رایگان مشاوره برای همه

گروه وکلای حق وران با بهره گیری از وکلای خوب تهران پاسخگوی سوالات حقوقی شما ، در حوزه های تخصصی زیر می باشد :

از جمله اساتید متخصص مباحث مختلف شامل:

وکیل قاچاق کالا و ارز، وکیل شرب خمر، وکیل رابطه نامشروع، وکیل ارث ، وکیل جرایم اینترنتی، وکیل پیش فروش آپارتمان، وکیل مالیات، وکیل ملکی وکیل خانواده ؛ وکیل شهرداری ، وکیل تجاوز جنسی ، وکیل سقط جنین ، وکیل جرایم پزشکی ، وکیل سرقفلی

وکلای حق وران راهنمای شما در رسیدن به نتیجه مطلوب می باشند. شماره تماس در ۲۴ ساعت شبانه روز : 09129426674

ما را در اینستاگرام دنبال نمایید: haghvaran

منیره شفیعیمشاهده نوشته ها

Avatar for منیره شفیعی

من منیره شفیعی با بیش از 4 سال سابقه، نویسنده گروه وکلای حق وران هستم . این مقاله توسط گروه وکلای حق وران، تشکیل شده از وکلای حرفه ای و پایه یک دادگستری با سالها تجربه ، تحریر و نظارت شده است و به منظور پاسخگویی به نیازهای شما گردآوری شده است. در صورتی که شما سوالات مشابه دارید ، پائین همین پست بپرسید تا مطلب مورد نظر شما گردآوری شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *