تهاتر در امور کیفری

تهاتر در امور کیفری ،حق وران 09129426674


تهاتر در امور کیفری

سواال:

با یه پسر و پدر دعوا کردم، پدرش ازمن شکایت کرده و ۳/۵ درصد دیه بریدند، من از پسرش شکایت کردم و ۵/۵ درصد دیه بریدند.

آیا میشه دیه رو از اون کم کرد و مابه التفاوتش رو گرفت و تهاتر نمود؟

یا هر کسی باید جدا پرداخت کنه؟ در حکم هم درج شده که یک دعوا بوده.

پاسخ سوال:

سلام علیکم

بر اساس ماده ۹۴۲ قانون مجازات اسلامی زمانی که دو نفر نسبت به یکدیگر مدیون باشند، امکان تهاتر وجود دارد. ولی در مورد شما مدیون متفاوت است. مگر آنکه خودتان صلح نمایید.

تهاتر در امور کیفری به گونه‌ای است که شخص یا افرادی که در وسط دعوایی قرار دارند، با همکاری با یکدیگر به منظور جلب منافع خود، از دیگر طرفین پول یا خدماتی را دریافت می‌کنند. این عمل، در اصطلاح به نام تهاتر شناخته می‌شودکه  یکی از جرایم جدی است و با مجازاتی سنگین همراه است.

برای مثال، در قانون کیفری ایران، تهاتر در امور کیفری به شدت محکوم شده و با مجازات حبس و پرداخت جریمه تا حداکثر ۱۰ سال و ۱۰۰ میلیون ریال مجازات می‌شود.

این جرم، به دلیل خطراتی که برای جامعه به وجود می‌آید، با مجازاتی سنگین همراه است و باعث شکست قانون و باورهای عمومی می‌شود و به ایجاد ناامیدی در جامعه منجر می‌شود.

بنابراین، جریمه دهنده این جرم، در واقع در حفظ قانون و حفظ قدرت نهادهای قضائی کمک می‌کند.

تهاتر در امور کیفری

موسسه حقوقی حق وران، با داشتن تجربه و تخصص لازم در زمینه‌ی حقوقی، به شما کمک می‌کند تا در مورد مسائل قانونی مختلف و به ویژه در مورد جرایم کیفری اطلاعات لازم را بدست آورید.

این موسسه با تیمی از وکلای مجرب و متخصص، به شما در ارائه مشاوره های قانونی در زمینه‌ی تهاتر در امور کیفری و دیگر جرایم کیفری، کمک می‌کند.

اگر شما نیز درگیر مسائل قانونی یا جرایم کیفری هستید، می‌توانید با موسسه حقوقی حق وران تماس بگیرید و به صورت آنلاین یا حضوری با وکلای مجرب این موسسه در ارتباط باشید.

با اعتماد به خدمات حقوقی این موسسه، می‌توانید از تجربه و تخصص آنها بهره‌مند شوید و به راحتی به صورت قانونی به مسائل خود پایان دهید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *