جبران خسارت تصادفات رانندگی

جبران خسارت تصادفات رانندگی{حق وران}


جبران خسارت تصادفات رانندگی

سوال:

سلام من در خیابان پاسداران شیراز با خودروی ۲۰۶ خودم با یک ماشین راوفور تویوتا تصادف کردم که منجر به ورود خسارت به ماشین تویوتا راوفور گردیده است

بعد از مراجعه افسر پلیس و انجام کارشناسی توسط ایشان مشخص شد چونکه خودروی 206 از فرعی وارد شده است پس مقصر صددرصدی است.

بعد از مراجعه به اداره بیمه چون ماشین من بیمه ایران بوده است در نتیجه بیمه تقبل کرده دو میلیون و پاتصد هزار تومان به راننده تویوتا بده.

راننده میکه ماشین رو بردم صافکاری و ده میلیون تومان خرجش هست و الان طلبکار شده که من راننده 206 باید بدم؟

آیا حرفش درسته؟ من باید بدم؟

راهی وجود داره که من پرداخت نکنم؟ ممکنه منو راهنمایی کنید.

پاسخ سوال:

با تغییر قوانین مربوط به بیمه در سال ۱۳۹۵ قانون قبلی اصلاح گردیده است. برابر قانون قبلی اگر مالک یک خودروی ارزان قیمت با یک خودروی لاکچری تصادف نموده و مقصیر می بود مکلف بود تمام خسارات وارده را به هر میزان جبران نماید .

 با تغییر قانون این تکلیف از مالک خودروی ارزان قیمت برداشته شده است و وی مکلف به جبران صرفا تا میزان یک خودروی متعارف می باشد .

بنابراین اگر که مالک پراید با مالک بنز تصادف نماید و مقصر شناخته شود جبران خسارت از خودروی بنز تا میزان یک خودروی متعارف محاسبه و پرداخت می شود یعنی کارشناس خودروی بنز را معادل یک خودروی ال۹۰ درنظر گرفته و خسارت را برآورد می کند.

البته در هر صورت مالک خودروی لاکچری می تواند خسارت ناشی از افت قیمت خودرو را مطالبه نماید.

گروه وکلای حق وران، پیشرو در ارائه خدمات نوین حقوقی

جهت مشاوره با ما تماس بگیرید:۸۸۱۰۹۵۶۰

جبران خسارت تصادفات رانندگی

کاربران سایت حق وران از شما بابت همراهی این مقاله بسیار سپاسگذاریم در ادامه این بخش قصد داریم که شما عزیزان را با بخش های مختلف آشنا کنیم تا در صورت نیاز از آن استفاده نمایید.

گروه وکلای حق وران دارای وکلای کار بلد و متخصص در زمینه های مختلف میباشد که به صورت صفر تا صد مسائل شما عزیزان را پیگیری می نمایند.

گروه وکلای حق وران متشکل بهترین وکلای خوب تهران آماده ارائه مشاوره حقوقی ؛قبول و پیگیری پرونده ها در زمینه های:

وکیل قاچاق کالا و ارز ؛وکیل ملکی؛ وکیل مالیات؛ وکیل ارث، وکیل شرب خمر؛ وکیل رابطه نامشروع؛ وکیل جرایم اینترنتی،

 وکیل تابعیت؛ وکیل پیش فروش آپارتمان  ؛وکیل خانواده ؛وکیل دعاوی شهرداری و…می باشد.

برای پاسخگویی فوری در ۲۴ ساعت شبانه روز می توانید از بخش تماس تلفنی فوری اقدام کنید.

دریافت مشاوره رایگان از بخش پرسش و پاسخ 

اخذ مشاوره آنلاین از طریق مشاوره واتساپی

دکتر محمد جواد گوهریانمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر محمد جواد گوهریان

سلام من دکتر محمد جواد گوهریان هستم و متولد سال ۱۳۶۴ و دارای دکترای تخصصی در رشته حقوق خصوصی از دانشگاه خوارزمی هستم. بنده سابقه  تالیف و گردآوری بیش از ۸ مقاله در حوزه حقوق خصوصی در نشریات معتبر داخلی و  گرد آوری کتاب در حوزه آرای وحدت رویه قضائی را دارا می باشم. انجام وکالت و مشاوره در بیش از ۴۳۸ پرونده مطرح در محاکم داخلی و بیش از یازده پرونده داوری در عرصه قرارداهای داخلی تا سال ۱۳۹۸ توسط بنده به انجام رسیده است. تخصص در وکالت در زمینه ملکی و همینطور در زمینه شرکت های داخلی و بین المللی در خصوص انعقاد قرارداهای جاری  و وکالت دائم از دیگر حوزه های فعالیت بنده هست. همینطور بنده مفتخرم پاسخ سوالات کاربران عزیزمان را که عضو با ارزش سایت در نزد ما محسوب می شوند، را به دقت و به صورت رایگان در سایت و در بخش پرسش وپاسخ قرار بدهم .

2 دیدگاه

  • سلام وقت بخیر.
    بنده با ماشین شصی خودم با یک ماشین تصادف کردم که باعث خسارت به ماشین مقابل شده است. وقتی به افسر پلیس و انجام کار های کارشناسی مراجعه کردیم مشخص شده است خودروی بنده از خیابان فرعی آمده است، ماشین بنده بیمه ایران است و بیمه مقداری از خسارت ماشین را تقبل میکند. حالا ماشینی که بنده با آن تصادف کردم کیگه خسارت ماشینم بیشتر میشه و باید پرداخت کنی. من الان باید چکار کنم؟آیا باید مجدد خسارت پرداخت کنم؟

    • با سلام. بله برابر قانون نامبرده می تواند خساراتی که مشمول بیمه نشده است را از شما مطالبه نماید. حتی امکان مطالبه خسارات ناشی از افت قیمت خودرو وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *