خرید ملک موقوفه

خرید ملک موقوفه

سوال :

سایت شما را معرفیش ر ودیدم و چند تا سوال دارم . امیدوارم راست گفته باشن پاسخ رایگان و کامل میدین . من میخام یک خانه ای که اولا وقفی هست و دو طبقه هست رو بخرم . 1- وقفی هست و قراردادی هست و سند نداره. 2- میخام سه دنگ ازین خانه را بخرم . مالکان قبلی هم سه دنگ سه دنگ شریک هستند. (دو تا برادر شوهرام ) میخام فقط طبقه بالا را بخرم . چون فروشنده آشناست نصف مبلغ که میشه 800 میلیون رو میخام اینطوری بدم که 500 تومن نقدی بدم و درحال حاضر یک مستاجر در خانه نشسته با رهن80 میلیون و کرایه 2.800 . که این پول 80 میلیون هم به پول من اضافه می شود و میشود 580 میلیون وجه نقد من . و بابت که 220 تومان می شود قرار شده ماهانه 2.800 مستقیم بدهم بعلاوه 2.200 جور کنم و ماهی 5 تومن (یا بیشتر هرچه تونستم )جور کنم و به مالک قبلی بدهم . (چون برادر شوهرم بوده قبول کرده ) – ————— من قصد سرمایه گذاری دارم ولی نگران این معامله ای هستم که شراکتی است . میخاستم ببینم چه مواردی را باید رعایت کنم ؟ 1- آیا باید قولنامه ی مستاجر را چطوری به نام خودم کنم ؟ 2- نحوه قولنامه نوشتن باید چطوری باشد ؟ خواهش میکنم نگید که باید مشاوره تلفنی پولی بگیری و جواب های الکی ندهید.

پاسخ سوال :

باسلام.

برابر قوانین ایران، فروش مال موقوفه امکانپدیر نیست. یعنی عملا نمی توان مالی که سابقه وقف دارد را خرید و فروش کرد. اما می توان منافع آنرا منتقل کرد. بنابراین شما اگر تصمیم به خرید مال موقوفه دارید یعنی در واقع منافع مال موقوفه که سکونت در منزل است را در قالب قرارداد اجاره، دریافت می کنید.

بهتر است کارهای زیر را جهت محکم کاری انجام دهید:

۱- حتما با کسی که مالک منافع است (که در عرف مالک ملک شناخته میشود) قرارداد دارای کد رهگیری تنظیم کنید و دو نفر شاهد دیل قرارداد را امضا نمایند.

۲- حتما به اداره اوقاف محل وقوع ملک مراجعه کنید و در صورتیکه متولی موقوفه، اداره اوقاف است، با اداره اوقاف اجاره نامه تنظیم نمایید.

۳- حتما اجاره سالیانه ملک تا زمان انتقال را به مالک قبلی بگویید تسویه نماید و رسید پرداخت را به شما ارائه دهد.

۴- حتما پشت قرارداد اجاره فعلی، قید کنید که مالکیت ملک فوق از این تاریخ به اینجانب منتقل گردید و اینجانب به عنوان قائم مقام مالک بوده و روابط قراردادی مابین مستاجر و اینجانب برقرار گردید. متن فوق توسط مستاجر و فروشنده امضا شود.

در مجموع ما توصیه ای به خرید ملک موقوفه نمی کنیم و معتقدیم دردسر ملک موقوفه بیشتر از مزایای آن می باشد.

WhatsApp Image 2022-12-15 at 11.09.20 PM

گروه وکلای حق وران با بهره گیری از وکلای خوب تهران پاسخگوی سوالات حقوقی شما پیرامون مسائل مربوط به ثمن مورد معامله و غیر می باشد.

یکی از خدمات گروه وکلای ارائه خدمات مشاوره حقوقی رایگان میباشد .

برای دسترسی به پاسخ سوالات حقوقی خود به صورت رایگان میتوانید از بخش پرسش و پاسخ اقدام کنید.

در صورتی که تمایل به مشاوره حقوقی فوری دارید می توانید از بخش مشاوره تلفنی حق وران اقدام نمایید.

همچنین میتوانید درخواست مشاوره های خود را به صورت حضوری، آنلاین و یا تلفنی در مباحث مختلف پیگیری کنید.

مجموعه گروه وکلای حق وران با بهره مندی از ده وکیل خوب تهران آماده پاسخگویی به سوالات و مشکلات شما عزیزان در بخش های مختلف می باشند.

از جمله اساتید متخصص مباحث مختلف شامل:

وکیل قاچاق کالا و ارز، وکیل شرب خمر، وکیل رابطه نامشروع، وکیل ارث، وکیل تجاوز، وکیل جرایم اینترنتی، وکیل پیش فروش آپارتمان، وکیل مالیات، وکیل ملکی وکیل خانواده؛ وکیل شهرداری و…

وکلای حق وران راهنمای شما در رسیدن به نتیجه مطلوب می باشند. شماره تماس در ۲۴ ساعت شبانه روز : 09129426674

ما را در اینستاگرام دنبال نمایید: haghvaran@

دکتر محمد جواد گوهریانمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر محمد جواد گوهریان

سلام من دکتر محمد جواد گوهریان هستم و متولد سال ۱۳۶۴ و دارای دکترای تخصصی در رشته حقوق خصوصی از دانشگاه خوارزمی هستم. بنده سابقه  تالیف و گردآوری بیش از ۸ مقاله در حوزه حقوق خصوصی در نشریات معتبر داخلی و  گرد آوری کتاب در حوزه آرای وحدت رویه قضائی را دارا می باشم. انجام وکالت و مشاوره در بیش از ۴۳۸ پرونده مطرح در محاکم داخلی و بیش از یازده پرونده داوری در عرصه قرارداهای داخلی تا سال ۱۳۹۸ توسط بنده به انجام رسیده است. تخصص در وکالت در زمینه ملکی و همینطور در زمینه شرکت های داخلی و بین المللی در خصوص انعقاد قرارداهای جاری  و وکالت دائم از دیگر حوزه های فعالیت بنده هست. همینطور بنده مفتخرم پاسخ سوالات کاربران عزیزمان را که عضو با ارزش سایت در نزد ما محسوب می شوند، را به دقت و به صورت رایگان در سایت و در بخش پرسش وپاسخ قرار بدهم .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *