حمل بار غیر قانونی بدون اطلاع

حمل بار غیر قانونی بدون اطلاع حق وران 09129426674


حمل بار غیر قانونی بدون اطلاع

سوال:

سلام خسته نباشید. ببخشید شوهر من راننده ماشین سنگین بوده. در مسیر توسط یکی از دوستانش ۲۰۰لیتر روغن ماهی دادن بیاره تهران. تو تاج ماشین بوده. ایست بازرسی نگهش داشته. و بررسی که شده اسید بوده جرم حمل نا آگاهانه چی میشه؟

دادگاه اول ۵۵ روز بازداشت موقت صادر کرده. حالا براش چیکار کنیم ؟شوهرم در بازپرسی هاش ثابت کرده که مال خودش نبوده و طرف فراریه شوهرم سابقه هم نداشته تو روخدا راهنمایی کنید خیلی نگرانیم دوتا بچه کوچیک دارم. تکلیفش چی میشه؟

پاسخ سوال:

سلام علیکم

بر اساس قانون مبارزه با مواد مخدر نام چند مواد که منجر به تولید مواد مخدر صنعتی می شود را نام برده است که چند نوع اسید هم شامل آن ها است. لذا باید دید بار کامیون چه نوع اسیدی بوده است .

همچنین به موجب تبصره ی یک قانون مبارزه با مواد مخدر، چون تعدادی از مواد مذکور، به جهات مصارف خاص، در دسترس عموم است، در کلیه موارد کشف مواد مذکور، سوءنیت مرتکب با توجه به میزان مواد و سایر عوامل ملاک احراز جرم توسط دادگاه است. 

با توجه به عدم علم ایشان اگر اهمال و کوتاهی دیگری مرتک نشده باشند قطعا مجازات سنگینی برایشان نیست.

حمل بار غیرقانونی بدون اطلاع یکی از مسائل مهم و پربحث در حوزه حمل و نقل است که در سراسر جهان به صورت گسترده ای رخ می دهد.

این عمل غیرقانونی شامل حمل و نقل کالاها و موادی است که بدون رعایت قوانین و مقررات مربوطه و بدون اطلاع رسانی به مقامات مربوطه انجام می‌شود.

بدان انواع حمل بار غیرقانونی بدون اطلاع شامل مواد مخدر، سلاح‌ها، تجهیزات الکترونیکی قاچاق، حیوانات و گیاهان ممنوعه، محصولات قاچاق و … می شود.

این فعالیت‌های غیرقانونی منجر به اثرات منفی جامعه در بسیاری از جوانب اقتصادی، امنیتی و اجتماعی میگردند.
  1. تهدید به امنیت: حمل بار غیرقانونی بدون اطلاع باعث تهدید به امنیت عمومی می شود. برخی از این بارها شامل مواد منفجره یا سلاح‌های خطرناک هستند که می‌تواند خطر جدی برای جامعه ایجاد کند.
  2. تأثیرات اقتصادی: حمل بار غیرقانونی بدون اطلاع می‌تواند تأثیرات منفی زیادی روی اقتصاد داشته باشد. این شامل رقابت نامناسب با صنایع قانونی، افزایش قیمت محصولات قاچاق و کاهش درآمدهای دولت است.
  3. آسیب به محیط زیست: برخی از بارهای غیرقانونی ممکن است شامل مواد آلاینده باشند که به محیط زیست و حیات وحش آسیب می‌رساند و اثرات ناخواسته را در طولانی مدت برای محیط زیست دارد.
حمل بار غیر قانونی بدون اطلاع

وکلای حق وران راهنمای شما در رسیدن به نتیجه مطلوب می باشند. شماره تماس : ۰۹۱۲۹۴۲۶۶۷۴

ما را در اینستاگرام دنبال نمایید

 haghvaran@

2 دیدگاه

  • باسلام ما چهار خانواده برای تفریح به بانه رفته بودیم که تعدادی لوازم خانگی خریداری کردیم با فاکتور جداگانه .
    اماچون ماشین من وانت بود داخل ان گذاشتند و ما در مسیر بانه به اصفهان در مسیر ماشین من رو به دلیل حمل کالای قاچاق توقیف کردن.
    حال مدارک به تعزیرات دادم و هر شخصی مالکیت خود رو اعلام کرده .
    به نظر شما کالای ما مستردد میشود؟

    • با سلام و تشکر از انتخاب حق وران برای مشاوره حقوقی

      خیر، چون کالای قاچاق بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *