نفقه ایام گذشته زوجه

نفقه ایام گذشته زوجه{حق وران}


نفقه ایام گذشته زوجه

سوال:

با سلام حکم نفقه گذشته که با نظر چهار کارشناس و سه قاضی قطعی شده و اجرایی شده و دریافت شده .

بعد از یک سال از طرف دیوان نقض و دوباره پول به زوج برگشت داده شد و دلیل نقض اشتباه قاضی نوشته شده.

آیا این قانونی است یعنی جلسات بررسی کارشناسان و قضات قبلی هیچ اهمیتی نداشته که دیوان بدون برررسی پرونده حکم داده .

آیا من راهی برای اعتراض دارم یا نه ؟ با تشکر

پاسخ سوال:

سلام علیکم

در خصوص پاسخ به سوال شما مواردی را متذکر می گردیم:

از سوال شما اینگونه برداشت می شود که رای بدوی در موعد مقرر قانونی تجدیدنظر خواهی نشده است و چون مبلغ محکوم به بیشتر از دو میلیون تومان بوده است .

مستند به ماده ۳۶۷ قانون آیین دادرسی مدنی رسیدگی به موضوع به دیوان عالی کشور رفته است.

مدنظر داشته باشید شان دیوان رسیدگی ماهیتی به قضایا نمی باشد بنابراین و مستند به ماده ۳۶۶ همان قانون رسیدگی انطباق یا عدم انطباق با دیوان است و دیوان در صورت نقض پرونده موضوع را به شعبه هم عرض ارجاع می دهد.

ضمن اینکه اشتباه قاضی صادر کننده رای از موارد و جهات فرجام خواهی نمی باشد لذا اگر که بصراحت موضوع تحت عنوان اشتباه قاضی مطرح شده است قابل اعتراض از طریق رییس دادگستری استان می باشد.

ضمنا نظریه کارشناسان اماره است و در برابر قاضی و استدلال نامبرده فاقد استناد قانونی است و این قضات محاکم هستند که می توانند به نظریه کارشناسان اعتبار بخشند یا آنرا فاقد اعتبار تلقی نمایند چه بسا مواردی که قاضی به کارشناسی ارجاع داده و سپس بدون توجه به نظریه کارشناسان اظهارنظر نموده است.

از اینرو حسب موارد فوق شما می توانید موضوع اشتباه قاضی را در قالب اعتراض مطرح نمایید.

گروه وکلای حق وران – در صورت نیاز به مشاوره بیشتر با ما تماس بگیرید: ۸۸۱۰۹۵۶۰

نفقه ایام گذشته زوجه

کاربران سایت حق وران از شما بابت همراهی این مقاله بسیار سپاسگذاریم در ادامه این بخش قصد داریم که شما عزیزان را با بخش های مختلف آشنا کنیم تا در صورت نیاز از آن استفاده نمایید.

گروه وکلای حق وران دارای وکلای کار بلد و متخصص در زمینه های مختلف میباشد.

همچنین شما کاربران عزیز میتوانید برای دریافت  مشاوره رایگان از بخش پرسش و پاسخ  پاسخ  سوالات خود را توسط گروه وکلای حق وران بگیرید.

در صورتی که نیاز به  پاسخگویی فوری دارید میتوانید  از بخش تماس تلفنی فوری اقدام کنید.

گروه وکلای حق وران تشکیل شده از بهترین وکلای خوب تهران  که آماده ارائه مشاوره حقوقی ؛قبول و پیگیری پرونده ها در زمینه های:

وکیل قاچاق کالا و ارز ؛وکیل ملکی؛ وکیل مالیات؛ وکیل ارث، وکیل شرب خمر؛ وکیل رابطه نامشروع؛ وکیل جرایم اینترنتی؛ وکیل تابعیت؛ وکیل پیش فروش آپارتمان  ؛وکیل خانواده ؛وکیل دعاوی شهرداری و…میباشند.

دکتر محمد جواد گوهریانمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر محمد جواد گوهریان

سلام من دکتر محمد جواد گوهریان هستم و متولد سال ۱۳۶۴ و دارای دکترای تخصصی در رشته حقوق خصوصی از دانشگاه خوارزمی هستم. بنده سابقه  تالیف و گردآوری بیش از ۸ مقاله در حوزه حقوق خصوصی در نشریات معتبر داخلی و  گرد آوری کتاب در حوزه آرای وحدت رویه قضائی را دارا می باشم. انجام وکالت و مشاوره در بیش از ۴۳۸ پرونده مطرح در محاکم داخلی و بیش از یازده پرونده داوری در عرصه قرارداهای داخلی تا سال ۱۳۹۸ توسط بنده به انجام رسیده است. تخصص در وکالت در زمینه ملکی و همینطور در زمینه شرکت های داخلی و بین المللی در خصوص انعقاد قرارداهای جاری  و وکالت دائم از دیگر حوزه های فعالیت بنده هست. همینطور بنده مفتخرم پاسخ سوالات کاربران عزیزمان را که عضو با ارزش سایت در نزد ما محسوب می شوند، را به دقت و به صورت رایگان در سایت و در بخش پرسش وپاسخ قرار بدهم .

1 دیدگاه

  • با سلام .
    حکم نفقه گذشته که توسط قاضی دریافت واجراشده است. حال بعد از مدتی از سمت دیوان نقض پول به زوج برگشت داده شده است.و دلیل این نقص اشتباه قاضی بوده است. آیا بنده راهی برای اعتراض دارم ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *