مطالبه وجه چک طبق قانون جدید

مطالبه وجه چک طبق قانون جدید{حق وران}


مطالبه وجه چک طبق قانون جدید

سوال:

سلام خسته نباشید.

نحوه وصول وجه چک طبق قانون جدید رو بفرمایید؟ 

پاسخ سوال:

سلام علیکم

دارنده چک می‌تواند با ارائه گواهینامه عدم پرداخت، از دادگاه صالح صدور اجرائیه نسبت به کسری مبلغ چک و حق‌الوکاله وکیل طبق تعرفه قانونی را درخواست نماید.

 دادگاه مکلف است در صورت وجود شرایط زیر حسب مورد علیه صاحب حساب، صادر کننده یا هر دو اجرائیه صادر نماید.

1) در متن چک، وصول وجه آن منوط به تحقق شرطی نشده باشد.

2) در متن چک قید نشده باشد که چک بابت تضمین انجام معامله یا تعهدی است.

3) گواهینامه عدم پرداخت چک مطابق “مقررات قانونی” صادر نشده باشد.

صادرکننده مکلف است ظرف مدت ده روز از تاریخ ابلاغ اجرائیه، بدهی خود را بپردازد، یا با موافقت دارنده چک ترتیبی برای پرداخت آن بدهد یا مالی معرفی کند که اجرای حکم را میسر کند.

در مطالبه وجه چک طبق قانون جدید

شما برای گرفتن  طلب خود به دادگاه دادخواست میکنید و دادگاه با تشکیل جلسه رسیدگی به این موارد رسیدگی میکند و حکم به محکومیت دعوا  را برای  پرداخت مبلغ چک صادر میکند، اما طبق قانون جدید  از طریق دفتر خدمات قضایی درخواست صدور اجراییه را از دادگاه میکنید.

مطالبه وجه چک طبق قانون جدید

کاربران سایت حق وران از شما بابت همراهی این مقاله بسیار سپاسگذاریم در ادامه این بخش قصد داریم که شما عزیزان را با بخش های مختلف آشنا کنیم تا در صورت نیاز از آن استفاده نمایید.

گروه وکلای حق وران دارای وکلای کار بلد و متخصص در زمینه های مختلف اعم از مطالبه وجه چک طبق قانون جدید، امور بانکی و خدمات حقوقی و…. را به صورت صفر تا صد برای شما عزیزان پیگیری می نمایند.

برای پاسخگویی فوری در ۲۴ ساعت شبانه روز می توانید از بخش تماس تلفنی فوری اقدام کنید.

گروه وکلای حق وران متشکل بهترین وکلای خوب تهران آماده ارائه مشاوره حقوقی و پیگیری پرونده ها در زمینه های:

وکیل قاچاق کالا و ارز ؛وکیل ملکی؛ وکیل مالیات؛ وکیل ارث، وکیل شرب خمر؛ وکیل رابطه نامشروع؛ وکیل جرایم اینترنتی؛ وکیل تابعیت؛ وکیل پیش فروش آپارتمان  ؛وکیل خانواده ؛وکیل دعاوی شهرداری و… می باشد.

برای مشاوره رایگان از بخش پرسش و پاسخ  اقدام کنید.

اخذ مشاوره آنلاین از طریق مشاوره واتساپی

با ما در تماس باشید: 09129426674

دکتر محمد جواد گوهریانمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر محمد جواد گوهریان

سلام من دکتر محمد جواد گوهریان هستم و متولد سال ۱۳۶۴ و دارای دکترای تخصصی در رشته حقوق خصوصی از دانشگاه خوارزمی هستم. بنده سابقه  تالیف و گردآوری بیش از ۸ مقاله در حوزه حقوق خصوصی در نشریات معتبر داخلی و  گرد آوری کتاب در حوزه آرای وحدت رویه قضائی را دارا می باشم. انجام وکالت و مشاوره در بیش از ۴۳۸ پرونده مطرح در محاکم داخلی و بیش از یازده پرونده داوری در عرصه قرارداهای داخلی تا سال ۱۳۹۸ توسط بنده به انجام رسیده است. تخصص در وکالت در زمینه ملکی و همینطور در زمینه شرکت های داخلی و بین المللی در خصوص انعقاد قرارداهای جاری  و وکالت دائم از دیگر حوزه های فعالیت بنده هست. همینطور بنده مفتخرم پاسخ سوالات کاربران عزیزمان را که عضو با ارزش سایت در نزد ما محسوب می شوند، را به دقت و به صورت رایگان در سایت و در بخش پرسش وپاسخ قرار بدهم .

2 دیدگاه

  • سلام خسته نباشید.یه سوال داشتم ،میخواستم در مورد قانون جدید چک و همچنین نحوه دریافت وجه چک بدونم که در قانون جدید چگونه است؟

    • با سلام. برابر قانون صدور چک در صورتیکه چکی صادر گردد و فاقد موجودی باشد طرف 24 ساعت به درخواست دارنده چک کلیه حساب های نامبرده مسدود می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *