اجرای ثبت مهریه

اجرای ثبت مهریه{حق وران}


اجرای ثبت مهریه

سوال:

جناب حق وران سلام بنده  مطلع شدم همسرم  میخواد مهریه اش رو از طریق ثبت به اجرا بزاره. منم یه ماشین قسطی خریدم که اگه توقیف کنه بیچارم میکنه. ممکنه بفرمایید چقدر طول میکشه تا به مرحله توقیف برسه؟

آیا می تونه ماشین منو توقیف کنه؟

با یه وکیلی صحبت میکردم میگفت جزء مستثنیات دین هست و نمی تونه توقیف کنه. درسته؟

یکی دیگه میگفت من چون کارگرم، پژو پارس بیشتر از شئونات منه و میتونه ماشین رو از من بگیره.

لطفا زود تر کمکم کنید دارم دیوونه میشم 

پاسخ سوال:

سلام علیکم

در صورتی که ماشین به نام شما باشد از طریق اجرای ثبت ایشان می تواند ماشین را توقیف نماید. زیرا مطابق قانون جدید اجرای محکومیتهای مالی ماده 24 مصادیق مستثنیات دین را بیان کرده و خودرو را از مصادیق مستثنیات ندانسته است.لذا امکان توقیف آن توسط زوجه وجود خواهد داشت.

همان طور که میدانید سند ازدواج یک سند رسمی است که زنان می توانند از طریق به  اجرا گذاشتن سند رسمی ازدواج مهریه خود را طلب کنند. همین طور که اقدام  برای مهریه از روش اجرای ثبت اسناد رسمی مزایایی دارد که در ادامه با آن آشنا میشویم:

_ کمتر شدن هزینه دادرسی به دلیل مراحل  رسیدگی در دادگاه که شامل دو هزینه میباشد که باید آن را پرداخت کرد که این پرداخت هزینه بابت دادرسی و اجرا آن است. توجه داشته باشید که  این اقدام از طریق اجرای ثبت باعث ممنوع الخروج کردن زوج میباشد.این امکان که در روند رسیدگی در محاکم دادگستری پیش بینی نشده است.

اجرای ثبت مهریه

گروه وکلای حق وران متشکل بهترین وکلای خوب تهران آماده ارائه مشاوره حقوقی و پیگیری پرونده ها در زمینه های:

وکیل قاچاق کالا و ارز ؛وکیل ملکی؛ وکیل مالیات؛ وکیل ارث، وکیل شرب خمر؛ وکیل رابطه نامشروع؛ وکیل جرایم اینترنتی؛ وکیل تابعیت؛ وکیل پیش فروش آپارتمان  ؛وکیل خانواده ؛وکیل دعاوی شهرداری و… می باشد.

برای پاسخگویی فوری در ۲۴ ساعت شبانه روز می توانید از بخش تماس تلفنی فوری اقدام کنید.

اخذ مشاوره رایگان از بخش پرسش و پاسخ  

دریافت مشاوره آنلاین از طریق مشاوره واتساپی 

شماره تماس ما : 09129426674

دکتر محمد جواد گوهریانمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر محمد جواد گوهریان

سلام من دکتر محمد جواد گوهریان هستم و متولد سال ۱۳۶۴ و دارای دکترای تخصصی در رشته حقوق خصوصی از دانشگاه خوارزمی هستم. بنده سابقه  تالیف و گردآوری بیش از ۸ مقاله در حوزه حقوق خصوصی در نشریات معتبر داخلی و  گرد آوری کتاب در حوزه آرای وحدت رویه قضائی را دارا می باشم. انجام وکالت و مشاوره در بیش از ۴۳۸ پرونده مطرح در محاکم داخلی و بیش از یازده پرونده داوری در عرصه قرارداهای داخلی تا سال ۱۳۹۸ توسط بنده به انجام رسیده است. تخصص در وکالت در زمینه ملکی و همینطور در زمینه شرکت های داخلی و بین المللی در خصوص انعقاد قرارداهای جاری  و وکالت دائم از دیگر حوزه های فعالیت بنده هست. همینطور بنده مفتخرم پاسخ سوالات کاربران عزیزمان را که عضو با ارزش سایت در نزد ما محسوب می شوند، را به دقت و به صورت رایگان در سایت و در بخش پرسش وپاسخ قرار بدهم .

2 دیدگاه

  • سلاموقتتون بخیر.
    خانمم ازطریق ثبت میخواد مهریه اش رو به اجرا بزاره. منم شغلم کارگریه و به تازگی یه ماشین یه صورت قسطی خریدم.آیا خانمم میتونه ماشینمو توقیف کنه؟

    • با سلام. ماشین شما از جمله مستثنیات دین محسوب می شود بنابراین در صورتیکه پیامکی از اداره اجرای مهریه وصول کردید، اسناد و مدارکی که حکایت از مستثنیات دین بودن خودروی فوق دارد را به آن اداره تقدیم نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *