جعل قطعات خودرو

جعل قطعات خودرو{حق وران}


جعل قطعات خودرو

سوال:

سلام. ما یک شرکت تولید کننده قطعات خودرو هستیم که متاسفانه مطلع شدیم قطع تولیدی ما توسط افرادی در بازار تهران و اطراف خاک سفید جعل میشه.

آنها  قطعات ضایعاتی رو جمع میکنن و با رنگ مجدد آنها اقدام به فروش می نمایند. 

حال میخاستم بدونم با توجه به گستردگی موضوع راهکار حقوقی برای پیشگیری از این موضوع چیه و باید برای طرح موضوع به کجا مراجعه کنیم؟

پاسخ سوال:

سلام علیکم

اگر قطعات خودرو را به نام شرکتتان ثبت کرده اید،  باید شکایت از طرح صنعتی کپی شده را به دادسرا بدهید.

در صورت صلاح دید قاضی اقدام به صدور رای توقیف تولید کالا صادر می شود.

دادگاه می‌تواند علاوه بر صدور دستور جلوگیری از نقض حقوق یا نقض قریب‌الوقوع حقوق‌، به جبران خسارت مربوط نیز حکم صادر کند و یا تصمیم دیگری جهت احقاق حق اتخاذ نماید.

همچنین این افرادمجرم شناخته شده و علاوه بر جبران خسارت به پرداخت جزای نقدی از ده‌میلیون (10.000.000)ریال تا پنجاه میلیون (50.000.000)ریال یا حبس تعزیری از نود و یک روز تا شش ماه یا هر دوی آنها محکوم می‌شود.

جعل قطعات خودرو از جمله  جرائمی است که نسبتا بیشتر اتفاق می افتد و اشخاص زیادی درگیر این نوع پرونده ها هستند.

جعل قطعات خودرو

گروه وکلای حق وران متشکل بهترین وکلای خوب تهران آماده ارائه مشاوره حقوقی ؛قبول و پیگیری پرونده ها در زمینه های:

وکیل قاچاق کالا و ارز ؛وکیل ملکی؛ وکیل مالیات؛ وکیل ارث، وکیل شرب خمر؛ وکیل رابطه نامشروع؛ وکیل جرایم اینترنتی؛ وکیل تابعیت؛ وکیل پیش فروش آپارتمان  ؛وکیل خانواده ؛وکیل دعاوی شهرداری و…

می باشد.

بهترین وکیل خوب تهران را میتوایند از طریق سایت حق وران پیگیری نمایید.

برای پاسخگویی فوری در ۲۴ ساعت شبانه روز می توانید از بخش تماس تلفنی فوری اقدام کنید.

برای  مشاوره رایگان از بخش پرسش و پاسخ  اقدام کنید.

برای  مشاوره آنلاین از طریق مشاوره واتساپی اقدام کنید.

در صورت نیاز به وکیل حقوقی با ما در تماس باشید: 09129426674

دکتر محمد جواد گوهریانمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر محمد جواد گوهریان

سلام من دکتر محمد جواد گوهریان هستم و متولد سال ۱۳۶۴ و دارای دکترای تخصصی در رشته حقوق خصوصی از دانشگاه خوارزمی هستم. بنده سابقه  تالیف و گردآوری بیش از ۸ مقاله در حوزه حقوق خصوصی در نشریات معتبر داخلی و  گرد آوری کتاب در حوزه آرای وحدت رویه قضائی را دارا می باشم. انجام وکالت و مشاوره در بیش از ۴۳۸ پرونده مطرح در محاکم داخلی و بیش از یازده پرونده داوری در عرصه قرارداهای داخلی تا سال ۱۳۹۸ توسط بنده به انجام رسیده است. تخصص در وکالت در زمینه ملکی و همینطور در زمینه شرکت های داخلی و بین المللی در خصوص انعقاد قرارداهای جاری  و وکالت دائم از دیگر حوزه های فعالیت بنده هست. همینطور بنده مفتخرم پاسخ سوالات کاربران عزیزمان را که عضو با ارزش سایت در نزد ما محسوب می شوند، را به دقت و به صورت رایگان در سایت و در بخش پرسش وپاسخ قرار بدهم .

2 دیدگاه

  • سلام. من در یک شرکت تولید کننده قطعات خودرو مشغول به کار هستم که متوجه شدم یکی از قطعات تولیدی ما توسط افرادی در تهران جعل میشه.
    برای پیشگیری این کار چه باید کرد و باید به کجا مراجعه کرد؟

    • با سلام. متاسفانه برخی از قطعات خودرو توسط افراد سودجو جعل و یا کپی برداری میشن که در این خصوص می توانید به دادسرای محل وقوع جرم شکایت کنید تا از طریق پلیس آگاهی اقدام به کشف موارد فوق و پلمپ محل اقدام گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *