برخورد-قانوني-با-چاه-های-غيرمجاز

برخورد قانوني با چاه های غيرمجاز حق وزان


برخورد قانوني با چاه های غيرمجاز

 سوال:

سلام. بنده در زمین زراعی خودم در منطقه کرمان اقدام به حفر چاهی به عمق ۳۰ متر مربع نمودم .

اداره آب منطقه ای از جریان مطلع شده و اقدام به پر کردن چاه و تشکیل پرونده علیه بنده نموده است.

مجازات من چیه و راهی وجود داره که قضییه جمع بشه؟

پاسخ سوال:

سلام علیکم

حفر چاه نیاز به مجوز قانونی از وزارت نیرو دارد، لذا اقدام شما بر اساس قانون توزیع عادلانه آب خلاف قانون است و در صورت عمدی بودن آن علاوه بر اعاده وضع سابق و جبران خسارت وارده به 10 تا 50ضربه شلاق و یا از 15 روز تا سه ماه حبس تأدیبی بر حسب‌موارد جرم به نظر حاکم شرع محکوم می‌شوند.

شما باید چاه را مسدود نمایید و اگر حفر چاه خساراتی داشته آن ها را پرداخت نمایید.

برای مشاوره و انجام کارهای حقوقیتان با ما تماس بگیرید. 88109560

برخورد قانوني با چاه غيرمجاز به دلیل خشكسالي های متوالی  ، كمبود باران  ، گرمي هوا  استفاده هاي غيرفني  و غير اصولي ، نياز شديد به آب اعم از  آب شرب و بهداشت ، كشاورزي ، صنعت و … مصرف بي رويه از منابع زیر زمینی و كمبود منابع آبي محرك اصلي براي برخي از شخص های حقيقي و حقوقي و استفاده غيرمجاز از منابع  زیر زمینی شده است.

به همين دلیل سازمان  آبياي با حفاري چاههاي غيرمجاز روبرو بوده و هستند كه پرونده هاي زيادي  در اين مورد  در محاكم دادگستري مطرح مي باشد.

برخورد-قانوني-با-چاه-های-غيرمجاز

گروه وکلای حق وران با بهره گیری از وکلای خوب تهران پاسخگوی سوالات حقوقی شما پیرامون مسائل مربوط به برخورد قانوني با چاه های غيرمجاز می باشد.

برای دسترسی به پاسخ سوالات حقوقی خود به صورت رایگان میتوانید از بخش پرسش و پاسخ اقدام کنید.

در صورت نیاز به وکیل حقوقی با ما تماس بگیرید.

یکی از خدمات گروه وکلای ارائه خدمات مشاوره حقوقی رایگان میباشد .

در صورتی که تمایل به مشاوره حقوقی فوری دارید می توانید از بخش مشاوره تلفنی حق وران اقدام نمایید.

از جمله اساتید متخصص مباحث مختلف شامل:

وکیل قاچاق کالا و ارز، وکیل شرب خمر، وکیل رابطه نامشروع، وکیل ارث، وکیل تابعیت، وکیل جرایم اینترنتی، وکیل پیش فروش آپارتمان، وکیل مالیات، وکیل ملکی وکیل دعاوی خانواده؛ وکیل دعاوی شهرداری و…

 شماره تماس : 09129426674

ما را در اینستاگرام دنبال نمایید: haghvaran@

دکتر محمد جواد گوهریانمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر محمد جواد گوهریان

سلام من دکتر محمد جواد گوهریان هستم و متولد سال ۱۳۶۴ و دارای دکترای تخصصی در رشته حقوق خصوصی از دانشگاه خوارزمی هستم. بنده سابقه  تالیف و گردآوری بیش از ۸ مقاله در حوزه حقوق خصوصی در نشریات معتبر داخلی و  گرد آوری کتاب در حوزه آرای وحدت رویه قضائی را دارا می باشم. انجام وکالت و مشاوره در بیش از ۴۳۸ پرونده مطرح در محاکم داخلی و بیش از یازده پرونده داوری در عرصه قرارداهای داخلی تا سال ۱۳۹۸ توسط بنده به انجام رسیده است. تخصص در وکالت در زمینه ملکی و همینطور در زمینه شرکت های داخلی و بین المللی در خصوص انعقاد قرارداهای جاری  و وکالت دائم از دیگر حوزه های فعالیت بنده هست. همینطور بنده مفتخرم پاسخ سوالات کاربران عزیزمان را که عضو با ارزش سایت در نزد ما محسوب می شوند، را به دقت و به صورت رایگان در سایت و در بخش پرسش وپاسخ قرار بدهم .

2 دیدگاه

  • سلام و عرض ادب و احترام . بنده شغلم کشاورز هست و در زمین زراعی خودم در یکی از استان ها شروع به حفر چاه با عمق ۳۰ متر مربع کردم.بعد از آن اداره آب از این ماجرا با خبر شد و چاهی که بنده حفر کرده بودم رو اومدن پر کردن و برای من پرونده تشکیل دادن. الان میخواستم ببینم که مجازات من چیه؟

    • با سلام. حفر چاه جهت بهره برداری از منابع آبی جرم بوده و علاوه بر پرکردن چاه به مجازات مقرر در ماده 45 قانون توزیع عادلانه آب محکوم می گردد. «اشخاص زیر علاوه بر اعاده وضع سابق و جبران خسارت وارده به 10 تا 50 ضربه شلاق و یا از 15 روز تا سه ماه حبس تأدیبی بر حسب موارد جرم به نظر حاکم شرع محکوم می شوند»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *