قوادی چیست و راه های اثبات آن

قوادی چیست و راه های اثبات آن گروه وکلای حق وران


قوادی چیست؟ و راه های اثبات

قوادی یعنی به هم رساندن دو یا چند نفر برای انجام عمل زنا یا لواط و راه های اثبات آن اقرار متهم،شهادت شهود و علم قاضی است.

.

برای پیگیری پرونده خود را به وکیل رابطه ی نا مشروع  بسپارید.

مشاوره حقوقی تلفنی حق ورا

تعریف قوادی

قواد در لغت شخصی است که واسطه ای است برای شهوت رانی دیگران،وقوادی به معنای به هم رساندن دونفر یا بیشتر برای عمل زنا یا لواط است.

اگر زنی رابط دو یا چند نفر برای عمل زنا یا لواط باشد،به او قواده گویند.وبه عمل قوادی نیز قیادت گفته می شود.

واسطه گری برای رساندن دو با چند نفر برای عمل زنا یا لواط (قوادی)،می تواند در مقابل دریافت پول باشد و یا اصلا پولی رد و بدل نشود.

جرایم حدی

در ماده 14 قانون مجازات اسلامی،مجازاتها  با دو عنوان مجازاتهای حدی و مجازات های تعزیری دسته بندی می شود.حد مجازاتی است که موجب،نوع و میزان و کیفیت اجرای آن در شرع مقدس تعیین شده است .

جرایم مستوجب حد در قانون مجازات اسلامی شامل زنا،تفخیذ،مساحقه،شرب خمر،قوادی،سرقت حدی،قذف،محاربه،ساب نبی،بغی و افساد فی الارض می شود.

عناصر تشکیل دهنده جرم قوادی

تمام جرایمی که در قانون تعریف شده است،متشکل از سه عنصر قانوی،مادی و معنوی است و جرم قوادی نیز مشتمل برسه عنصر مذکور می باشد.که در ذیل در مورد هریک توضیح مختصری خواهیم داد.

عنصر قانونی جرم قوادی:هنگامی فعل یا ترک فعلی را می توان جرم دانست که مقنن به وضوح در قانون آن را جرم انگاری کرده است ومجازاتی برای آن مقرر نموده باشد.

بنابراین می توان گفت،عنصر قانونی جرم قوادی مواد 242 الی 244 قانون مجازات اسلامی است.قانون گذاردر این مواد جرم قوادی را تعریف،ومجازات آن را تعین نموده است.

عنصر مادی جرم قوادی:مجموعه رفتارهایی که در تعریف جرم قوادی آمده است،عنصر مادی این جرم است.یعنی عمل به هم رساندن دونفر برای عمل زنا یا لواط؛به بیانی دیگر این جرم باید از طریق فعل مثبت صورت گیردوبه نتیجه نیز برسد.زیرا قوادی جرمی مقید به نتیجه است.و باید زنا یا لواط واقع شود.

عنصر روانی جرم قوادی:عنصر روانی،متشکل از دو جز سوء نیت عام و سوء نیت خاص است که سوء نیت عام به معنی علم مرتکب به انجام فعل مجرمانه، وداشتن اراده و اختیار است.و سوء نیت خاص به معنای قصد مرتکب برای رسیدن به نتیجه است.

برای تحقق قوادی مرتکب باید قصد ارتکاب داشته باشد و اراده کند که دو یا چند نفر را برای انجام زنا یا لواط به هم برساند.بنا براین اگرفردی دو یا چند نفر را با هدفی غیر از زنا و لواط به هم مرتبط کند عنصر روانی جرم صورت نگرفته و در نتیجه جرم قوادی مححق نمی شود.

ادله اثبات جرم قوادی

  • دو مرتبه اقرار متهم(اقرار به معنای بیان حق به نفع دیگری و به ضررخود است): در تمامی جرایم مندرج در قانون مجازات اسلامی برای اثبات جرم یک بار اقرار توسط متهم کافی است.امادر جرایم زنا،تفخیذ،مساحقه و لواط چهار بار اقرار و در جرایمی نظیر شرب خمر،قذف،قوادی و سرقت دوبار اقرار از سوی متهم کافی خواهد بود.
  • علم قاضی: به یقین و اطمینان حاصل از مستنداتی که نزد وی مطرح می شود، علم قاضی گویند.
  • شهادت دو شاهد عادل مرد
قوادی چیست ؟ و راه های اثبات آن
نوار بنر مشاوره حقوقی تلفنی حق وران

مجازات قوادی

اگرمرتکب مرد باشد: حد قوادی برای مرد در بار اول 75 ضربه شلاق است ودر صورت تکرار جرم، 75 ضربه شلاق و تا یک سال تبعید است که مدت آن را قاضی معین می کند

اگر مرتکب زن باشد: زن به 75 ضربه شلاق محکوم می شود.حتی در صورت تکرار جرم، مجازات 75 ضربه شلاق اعمال می شود.

اگر قوادی منجر به زنا یا لواط نشود، مرتکب به 31 تا 74 ضربه شلاق و بیش از 6 ماه تا 2 سال حبس محکوم می شود

اگر قواد دو یا چند فرد نابالغ را برای زنا یا لواط به هم برساند به 31 تا 74 ضربه شلاق تعزیری و حبس تعزیری در جه شش محکوم می شود.

دلیل عدم تبعید زن

در این رابطه نظرات مختلفی وجود دارد، یک نظر این است که تبعید زن مفسده ای را در بردارد.نظر دیگر این است که چنانچه زنی به مجازات تبعید محکوم شودباید به همراه یکی از محارم خود یا شوهرش باشد،در صورتی که هیچ کس نباید برای جرمی که دیگری انجام داده مجازات شود.وعده ای معتقدند که حکم تبعید بنا بر قول به ثبوت آن برای قواد به مردان اختصاص دارد.و مدت زمان آن نیز بسته به نظر حاکم شرع است.

شرایط تحقق ماده 244

  • هردو یا چند نفری که قواد به رسانده باید نابالغ باشند
  • رساندن افراد نا بالغ به هم، منحصرا برای انجام زنا یا لواط باشد
  • گرچه در ماده مذکور به هم رساندن ظاهر در جمع کردن افراد دریک مکان را دارد اما اطلاق ماده در حالتی نیز می شود که شخص از طریق اینترنت یا راه ها ی دیگری مرتکب این جرم شود.

سخن پایانی

عنصر مادی جرم قوادی به هم رساندن دو یا چند نفر برای زنا یا لواط است .وشخص باید عمل واسطه گری را انجام دهد تا عنصر مادی جرم قوادی محقق شود.

بر اساس را دیوان عالی کشور، در بزه قوادی وجود وحدت قصد میان شخص قوادو مرتکبین زنا یا لواط شرط است.

قوادی و دایر کدن مراکز فساد و فحشا دو جرم متفاوت از یکدیگر است و ملازمه ای میان آنها وجود ندارد.

اگر شخصی دویا جند نفر را به قصد انجام اعمال منافی عفت دیگر مانند مساحقه دور هم جمع کند،نمی توان وی را تحت عنوان قواد مجازات نمود.

حد قوادی وابسته به انجام زنا یا لواط است و در صورت عدم تحقق زنا یا لواط عامل مستوجب تعزیر

ماده 244 قانون مجازات است.در نتیجه قوادی از جمله جرایم مقید به نتیجه است.

در جرم قوادی تکرار شرط تحقق جرم نیست بلکه قوادی جرمی ساده و آنی است.

جرم قوادی ماهیتا معاونت در جرم زنا و لواط محسوب می شود.اماقانون گذارآن را جرم مستقل عنوان نموده است.

تبعید عبارت است از اخراج مرتکب از محل زندگی یا محل انجام جرم و اجبار به اقامت در مکان دیگر.

مشاوره حقوقی رایگان

برای انجام مشاوره حقوقی رایگان از طریق دکمه زیر اقدام کنید.

ضمانت اجرای عدم ارسال بسته توسط فروشگاه های آنلاین

گروه وکلای حق وران با همکاری 8 وکیل خوب تهران اقدام به ارائه خدمات مشاوره به سراسر کشور می نماید.

این مجموعه به صورت پاسخگویی تلفنی؛ آنلاین؛ حضوری  در ۲۴ ساعت شبانه روز پاسخگوی شما خواهند بود.

خدمات رایگان مشاوره از بخش پرسش و پاسخ را از دست ندهید.

زمینه های تخصصی فعالیت این مجموعه در زمینه های زیر می باشد :

وکیل قاچاق کالا و ارز ؛وکیل ملکی؛ وکیل مالیات؛ وکیل ارث، وکیل شرب خمر؛ وکیل رابطه نامشروع؛ وکیل جرایم اینترنتی؛ وکیل تابعیت؛ وکیل پیش فروش آپارتمان؛وکیل خانواده ؛ وکیل شهرداری ، وکیل سرقفلی ، وکیل تجاوز جنسی ، وکیل جرایم پزشکی ، وکیل ارز دیجیتال

وکلای حق وران راهنمای شما در رسیدن به نتیجه مطلوب می باشند.

شماره تماس:09129426674

ما را در اینستاگرام دنبال کنید: haghvaran@

دکتر محمد جواد گوهریانمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر محمد جواد گوهریان

سلام من دکتر محمد جواد گوهریان هستم و متولد سال ۱۳۶۴ و دارای دکترای تخصصی در رشته حقوق خصوصی از دانشگاه خوارزمی هستم. بنده سابقه  تالیف و گردآوری بیش از ۸ مقاله در حوزه حقوق خصوصی در نشریات معتبر داخلی و  گرد آوری کتاب در حوزه آرای وحدت رویه قضائی را دارا می باشم. انجام وکالت و مشاوره در بیش از ۴۳۸ پرونده مطرح در محاکم داخلی و بیش از یازده پرونده داوری در عرصه قرارداهای داخلی تا سال ۱۳۹۸ توسط بنده به انجام رسیده است. تخصص در وکالت در زمینه ملکی و همینطور در زمینه شرکت های داخلی و بین المللی در خصوص انعقاد قرارداهای جاری  و وکالت دائم از دیگر حوزه های فعالیت بنده هست. همینطور بنده مفتخرم پاسخ سوالات کاربران عزیزمان را که عضو با ارزش سایت در نزد ما محسوب می شوند، را به دقت و به صورت رایگان در سایت و در بخش پرسش وپاسخ قرار بدهم .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *