وکیل طلاق توافقی

بهترین وکیل طلاق توافقی با 21 سال تجربه


در طلاق توافقی زوجین در امور مالی و غیر مالی به توافق می رسند و با اخذ گواهی عدم امکان سازش ،زمینه طلاق را فراهم می کنند .

در صورتی که زوجین وکیل داشته باشند، مدت زمان طلاق توافقی درتهران ، معمولاً حدود 2ماه طول خواهد کشید و این زمان درشهرهای مختلف متفاوت خواهد بود.

حق الزحمه وکیل طلاق ما در تهران ، بسیار منصفانه و مناسب حال شما موکل عزیز می باشد. ما تضمین می کنیم که با هیچ گونه هزینه اضافی مواجه نخواهید شد.

 گروه وکلای حق وران باوجود چندین وکیل سرآمد درزمینه دعاوی خانوادگی ازجمله  دکتر زینب جنیدی مقدم ، دکترمحمدجوادگوهریان  ، و سایر وکلای  متخصص ، می توانند به شما و عزیزانتان خدمات مشاوره ای با کیفیت خوب و قیمت مناسب ارائه کنند.

بهترین وکلای تهران درگروه وکلای حق وران بادودهه تجربه می توانند وکیل شما درطلاق توافقی باشند.

مشاوره رایگان از طریق بخش پرسش و پاسخ بوده و پاسخ ها توسط وکلای پایه یک دادگستری که از بهترین وکلای تهران هستند به شما ارائه می شود.برای مشاوره (رایگان) پرسش و پاسخ با گروه وکلای حق وران از وب سایت ما https://haghvaran.com دیدن کنید و با ما ارتباط برقرار کنید.

 

معرفی وکیل طلاق توافقی

  • آقای دکتر محمد جواد گوهریان
  • خانم دکتر زینب جنیدی مقدم
  • آقای دکتر قادر شنیور
  • آقای دکتر سید هادی دهقان

 

  نام و نام خانوادگی وکیل خوب تهران تحصیلات ویژگی اخلاقی / تخصص
دکتر زینب جنیدی مقدم 💯دکترای دانشگاه مذاهب اسلامی تهران پژوهشگر حوزه زن و خانواده و وکیل متخصص دردعاوی خانواده
دکتر محمدجواد گوهریان 💯دکترای تخصصی حقوق خصوصی دانشگاه خوارزمی اخلاق حرفه ای ، امانتداری و پشتکار – وکیل خانواده با دودهه تخصص درزمینه طلاق ،حضانت ،نفقه و..
دکتر سبحان فتح الهی 💯گواهینامه تخصصی دانشگاه ناگویا ژاپن سابقه وکالت اقلیت ها – دعاوی بین المللی و مجلس
دکتر قادر شنیور 💯دکترای فقه و فقه خصوصی از دانشگاه خوارزمی وکالت در دعاوی خانواده ( مهریه ،طلاق ، حضانت فرزندو..)
دکتر سید هادی دهقان 💯دکترای فقه خصوصی دانشگاه خوارزمی سابقه وکالت دردعاوی طلاق ، حضانت و سرپرستی و… .
آقای هادی شاد 💯 دانشجوی دکترای حقوق کیفری و جرم شناسی تخصص حقوق بانکی و کیفری
آقای مصطفی مهر علی تبار

آقای مصطفی مهرعلی تبار فیروزجائی 

وکیل پایه یک دادگستری و عضو مرکز وکلای قوه قضاییه ،متخصص قراردادهای مشارکت، قراردادهای عملیاتی شرکت با مسئولیت محدود

وکیل خوب تهران رضا عابد 

دکتررضا عابد ومتخصص و دارای  تجربه گسترده ای در حوزه تخصصی حقوق بانکی، حقوقی ،کیفری و اداری

طلاق توافقی

طلاق به‌عنوان یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی نهاد خانواده، به اشکال مختلف وجود داشته است. در میان انواع طلاق، طلاق توافقی به دلیل فرآیند نسبتاً ساده و کوتاه، بیشترین توجه را به خود جلب کرده است. در طلاق توافقی زوجین در امور مالی و غیر مالی به توافق می رسند و با اخذ گواهی عدم امکان سازش زمینه طلاق را فراهم می کنند.اما زوجین می توانند قبل یا بعد از صدور گواهی از طلاق انصراف دهند.

به طور عام ، طلاق توافقی ، نوعی از طلاق است که زوجين به هر دلیلی تمایل دارند با تفاهم از هم جدا شوند و هر توافقی که آنها در خصوص مهريه، جهیزيه، حضانت و ملاقات فرزند داشته باشند از نظر دادگاه محترم و قابل قبول خواهد بود. به شرطی که توافق در راستای مسائل مربوط به زوجیت مثل مهریه ، نفقه زن، اجرت المثل ، حضانت و  نفقه فرزندان باشد. طلاق توافقی ساده ترین و سریع ترین روش طلاق است. اما در صورت عدم توافق کامل زوجین، می تواند فرآیندی طولانی و پرهزینه باشد.

شایدبه خواندن این مطلب هم علاقه مندباشید

حق نحله چیست و چگونه به زن تعلق می گیرد؟

طلاق آسان یا طلاق توافقی، چگونه جدایی راتاحدامکان راحت کنیم

 مدارک طلاق توافقی 

1-شناسنامه و کارت ملی زوجین

در صورتی که به هر دلیلی زوجین نخواهند یا نتوانند شناسنامه خود را جهت ثبت طلاق در آن و احراز هویت ارائه دهند بسیاری از دفترخانه های طلاق از طرق دیگر هویت را احراز نموده و در خصوص ثبت طلاق در شناسنامه سختگیری نمی نمایند.

2- سند ازدواج

در صورتی که اصل سند ازدواج به هر دلیلی در دسترس زوجین نباشد می توانند از دفترخانه ازدواجی که آن را ثبت نموده است رونوشت عقد نامه را بگیرند.

3- گواهی مرکز مشاوره 

درحال حاضر و به موجب دستور العملی که از آبان ماده سال 1398 اجرایی شده است ضروری است زوجین ، قبل از تقدیم دادخواست طلاق ، از مراکز مشاوره و غربالگری طلاق وابسته به سازمان بهزیستی گواهی نامه ای مبنی بر عدم اصلاح رابطه زوجین دریافت نموده و ضمیمه دادخواست خود نمایند.

4- ارائه گواهی عدم بارداری

نکته – اگر به تشخیص دادگاه زوجه یائسه باشد و یا این که مطابق گواهی پزشک قانونی زوجه دوشیزه باشد نیاز به ارائه این گواهی نیست.

5- گواهی پزشکی قانونی مبنی بر معاینه و تشخیص بکارت زوجه (در صورت ادعا زوجه مبنی بر عدم نزدیکی)

6- صورتجلسه توافقات زوجین (که البته الزامی نیست)

7- ارائه دادنامه طلاق توافقی به دفترخانه

8- گواهی دادنامه قطعی

 

شاید به خواندن این مطلب هم علاقه مندباشید

اگر همسرم در زندان باشد می توانم طلاق بگیرم؟

  وکیل زن خوب در تهران

مراحل طلاق توافقی توسط گروه وکلای حق وران 

مراحل درخواست طلاق توافقی در دادگاه و مدت زمان انجام طلاق توافقی ، از ابتدا تا انتها توسط وکیل زن خوب در تهران گروه وکلای حق وران در تهران حدود دوماه می باشد. درخصوص مراحل طلاق توافقی با وکیل حق وران باید به این نکته توجه کرد که یک وکیل نمی تواند همزمان وکالت زن و شوهر را در پرونده طلاق توافقی قبول کند و چنین امری امکان پذیر نیست .

در این گونه موارد دو وکیل از گروه وکلای حق وران ،می توانند وکالت “طلاق توافقی ” زوجین را بر عهده بگیرند.انجام مراحل طلاق توافقی بدون وکیل کاملا قانونی و بدون مشکل است . ولی واضح است که داشتن  وکیل مزایای فراوانی  از جمله سرعت در طلاق ، جلوگیری از تنش و درگیری ، حفظ حقوق موکل و…دارد.

مراحل زیر درصورت داشتن وکیل ، توسط وکیل و درغیراینصورت ،توسط زوجین انجام می شود.

1. مراجعه به مراکز مشاوره خانواده بهزیستی

از آذر ماه 97، ثبت دادخواست طلاق توافقی در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، صرفا با ارائه گواهی عدم انصراف از طلاق که توسط مراکز مشاوره خانواده بهزیستی صادر گردیده، امکان پذیر می باشد. زوجین، برای اخذ نوبت مشاوره ابتدا باید در سامانه تصمیم طلاق ثبت نام کرده و سپس روز ، ساعت و مرکز مشاوره را در این سامانه انتخاب کنند . لازم به ذکر است که عدم حضور زوجین در مشاوره طلاق تبعاتی نیز دارد که در مقاله ای جداگانه به آن پرداخته شده است .

2. ثبت دادخواست طلاق توافقی توسط وکیل یازوجین در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

پس از انجام مراحل مشاوره و صدور گواهی عدم انصراف از طلاق توسط یکی از این مراکز، زوجین یا وکیل آن ها باید با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، اقدام به ثبت دادخواست طلاق توافقی نمایند. پس از ثبت دادخواست طلاق توافقی، دادخواست از طریق دفتر خدمات قضایی برای دادگاه مربوطه ارسال گردیده که توسط واحد ارجاع آن مجتمع قضایی به یکی از شعب ارسال می گردد.

 

3. حضور وکیل در جلسه رسیدگی و صدور رای طلاق توافقی

پس از وصول پرونده به شعبه، شعبه مربوطه اقدام به تعیین وقت جلسه رسیدگی طلاق توافقی کرده سپس وقت رسیدگی به وکیل طرفین ابلاغ می گردد. در جلسه رسیدگی طلاق توافقی، قاضی با بررسی نظر کارشناس مشاوره و با در نظر گرفتن توافقات طرفین، اقدام به صدور گواهی عدم امکان سازش یا همان رای طلاق توافقی می کند.  رای طلاق توافقی به گواهی عدم امکان سازش معروف است.

 

4. حضور در دفترخانه طلاق و اجرای صیغه طلاق

پس از صدور رای طلاق توافقی که گواهی عدم امکان سازش نامیده می شود، از آنجا که طلاق ، با توافق و رضایت طرفین بوده ، معمولا  زوجین نیز با توافق، حق تجدید نظر خواهی و فرجام خواهی خود را اسقاط می کنند.  زوجین باید این گواهی را تا سه ماه از تاریخ صدور، به دفاتر ثبت طلاق برده و اجرای صیغه طلاق و ثبت آن را تقاضا کنند . در طلاق توافقی ، طرفین بایستی حتما در دفترخانه حاضر باشند تا طلاق ثبت شود . یعنی عدم حضور یکی از طرفین در دفترخانه برای ثبت طلاق توافقی ، مانع از انجام طلاق توافقی خواهد شد .

گروه وکلای حق وران

وکیل طلاق توافقی چه کمکی به شما میکند؟

بسیاری از مسائل درمورد دعاوی خانوادگی ازجمله طلاق توافقی ،باید در طول مراحل طلاق یا قبل از آن حل شود، از جمله تقسیم اموال،  حضانت فرزند، تقسیم دارایی ها، و .. وکلا می توانند با راهنمایی شما در مراحل قانونی، مشاوره در مورد حقوق خود، حفاظت از منافع و کمک به شما برای گرفتن بهترین نتیجه ممکن برای پرونده خود به شما کمک کنند.

وکلای خانواده ی ما در موسسه حقوقی حق وران   می توانند به شما در تمام مراحل طلاق، اعم از میانجی گری، تنظیم توافق و یا حضوردرجلسات رسیدگی همراه شماباشند. وکلای طلاق ما سالهاست که به شهروندان تهران در حل مشکل طلاق کمک می کنند، بنابراین ما مسائل و مشکلاتی را که مردم با آن روبرو هستند درک می کنیم. ما از تجربه و مهارت های منحصر به فرد خود برای ارائه مشاوره قوی در مورد گزینه های قانونی خود و محافظت از حقوق شما به هر قیمتی استفاده خواهیم کرد.

ما می دانیم که هر مورد طلاق منحصر به فرد است و طلاق موضوعات حساسی هستند. وکلای ما با دلسوزی و دقت به پرونده شما رسیدگی خواهند کرد و اطمینان حاصل می کنند که شما از طلاق مطمئن هستید.

برای تعیین وقت مشاوره اولیه، همین امروز با شماره 09129426674 یا  88109560-62 تماس بگیرید یا از وب سایت ما https://haghvaran.com دیدن کنید.

 

حق الوکاله وکیل طلاق توافقی چقدر است ؟

حق الزحمه وکیل طلاق ما در تهران ، بسیار منصفانه ومناسب حال شما موکل عزیز می باشد. ما تضمین می کنیم که با هیچ گونه هزینه اضافی مواجه نخواهید شد.

در طلاق توافقی هزینه های حق الوکاله مطابق آیین نامه دریافت میشود که قیمت هر وکیل نسبت به شهر خودش ممکن است متفاوت باشد. اگر درگیر طلاق توافقی می باشید، می‌توانید روی تیم وکلای مجرب ، ارزان و با انصاف ما برای ارائه راهنمایی و پشتیبانی حقوقی متخصص ، حساب کنید.

از آنجایی که ثبت طلاق در دفاتر ثبت طلاق محدود است میزان حق دریافتی سردفتر  چیزی حدود ۸۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و دویست هزار تومان می باشد.اگر نیاز به گواهی عدم سازش وجود داشته باشد باقی مبلغ باید پرداخت شود. یکی از هزینه های ثابت برای وکیل خانواده در مرحله بعد مرحله تجدیدنظر و مرحله دیوان عالی کشور می باشد که در تمامی مراحل هزینه‌ها به طور ثابت مشترک است.

مهریه و نفقه در طلاق توافقی

درطلاق توافقی همچنان که از نامش پیداست ، زوجین درمورد مسائل مالی (مهریه ،نفقه و غیره) حتی حضانت فرزندان به توافق  می رسند. زیرا اگر  توافقی در مورد موارد مذکور نباشد طلاق توافقی نامیده نمی شود و طلاق توافقی به سرانجام نخواهد رسید. مهمترین موضوع در طلاق توافقی تعیین تکلیف درمورد مهریه و همچنین نفقه ی دوران زوجییت است. . بنابراین زوجین  به توافق کامل رسیده اند و رای دادگاه نیز بر مبنای توافق زوجین صادر می شود .

لذا این که زوجه بخواهد  تمام یا قسمتی از مهریه را ببخشد یا دریافت کندو یا زوجین چه شرایط پرداختی را با هم توافق کنند .در گواهی عدم امکان سازش در (رای طلاق توافقی) ذکر می شود و بدیهی است که در صورت نپرداختن آنچه توافق شده ضمانت اجرا نیز وجود دارد.

استرداد جهیزیه در طلاق توافقی

استرداد جهیزیه درطلاق توافقی ، عموما ، توسط زوجین، تعیین تکلیف می شود و زن، بدون نیاز به ثبت دادخواست، جهیزیه خود را مسترد می کند اما، در صورت عدم تعیین تکلیف، نحوه و شرایط استرداد، با ثبت دادخواست استرداد جهیزیه و پس از صدور حکم دادگاه خواهد بود.

ولی درحالت کلی از اموال موجود در محل سکونت زوجین ، آنچه معمولا و عادتا مورد استفاده ی اختصاصی زن باشد متعلق به زن و آنچه مورد استفاده اختصاصی مرد باشد متعلق به شوهراست . و بقیه از نظر مقررات این قانون مشترک بین آنان محسوب میشود، مگر اینکه خلاف آن ثابت گردد. گفتنی است  جهیزیه همان است که در شروع زندگی مشترک به خانه شوهر آورده شده است .چنانچه جهیزیه در طول زندگی مشترک ،  خراب یا مستهلک شوند، شوهر مسئولیت و تکلیفی برای پرداخت وجه آن یا دادن جایگزین ندارد.

 مدت زمان طلاق توافقی باوکیل زن خوب در تهران

مدت زمان طلاق توافقی” به طور دقیق قابل پیش‌بینی نیست و به عوامل مختلفی بستگی دارد. اما به طور کلی می‌توان گفت بین 1 تا 3 ماه طول می‌کشد.

  • استفاده از  وکیل زن خوب در تهران  می‌تواند به تسریع روند طلاق توافقی کمک کند. یک وکیل زن می‌تواند، با تجربه و تخصص خود، مراحل قانونی را با سرعت و به دقت انجام دهد.وی همچنین، می‌تواند در مذاکرات بین زوجین برای رسیدن به توافق و تنظیم توافقنامه به آنها کمک کند.

 

گروه وکلای حق وران

خدمات گروه وکلای حق وران

در گروه حقوقی حق وران ما متعهد هستیم که با بالاترین کیفیت ومنصفانه ترین هزینه ،وکالت حقوقی را برای شما ارائه دهیم. ما می دانیم که رسیدن به یک نتیجه موفق برای شما بسیار مهم است. ونیز میدانیم پرداخت هزینه های مشاوره گاهی ممکن است دشوار باشد. یابرای رسیدن به موسسه باید راهی طولانی طی شود.

به همین دلیل گروه حقوقی حق وران برای راحتی شما دوست عزیز ، بخش پرسش و پاسخ حقوقی رایگان درنظر گرفته است.بدون پیمودن مسیرطولانی و پرداخت هزینه،می توانید مشاوره رایگان دریافت نمایید. خدمات گروه حق وران در سه حوزه حضوری ، مشاوره تلفنی ، مشاوره برخط  و آنلاین و مشاوره صورت رایگان انجام  می پذیرد. 

 

کاربر گرامی. مشاوره حقوقی رایگان فقط به صورت پرسش و پاسخ با زمان حداکثر  48 ساعت انجام خواهد شد. اگر مشکل جدی وپیچیده حقوقی دارید و زمان پاسخگویی برای شما اهمیت بالایی دارد لطفا حتما از مشاوره حقوقی آنلاین و یا تلفنی استفاده کنید .

 

برای یافتن پاسخ سوالات حقوقی به صورت رایگان

همین الان سوال خود را بپرسید.

بهترین وکلای پایه یک دادگستری حق وران ، آماده پاسخگویی به شما می باشند.

 

 

دریافت پاسخ سوالات حقوقی در کمترین زمان

همین الان درخواست  مشاوره تلفنی  را ثبت کنید.

بهترین وکلای پایه یک دادگستری حق وران ، آماده پاسخگویی به شما می باشند.

 

امکان مشاوره آنلاین با وکلای حق وران

سوال خود را بپرسید و برخط  و آنلاین پاسخ بگیرید

 وکلای پایه یک دادگستری با 21 سال سابقه ، امین شما در پاسخ گویی آنلاین

 

 

خانم آخرتیمشاهده نوشته ها

Avatar for خانم آخرتی

این مقاله توسط گروه وکلای حق وران، تشکیل شده از وکلای حرفه ای و پایه یک دادگستری با سالها تجربه ، تحریر و نظارت شده است و به منظور پاسخگویی به نیازهای شما گردآوری شده است. در صورتی که شما سوالات مشابه دارید ، پائین همین پست بپرسید تا مطلب مورد نظر شما گردآوری شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *