نحوه شکایت از مشاغل مزاحم

نحوه شکایت از مشاغل مزاحم : 09129426674


نحوه شکایت از مشاغل مزاحم از طریق چند روش امکان پذیر است:

تماس با پلیس110؛تماس با سامانه 137؛تماس با شماره 1888و تماس با سامانه 1540؛از طریق وکیل شهرداری

متاسفانه مشاغل مزاحم با گسترش شهرنشینی با سرعت بالایی روبرو است اما اینکه بتوانیم در کنار آثار زیانبار و غیر قابل تحمل می‌باشند این مشاغل در بیشتر موارد باعث اذیت و آزار افراد می‌باشند. همچنین در برخی موارد مشاغل مزاحم بر خلاف اصول بهداشتی و زیست محیطی اقدام می‌کنند.

لذا بر اساس تمامی این آزار و اذیت‌ها افراد می‌توانند از طریق قانونی در محاکمه حقوقی و جزایی اقدام به طرح شکایت کنند و از رفاه معمولی که حق و حقوق هر شهروندی است بهره‌مند باشد.

گروه وکلای حق وران

نحوه شکایت از مشاغل مزاحم

در صورت مشاهده هرگونه شغل مزاحم در محدوده خود می‌توانید برای شکایت از دو طریق اقدام قانونی انجام دهید.

  • نحوه شکایت از مشاغل مزاحم از جنبه کیفری

در این مورد باید به دادسرای محل وقوع جرم مراجعه کرد

  • نحوه شکایت از مشاغل مزاحم از جنبه حقوقی

در این گونه موارد هم باید از طریق محاکم حقوقی موضوع را مورد پیگیری قرار داد.

بهترین وکیل خوب تهران می تواند پیش از هر گونه اقدام از طرف شما مشاوره حقوقی لازم برای پیگیری سریع تر را به شما ارائه کند. 09129426674

نحوه شکایت از مشاغل مزاحم
نحوه شکایت از مشاغل مزاحم: 09129426674
تماس با وکیل متخصص09129426674

لیست مشاغل مزاحم شهری

یکی از مواردی که در نحوه شکایت از مشاغل مزاحم شهری اهمیت دارد؛ آشنایی با مشاغل مزاحم و آلاینده سطح شهر می‌باشد. در اینجا به معرفی مشاغل مزاحم شهری می‌پردازیم.

سنگبری‌ها؛ دامداری؛ آپاراتی؛ تانکرسازی؛ تراشکاری فلزات ؛رادیاتورسازی ؛درب و پنجره سازان آلومینیوم؛ سرویس کارواش ؛جاروبافی؛ باطری سازی؛ کارگاه‌های آسفالت؛ ریخته‌گران؛ جلوبندی سازان؛ کارخانه آرد؛ پرداختکاری فلزات؛ تعمیرگاه اتومبیل؛ موزاییک سازی؛ انبار مصالح ساختمانی مثل آهن چوب و نان خشک ؛واحدهای اتاق سازی کامیون و وانت ؛نقاش اتومبیل ؛تعمیرگاه موتور سیکلت؛ صافکاری؛ کانال سازی کولر ؛رنگ آمیزی منسوجات ؛مبل سازی ؛درودگری؛ در و پنجره سازی پروفیل و جوشکاری؛ رنگ آمیزی صنایع چوب و فلز و…

گزارشات تلفنی مشاغل مزاحم

شهروندان می‌توانند برای اینکه نسبت به مشاغل مزاحم اقدامات فوری داشته باشند؛ می‌توانند با سامانه شماره تلفن ۱۳۷ مرکز ارتباط با بازرسی شهرداری تماس بگیرند و اقدام به گزارش موارد مزاحمت مشاغل مزاحم نمایند. البته می‌توانند علاوه بر گزارش تلفنی با شماره ۱۳۷ از طریق شماره تماس ۱۸۸۸ درخواست رفع مزاحمت مشاغل راه نمایند.

همچنین افراد می‌توانند مراحل قانونی شکایت را از دفتر خدمات قضایی پیگیری کنند.
یکی دیگر از ‌های گزارش تماس با پلیس ۱۱۰ می‌باشد.
مراجعه به معاونت امور شهری و فضای سبز مراجعه به مراکز اداری ساماندهی مستقر در مناطق یا به شرکت ساماندهی مشاغل و صنایع مزاحم.

در صورت گزارش از هر طریق معمولاً نسبت به مزاحمتی که منجر به سلب آسایش ساکنان شود به آن مهلت قانونی جهت رفع مزاحمت داده خواهد شد. اما مشاغلی که باعث سلب آسایش شوند و فعالیتشان مناسب با شرایط محیط نباشداز طریق مراجع قانونی برخورد و پلمپ خواهند شد.

مراحل شکایت از مشاغل مزاحم

برای شکایت بهتر است تا پیش از اینکه بخواهند اقدام قانونی انجام دهند از طریق دو سامانه تلفنی ۱۳۷ و ۱۸۸۸ اقدام کنند .در صورت عدم موفقیت از این دو روش همچنین می‌توانند از طریق دفاتر خدمات الکترونیکی غذایی مبادرت به شکایت نمایند.

مراحل شکایت

  1. مراجعه به دفتر خدمات الکترونیک قضایی
  2. تنظیم شکواییه و ارسال به مرجع قضایی صالح
  3. با تقدیم شکواییه معمولا نیازی به پیگیری و تقدیم لایحه نخواهد بود
  4. در مرحله بعدی شکایت‌نامه مبنی بر مزاحمت توسط مقام قضایی برای همسایه مزاحم در قالب یک اظهارنامه ارسال می‌شود
  5. بر اساس اظهارنامه ارسالی متهم به شعبه‌ای که پرونده در آن پیگیری می‌شود باید مراجعه کند.
  6. در صورت عدم مراجعه متهم در وقت مقرر پرونده به دادسرا ارسال خواهد شد.
  7. پرونده به دادسرا منتقل شود جزو پرونده‌های کیفری مورد بررسی قرار خواهد گرفت
قوانین شکایت از مشاغل مزاحم
قوانین شکایت از مشاغل مزاحم : 09129426674

شماره تماس سامانه رسیدگی به آلودگی صوتی

سامانه تلفنی ۱۵۴۰ ثبت شکایت نسبت به آلودگی‌های صوتی و اعتراضاتی است که شهروندان می‌توانند در این خصوص نسبت به آن اقدامات لازم را انجام دهند. بر همین اساس یکی دیگر از قواعد و نحوه گزارش از مشاغل مزاحم در خصوص آلودگی صوتی از طریق این سامانه می تواند پیگیری شود.

در خصوص آلودگی‌های صوتی پیگیری معمولا خودروهایی که در سطح شهر آلودگی صوتی ایجاد می‌کنند با ثبت شماره پلاکشان خودرو توقیف و ضبط می‌شود و همچنین مشمول جریمه نقدی خواهند شد.

نکته

مطابق ماده ۲۹ لایحه هوا پاک هرگونه آلودگی صوتی توسط منابع ثابت و متحرک ممنوع بوده و متخلف مشمول پرداخت قبض جریمه خودرو یا جریمه نقدی از ۱۰ میلیون تا ۲۰ میلیون ریال محکوم خواهد شد. در صورتی که شخصی عمل ارتکابی را مجدداً تکرار کندمطابق با قوانین خودرو ضبط و توقیف می شود.

گروه وکلای حق وران

تماس با وکیل متخصص09129426674

شکایت از طریق پلیس ۱۱۰

برای شکایت از طریق پلیس ۱۱۰ شاکی با ارائه مدارک و مستندات کافی جهت ثبت شکایت می‌تواند به کلانتری مراجعه کند و شکایت خود را ثبت کند. به محض ثبت شکایت در کلانتری موضوع مورد پیگیری قرار می‌گیرد. با اثبات تخلف صورت گرفته پرونده به دادسرا ارجاع داده می‌شود و مراحل پیگیری از طریق مراجع قضایی خواهد بود.

موسسه حقوقی حق وران
موسسه حقوقی حق وران

قوانین شکایت از مشاغل مزاحم

مطابق بند ۲۰ ماده قانون شهرداری وظیفه بررسی و پیگیری در خصوص شکایات مشاغل مزاحم بر عهده شهرداری می باشد. معمولاً شهرداری موظف است تا از ایجاد و تاسیس اماکنی که به هر طریقی باعث مزاحمت ساکنان از جنبه‌های مختلف باشند؛ مخصوصاً عدم رعایت اصول بهداشتی در شهر برخورد قانونی داشته باشند.

مطابق این قانون شهرداری نسبت به تاسیس کارگاه؛ کارخانجات ؛گاراژ عمومی ؛تعمیرگاه؛ مغازه ؛مراکز دامداری؛ مشاغلی که دارای سر و صدای زیاد هستند یا تولید دود ایجاد می‌کنند خودداری کند.

معامله این موارد می‌توان به کوره‌های آجرپزی هوا می‌شوند اشاره کرد و در صورت مشاهده باید این اماکن تعطیل و به خارج از شهر منتقل شوند.

تبصره الحاقی ۲۷ بهمن سال ۱۳۴۵

بر اساس این تبصره شهرداری موظف به دادن مهلت مناسب به صاحبین مشاغل مزاحم نسبت به تعطیل تخریب و انتقال آن به خارج از شهر می‌باشند.متهم می تواند طی ۱۰ روز اعتراض خود را به کمیسیون تقدیم کند. کمیسیون چون که از طرف انجمن شهر می‌باشد و مرکب از سه نفر خواهد بود؛ هرگونه رای در این خصوص صادر کند ؛لازم الاجرا و قطعی خواهد بود و صاحب ملک نسبت به آن اعتراضی نداشته یا در زمان مقرر اقدام لازم را انجام نداده که شهرداری می‌تواند از طریق مامورین خود اقدامات قانونی را انجام دهد.

در خصوص نحوه شکایت از مشاغل مزاحم می‌توان مواردی که غالباً از طرف کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری نسبت به آنها تصمیم گیری و رای صادر می‌شود به شرح زیر توضیح داد:

  • رفع مزاحمت یا توقف فعالیت‌هایی که برخلاف بهداشت شهری می‌باشد.
  • تعطیلی یا تخریب مکانیک گزارش آن به شهرداری اعلام شده است؛ توسط ماموران شهرداری انجام خواهد شد
  • انتقال شغل به خارج از شهر

 

تماس با وکیل متخصص09129426674

دکتر محمد جواد گوهریانمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر محمد جواد گوهریان

سلام من دکتر محمد جواد گوهریان هستم و متولد سال ۱۳۶۴ و دارای دکترای تخصصی در رشته حقوق خصوصی از دانشگاه خوارزمی هستم. بنده سابقه  تالیف و گردآوری بیش از ۸ مقاله در حوزه حقوق خصوصی در نشریات معتبر داخلی و  گرد آوری کتاب در حوزه آرای وحدت رویه قضائی را دارا می باشم. انجام وکالت و مشاوره در بیش از ۴۳۸ پرونده مطرح در محاکم داخلی و بیش از یازده پرونده داوری در عرصه قرارداهای داخلی تا سال ۱۳۹۸ توسط بنده به انجام رسیده است. تخصص در وکالت در زمینه ملکی و همینطور در زمینه شرکت های داخلی و بین المللی در خصوص انعقاد قرارداهای جاری  و وکالت دائم از دیگر حوزه های فعالیت بنده هست. همینطور بنده مفتخرم پاسخ سوالات کاربران عزیزمان را که عضو با ارزش سایت در نزد ما محسوب می شوند، را به دقت و به صورت رایگان در سایت و در بخش پرسش وپاسخ قرار بدهم .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *