برخورد با زن و مرد خیانتکار در اسلام

برخورد با زن و مرد خیانتکار در اسلام


برخورد با زن و مرد خیانتکار در اسلام از جمله موضوعات حقوقی و پرچالشی است که در قوانین ایران بسیار از حیث قانونی مورد توجه است. چرا که شأن خانه و خانواده در واقع برای زوجین بسیار مورد توجه مراجع برای حفظ و بقای خانواده می‌باشد.

در اسلام با توجه به متاهل بودن و مجرد بودن زن و مرد در رابطه نامشروع و اینکه زنا اتفاق افتاده باشد یا نه و زن و مرد مسلمان باشند یا نه مجازات های مختلفی در نظر گرفته شده است.

برای اینکه ازین مجازات مطلع شوید ادامه مطلب را بخوانید.

. برای آگاهی بیشتر نسبت به جرم و مجازات هایی که قانون اسلامی بری این گونه جرایم در نظر گرفته بهتر است تا از یک متخصص در حوزه حقوقی اعم از وکیل رابطه نامشروع ؛وکیل خانواده مشاوره حقوقی  بگیرید.

برخورد با زن و مرد خیانتکار در اسلام

برخورد با زن و مرد خیانتکار در اسلام
برخورد با زن و مرد خیانتکار در اسلام

این خیانت می‌تواند از طریق تماس تلفنی؛ روابط مجازی؛ روابط خارج از عرف در واقع اتفاق بیفتد و این معضل اجتماعی امروزی که موجب فروپاشی بسیاری از کانون‌های خانواده شده است؛ سکوی سقوط بسیاری از افراد می باشد که در پیگیری های حقوقی طرفین زوجین اتفاق می‌افتد و از جوانب مختلف خیانت‌های روابط زن و مرد هر کدام نحوه برخورد متفاوتی را خواهد داشت.

البته رابطه نامشروع در قانون تعریف مشخصی ندارد و دقیقاً نقطه برعکس زنا که کاملاً مشخص شده و مجازات اسلامی به طور کامل در خصوص آن تعریف شده است که تمامی موارد برای اجرای حکم نیازمند اثبات قانونی و سپس بررسی و صدور حکم و اجرای حکم خواهد بود.

نحوه برخورد با زن و مرد خیانتکار در اسلام

جرم و مجازات زن و مرد متاهل 

در اسلام اگر زن و مردی متاهل باشند و مبادرت به رابطه نامشروع کمتر از زنا یا دون زنا داشته باشند؛ به مجازات شلاق تا ۹۹ ضربه محکوم خواهند شد. البته اگر مردی بدون رضایت زن اقدام به تجاوز کرده باشد که در این صورت زنا به عنف اتفاق افتاده است. چرا که معمولاً از روی اکراه و زور اتفاق می‌افتد و حکم اعدام دارد.

همچنین اگر تجاوز مرد متاهل با یکی از محارم نسبی باشد یا مثلاً تجاوز زنا به زن توسط پدر اتفاق بیفتد محکوم به اعدام خواهد شد. در زنای مرد متاهل غیر مسلمان با زن مسلمان متاهل در صورت اثبات محکوم به اعدام خواهد شد.

جرم و مجازات زن مجرد و مرد متاهل

در نحوه برخورد با زن و مرد خیانتکار در اسلام اگر زن مجرد باشد و مرد متاهل باشد و رابطه نامشروع و زنا اتفاق بیفتد و اثبات شود زن مجرد محکوم به ۱۰۰ ضربه شلاق خواهد شد.

در صورتی که رابطه جنسی کمتر از زنا اتفاق بیفتد؛ مشمول ۹۹ ضربه شلاق خواهد بود.

چون که هیچگونه رابطه علقه زوجیت بین زوجین وجود ندارد. لذا مطابق ماده ۶۳۷ قانون مجازات اسلامی مجرم خواهند بود.

 

جرم و مجازات زن متاهل و مرد مجرد

در برخی روابط نامشروع دیده شده که زن متاهل بوده و علی رغم تاهل با مرد مجرد در رابطه است در صورتی که رابطه نامشروع زن شوهردار با مرد مجرد اثبات شودمحکوم به مجازات است .

اگر هم زن متاهل باشد برای مرد متاهل هم حکم اعدام صادر می‌شود. اما در صورتی که فقط زن متاهل باشد و مرد مجرد باشد برای زن اعدام و برای مرد حکم ۱۰۰ ضربه شلاق حدی تعیین خواهد شد.

در واقع زن مرتکب زنای محصنه شده است.

در این گونه موارد اگر به دلیل وضعیت تأهل زن چون که شوهر وی باعث می‌شود که او را طلاق دهد اگر از همسر خود دارای حق طلاق باشد این حق از وی ساقط خواهد شد.

البته سایر حق و حقوق دیگر زن مثل مهریه پابرجاست و حتی حق نفقه پیشین برای وی در نظر گرفته می‌شود.

جرم و مجازات زنای زن و مرد مجرد
یکی دیگر از روابطی که برای آن مجازات شلاق و اعدام در شرایط خاص تعیین شده است زنای زن مجرد و مرد مجرد است.

چون در این مورد زن و مرد هر دو مجرد هستند،

اگر رابطه نامشروع توام با زنا اتفاق بیفتد هر دو طرف مشمول مجازات ۱۰۰ ضربه شلاق خواهند بود.

اما اگر مرد از روی اجبار و زور به زن تعرض کرده باشد مشمول مجازات اعدام خواهد شد.

در صورتی که دچار تجاوز جنسی شده اید می توانید از کمک وکیل متخصص تجاوز کمک بگیرید.

 

مدارک لازم برای اثبات خیانت زن و مرد

همیشه برای اینکه از طرف قانون برای مجرمین مخصوصاً در روابط نامشروع  می توان اقدام به صدور حکم قانونی کرد نیاز به ادله و شواهد قانونی می‌باشد.

ارائه شواهد معتبر دال بر خیانت زن یا مرد با هم فرق ندارد و هرگونه شواهد می‌تواند باعث احراز جرم صورت گرفته شود.

از جمله شواهد معتبر شامل: فیلم؛ عکس؛ پرینت مکالمات ؛داشتن چهار شاهد بالغ مرد یا به تناسب هر یک مرد بالغ دو زن باشد؛ باید اقدام به شهادت دادن نمایند.

گاهی برای اثبات خیانت می‌توان مدارک پزشکی قانونی و مراجع مرتبط را برای آگاهی و افزایش علم و اطلاعات قاضی نیز ارائه داد. برای اینکه شما بتوانید برای اثبات خیانت اقدامات لازم را انجام دهید باید یک وکیل خانواده یا مشاوره حقوقی از طرف وکیل خوب .تهران یاوکیل رابطه نامشروع داشته باشید تا ضمن برخورداری از سایر حقوق خود بتوانید دفاع لازم را نمایید

 

 

دکتر محمد جواد گوهریانمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر محمد جواد گوهریان

سلام من دکتر محمد جواد گوهریان هستم و متولد سال ۱۳۶۴ و دارای دکترای تخصصی در رشته حقوق خصوصی از دانشگاه خوارزمی هستم. بنده سابقه  تالیف و گردآوری بیش از ۸ مقاله در حوزه حقوق خصوصی در نشریات معتبر داخلی و  گرد آوری کتاب در حوزه آرای وحدت رویه قضائی را دارا می باشم. انجام وکالت و مشاوره در بیش از ۴۳۸ پرونده مطرح در محاکم داخلی و بیش از یازده پرونده داوری در عرصه قرارداهای داخلی تا سال ۱۳۹۸ توسط بنده به انجام رسیده است. تخصص در وکالت در زمینه ملکی و همینطور در زمینه شرکت های داخلی و بین المللی در خصوص انعقاد قرارداهای جاری  و وکالت دائم از دیگر حوزه های فعالیت بنده هست. همینطور بنده مفتخرم پاسخ سوالات کاربران عزیزمان را که عضو با ارزش سایت در نزد ما محسوب می شوند، را به دقت و به صورت رایگان در سایت و در بخش پرسش وپاسخ قرار بدهم .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *