نکات مهم برای خرید خانه

نکات مهم برای خرید خانه : 09129426674


نکات مهم برای خرید خانه به شما کمک می‌کند تا علاوه بر یک خرید موفق در دام شگردهای جدید کلاهبرداران نیفتید. معمولاً برای اینکه شما بتوانید نسبت به تمامی حق و حقوق خودتان در خرید خانه آشنا شوید بهتر است تا همیشه از یک فرد متخصص کمک بگیرید. همیشه وکیل ملکی در این زمینه می‌تواند به شما نکات مهم برای خرید خانه را مطابق با آخرین قوانین روز کشور ارائه کند.

نه تنها استعلام سند ملکی بلکه فریب در فروش اعم از فروش و خرید مال غیر؛ملک مشاعی؛ملک ورثه ای و… شما با کمترین هزینه می‌توانید بهترین نتیجه را بگیرید و ناخواسته در دام کلاهبرداران نیفتید از استعلام گرفته تا نحوه خرید و فروش انتقال سند و به طور کلی صفر تا صد مراحل کار را می‌توانید هم از طریق مشاوره تلفنی یا اینکه وکیل به نمایندگی شما اقدام به فعالیت در خصوص خرید خانه در کنار شما نماید.

در واقع نکات بسیار مهمی در مورد خرید خانه وجود دارد که اگر شما اطلاعات کاملی در مورد آن ها داشته باشید می‌ توانید به راحتی خانه مد نظر خود را خریداری کنید. نکات مهم برای خرید خانه اعم از رسمی بودن سند و موارد ذکر شده مطابق با سند باشد.

اگر زوج برای تهیه مسکن اقدامات لازم را انجام ندهد چه مجازاتی خواهد داشت؟

نکات مهم در خرید خانه

نکات بسیار زیادی وجود دارد که اگر شما خریداران عزیز آگاهی لازم در مورد آن ها داشته باشید می‌ توانید یک معامله بدون ریسک را تجربه کنید.
همیشه سعی کنید ملک‌ هایی را در نظر بگیرید که دارای سند رسمی هستند؛ زیرا اگر ملک به صورت قولنامه ای و وکالتی به فروش برسد ممکن است مشکلاتی را برای شما به وجود آورد.
بررسی موقعیت ملک از نکات دیگری می‌ باشد که شما عزیزان باید به آن توجه داشته باشید و همچنین هیچگاه بدون بازدید ملک اقدام به معامله نکنید.
حتماً از اهالی محله یا بنگاه‌ های معاملاتی اطلاعات مناسبی در مورد موقعیت ملک به دست آورید زیرا ممکن است گاهاً ملک در در طرح‌ های متفاوت قرار گرفته باشد که خرید آن گزینه مناسبی نباشد.
مبایعه نامه ملکی حتماً باید با حضور خریدار و فروشنده صورت بگیرد و دقت داشته باشید که مبایعه نامه باید در دفتری تنظیم گردد که مجوز قانونی داشته باشد،

برای انجام معامله صحت هویت خریدار و فروشنده و قانونی بودن سند ملک حتماً باید بررسی گردد.
هنگام خرید و فروش خانه وکالتی باید رسمی بودن وکالت‌ نامه را با دقت بسیار بالا بررسی کنید و باید که دارنده وکالت‌ نامه می‌ تواند از طرف مالک اقدام به فروش ملک کند یا اعتبار وکالت‌نامه منقضی می‌ باشد.
اگر نیازمند اطلاعات بیشتر در زمینه معاملات ملکی هستید و نمی ‌توانید اطلاعات مناسبی به دست آورید مشاوره با یک وکیل ملکی می‌ تواند یک گزینه بسیار عالی باشد، همانطور که می‌ دانید اطلاعات کامل و جامع وکلا باعث می‌ شود تا شما اطلاعات لازم را به دست آوردید و بتوانید بهترین تصمیم گیری را داشته باشید.

دفتر مرکزی : تهران خیابان میرزای شیرازی ، بالاتر از مطهری ، پلاک ۲۱۹ ، طبقه پنجم ، واحد دو ، گروه وکلای حق وران
پست الکترونیک: haghvaran@gmail.com

راهنمای خرید خانه پیش فروش

خرید خانه پیش فروش شده دارای پیچیدگی‌ های خاصی می‌ باشد؛ زیرا مورد معامله هنوز به صورت کامل وجود خارجی ندارد و ممکن است در آینده سرمنشا بروز مشکلات جدی باشد.
در اولین مرحله که یکی از مهم‌ترین فرایند های قانونی تبلیغات می‌ کند.
اگر شما تصمیم به پیش خرید آپارتمان دارید باید بدانید که طبق قانون پیش فروش آپارتمان تمامی مراحل باید در دفاتر اسناد رسمی انجام شود.
عقد قرارداد و قولنامه در بنگاه و مشاوران املاک به تنهایی کافی نیست و حتماً باید تمامی مراحل به صورت قانونی و رسمی ثبت گردد.
مشخصات و جزئیات آپارتمان باید کاملاً شفاف ذکر شود و این مشخصات و جزئیات شامل موارد زیر است.

  • موقعیت مکانی ساختمان
  • تعداد طبقات و واحد ها
  • ثبت شماره طبقه و شماره واحد
  • متراژ واحد و تعداد اتاق‌ های آن
  • نوع کاربری اعم از تجاری یا ملکی
  • نوع سیستم سرمایش و گرمایش
  • مصالح ساختمان به کار رفته و میزان کیفیت آن
  • موعد تحویل

شرایط و نحوه تصفیه بهای آپارتمان کاملاً متفاوت است و از آنجایی که در پیش فروش آپارتمان معمولاً زمان تحویل تحویل به طور دقیق ذکر شده است بنابراین بهای آپارتمان به صورت مرحله به مرحله و اقساطی پرداخت می‌ گردد.
در نتیجه باید به صورت کاملاً شفاف مشخص شود که چه مبالغی به صورت نقد و یا چک و در چه تاریخ‌ هایی باید پرداخت گردد. بر اساس قانون پیش فروش آپارتمان هنگام عقد قرارداد آپارتمان هنگام عقد قرارداد حداقل باید ۱۵ درصد از قیمت کل پرداخت گردد که باید با توجه به اطلاعات به دست آمده از وکیل پیش فروش آپارتمان می‌ توان گفت اگر پیش فروشنده و سرمایه‌ گذاران بدون تنظیم سند در دفاتر رسمی یا دریافت مجوز انتشار آگهی در هر اقدامی انجام دهند از یک تا ۴ برابر وجوه دریافتی جریمه خواهند شد.

تماس با وکیل متخصص09129426674

نکات حقوقی مهم در خرید خانه

در زمان خرید خانه باید به نکات بسیار مهمی توجه داشته باشید تا به هیچ عنوان دچار ضرر و زیان مالی نشوید که از جمله آن ها باید به بررسی سند ملک و بررسی مدارک فروشنده به صورت کامل و همچنین رعایت مسائل حقوقی در زمان نوشتن قرارداد اشاره کرد که بسیار امور مهمی به حساب می‌ آیند و باید در آن ها دقت زیادی به عمل آید.

نکته‌ ای که باید مورد توجه قرار دهید این است که در زمان خرید به طرح‌ های شهرداری در حوزه ملک نیز توجه زیادی باید داشته باشید و اطلاعات کامل در این ارتباط را به دست آورید تا ملک مشمول طرح‌ های شهرداری نباشد.

در زمان بررسی سند ملک پیش روی خودتان به این موضوع توجه داشته باشید که در رهن بودن یا ورثه‌ای بودن آن و همچنین موقوفی بودن ملک و یا فروش به مال غیر به صورت کامل بررسی شود تا مشکلی بعداً برای شما به وجود نیاید.

در زمان خرید به این نکته توجه کنید که جزو املاک ریشه‌ دار یا به اصطلاح مصادره‌ ای نباشد که معمولاً این املاک در اختیار بنیاد مستضعفین و اداره ثبت می‌ باشد و از فروش آن ها افراد منع شده‌ اند و خرید اینگونه املاک باعث ضرر بسیار زیادی برای شما خواهد شد.

برای استعلام سند تک برگ و آموزش مرحله به مرحله آن بخوانید.

الزام به تهیه مسکن

خرید خانه در تهران پول لازم

اگر در زمان خرید خانه در تهران با آگهی‌ ها و پیام‌ هایی مواجه شدید که افراد خانه را برای فروش گذاشتند و پول لازم هستند به این نکته توجه داشته باشید که در زمان خرید این گونه از از ملک ها سند و مدارک مربوط به خانه به صورت کامل بررسی شود تا به هیچ عنوان پس از خرید دچار ضرر زیادی نشوید.

با توجه به اینکه بسیاری از ما اطلاعات کاملی در زمینه‌ های قانونی نداریم بهتر است که ماده و قوانین را از وکلای خوبی که وجود دارند پرس و جو کنیم و به هیچ عنوان بدون اطلاعات پا به خرید املاکی که دارای شبهه و شک برای ما هستند نشویم زیرا بسیاری از افراد به این واسطه با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند و از نظر مالی هزینه‌ های زیادی را متحمل شده‌اند.

نوشتن جزئیات به صورت کامل در قولنامه باعث می‌ شود تا شما به راحتی بعد از تحویل گرفتن خانه لوازمی که در خانه موجود بوده را می توانید استفاده کنید. به عنوان مثال اگر خانه دارای کولر گازی است بهتر است که به صورت کامل به آن اشاره شده و در مبایعه نامه آن را یادداشت کنید تا بتوانید از آن استفاده کنید.

می توانید با پر کردن و ارسال فرم زیر ، سوالات خود را بپرسید و از وکلای پایه یک دادگستری گروه حق وران مشاوره رایگان دریافت کنید.

مشاوره آفلاین

دکتر محمد جواد گوهریانمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر محمد جواد گوهریان

سلام من دکتر محمد جواد گوهریان هستم و متولد سال ۱۳۶۴ و دارای دکترای تخصصی در رشته حقوق خصوصی از دانشگاه خوارزمی هستم. بنده سابقه  تالیف و گردآوری بیش از ۸ مقاله در حوزه حقوق خصوصی در نشریات معتبر داخلی و  گرد آوری کتاب در حوزه آرای وحدت رویه قضائی را دارا می باشم. انجام وکالت و مشاوره در بیش از ۴۳۸ پرونده مطرح در محاکم داخلی و بیش از یازده پرونده داوری در عرصه قرارداهای داخلی تا سال ۱۳۹۸ توسط بنده به انجام رسیده است. تخصص در وکالت در زمینه ملکی و همینطور در زمینه شرکت های داخلی و بین المللی در خصوص انعقاد قرارداهای جاری  و وکالت دائم از دیگر حوزه های فعالیت بنده هست. همینطور بنده مفتخرم پاسخ سوالات کاربران عزیزمان را که عضو با ارزش سایت در نزد ما محسوب می شوند، را به دقت و به صورت رایگان در سایت و در بخش پرسش وپاسخ قرار بدهم .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *