مجوز شهرداری برای نصب بالابر

وکیل برای مجوز شهرداری برای نصب بالابر : 09129426674


مجوز شهرداری برای نصب بالابر از جمله مواردی است که در قوانین و ضوابط شهرداری محسوب می‌شود و موقع گرفتن گواهی پایان کار ساختمان و عدم خلافی شما باید علاوه بر سایر مجوزها ؛مجوز شهرداری برای نصب بالابر را نیز ارائه کنید.

چرا که نصب آسانسور مانند :بخش نورگیر و پله نیازمند اخذ مجوز و گواهی عدم تخلف می‌باشد و اگر که صاحب ملک بدون اجازه شهرداری و بر خلاف اصول استاندارد اقدام به نصب آسانسور کرده باشد متحمل جرایم نقدی خواهد شد. بنابراین برای اینکه مشمول جرایم مذکور نشوید بهتر است تا در این خصوص از یک وکیل شهرداری متخصص کمک بگیرید.

علاوه بر این با ارائه راه حل‌های سریع بتواند به شما کمک کند تا استانداردهای لازم را سریعتر و در مدت کوتاه‌تری از مراجع معتبر دریافت کنید .

مجوز شهرداری برای نصب بالابر

همانطور که از عنوان هم پیداست برای نصب آسانسور و بالابر باید مجوزهای مربوطه را از شهرداری؛ سازمان استاندارد ملی ایران؛ سازمان آتش نشانی دریافت کنید.

بر اساس نوع آسانسورهای تجاری؛ ملکی؛ بیمارستان و غیره نیاز به مجوز نصب آسانسور از  مذکور در ساختمان‌های قدیمی با ۳ الی ۴ طبقه لازم است.

مجوز شهرداری برای نصب بالابر
قوانین و مقررات شهرداری جهت نصب آسانسور چیست؟

قوانین و مقررات شهرداری جهت نصب آسانسور چیست؟

  • در ساختمان‌های بیشتر از سه طبقه نصب آسانسور ضروری می‌باشد.
  • برای نصب آسانسور در ساختمان‌های قدیمی که بیشتر از سه طبقه هستند ؛باید شرایط آپارتمان توسط متخصصین و تکنسین‌های کاربلد مورد بررسی و بازدید قرار بگیرد.
  • ساختمان باید از نظر استانداردهای لازم مقاومت کافی برای آسانسور بررسی شود.
  • مراجعه حضوری متقاضی و صاحب ساختمان در کارهای مربوط به تخریب و نصب آسانسور در مکان‌های مسکونی الزامی است.
  • پیش از نصب آسانسور مجوزهای مورد نیاز؛ تاییدیه‌ها از سازمان‌های اعلام شده مثل آتش نشانی؛ سازمان استاندارد و مخصوصاً شهرداری الزامی است.
  • اگر در ساختمانی آسانسور بدون مجوز نصب شود؛ در واقع فاقد بیمه حوادث بوده و معمولاً موقع فروش ساختمان مشکلات متعددی را برای فروشنده به وجود خواهد آورد.
  • بازدیدهای دوره‌ای آسانسور باید بر اساس قوانین و مقررات شهرداری و نمایندگی‌های معتبر به صورت سالانه و طی یک برنامه‌ریزی مدون انجام شود.
  • طبق اصول و قوانین شهرداری باید برای آسانسورهای هیدرولیکی گواهی استاندارد ادواری و برای آسانسورهای کششی گواهی استاندارد اولیه و گواهی استاندارد ادواری اخذ شود.

تمامی گواهینامه‌هایی که شهرداری  صاحب ساختمان را مجبور به اخذ می‌کند؛ جهت حفظ حفاظت از جان و ایمنی افراد استفاده کننده از آسانسور می‌باشد.

پس از اینکه مالک آسانسور  تمامی گواهی‌های پایان کار در خصوص نصب آسانسور را دریافت کرد باید مطابق با آخرین قوانین شهرداری تاییدیه استاندارد آسانسور به شهرداری ارائه شود.

 

مجوز شهرداری برای نصب آسانسور در ساختمان‌های قدیمی

مجوز شهرداری برای نصب بالابر
وکیل برای مجوز شهرداری برای نصب بالابر

مجوز شهرداری برای نصب بالابر و آسانسور در ساختمان‌های قدیمی زمانی اهمیت دارد که نصب در بخش مشاعی باشد و به اصطلاح وارد حریم خیابان شوید.

بخشنامه شهرداری جهت نصب آسانسور

علاوه بر شهرداری همانطور که پیشتر هم اشاره شد از سازمان‌های دیگر باید مجوزهای مورد نیاز دریافت شود.

به طور کلی  قوانینی که در بخشنامه به آن اشاره شده است و به جهت نصب آسانسور و قوانین سازمان و مسکن شهرسازی کلیه نصابان و فعالان آسانسور باید به آن توجه داشته باشند شامل موارد زیر می‌باشد:

برای ساختمان‌های بیشتر از سه طبقه نصب آسانسور ضروریست و این دقیقاً مطابق با قوانین شهرداری جهت نصب آسانسور می‌باشد  آنجایی که در برخی از ساختمان‌های قدیمی امکان نصب آسانسور در فضای داخلی وجود ندارد افراد می‌توانند با نصب آسانسورهای هیدرولیکی که هم از نظر هزینه و هم از نظر فضا بسیار مناسب هستند اقدامات لازم را انجام دهند.

شرایط نصب آسانسور باید حتماً توسط متخصصین تکنسین‌های آسانسور مورد تحلیل و بررسی قرار بگیرد.

همچنین مهندسان ساختمانی باید مقاومت ساختمان و استانداردهای لازم را جهت نصب آسانسور بررسی کنند.

بر اساس آخرین مصوبات امکان نصب آسانسور در بخش نورگیر در بخش حیات خلوت و در قسمت راه پله ساختمان‌های قدیمی امکان‌پذیر است.

مطابق قوانین شهرداری ساخت و نصب آسانسور پس از دریافت مجوز نصب امکان‌پذیر است.

مطابق قوانین شهرداری آسانسورهایی که بدون مجوز نصب می‌شوند و مورد استفاده قرار می‌گیرند تحت پوشش بیمه قرار نخواهند گرفت.

بر اساس قوانین شهرداری بازبینی سرویس و نگهداری آسانسور و کلیه خدمات مربوط به آسانسور باید توسط نمایندگی‌های معتبر و شرکت‌های معتبر انجام شود.

نکته

از جمله مهم‌ترین قوانین شهرداری در خصوص اخذ مجوز شهرداری برای نصب بالابر علاوه بر شهرداری و سایر سازمان‌ها از جمله سازمان وزارت صنعت معدن و تجارت ؛شرکت‌هایی مجوز طراحی و تولید آسانسور را دارد. تمامی مالکان آسانسور و ساختمان برای اخذ گواهی استاندارد آسانسور باید به شهرداری مراجعه داشته باشند.

تماس با وکیل متخصص09129426674

 

دکتر محمد جواد گوهریانمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر محمد جواد گوهریان

سلام من دکتر محمد جواد گوهریان هستم و متولد سال ۱۳۶۴ و دارای دکترای تخصصی در رشته حقوق خصوصی از دانشگاه خوارزمی هستم. بنده سابقه  تالیف و گردآوری بیش از ۸ مقاله در حوزه حقوق خصوصی در نشریات معتبر داخلی و  گرد آوری کتاب در حوزه آرای وحدت رویه قضائی را دارا می باشم. انجام وکالت و مشاوره در بیش از ۴۳۸ پرونده مطرح در محاکم داخلی و بیش از یازده پرونده داوری در عرصه قرارداهای داخلی تا سال ۱۳۹۸ توسط بنده به انجام رسیده است. تخصص در وکالت در زمینه ملکی و همینطور در زمینه شرکت های داخلی و بین المللی در خصوص انعقاد قرارداهای جاری  و وکالت دائم از دیگر حوزه های فعالیت بنده هست. همینطور بنده مفتخرم پاسخ سوالات کاربران عزیزمان را که عضو با ارزش سایت در نزد ما محسوب می شوند، را به دقت و به صورت رایگان در سایت و در بخش پرسش وپاسخ قرار بدهم .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *