سامانه مودیان مالیاتی

سامانه مودیان مالیاتی


سامانه مودیان مالیاتی یکی از درگاه‌های پرداخت مالیاتی می‌باشد که مودیان می‌توانند در آن به پیگیری پرونده‌های مالیاتی خود بپردازند.

آدرس سامانه مودیان مالیاتی: My.tax.gov.ir

خدمات سامانه مودیان مالیاتی شامل:

  • مشاهده سوابق مالیاتی از طریق کد ملی
  • استعلام سوابق مالیاتی
  • ابلاغ اوراق مالیاتی
  • استعلام بدهی مالیاتی
  • استعلام اظهارنامه مالیاتی ارسال شده
  • استعلام پرونده فروشگاهی پرداخت اینترنتیو
  • استعلام ممنوع الخروجی مالیاتی
  • کارتابل ابلاغ الکترونیک
  • ثبت و رسیدگی به اعتراضات و شکایات مودیان
  • خدمات صندوق فروش و حافظه مالیاتی و بسیاری از خدمات دیگر که همگی به صورت الکترونیک امکان پیگیری دارد.

چه کسانی در سامانه مودیان مالیاتی باید ثبت نام کنند؟

مطابق بند ج ۱ قانون سامانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان تمامی صاحبان مشاغل و اشخاص حقوقی مذکور در فصل چهارم و پنجم باب سوم قانون مالیات مستقیم مصوب ۳ اسفند سال ۱۳۶۶ مشمول این قانون هستند.

بر اساس این قانون تمامی اشخاص حقیقی و اشخاص حقوقی باید در سامانه انجام تکلیف کنند. کلیه افراد حقیقی و حقوقی برای اینکه نیازی به ارائه مدارک و پرداخت هزینه‌های اضافه جهت محاسبات مالیاتی نداشته باشند؛می توانند با فعال سازی کارت خوان به صورت آنلاین یا از طریق درگاه ملی خدمات مالیات اقدام به پرداخت مالیات کنند.

  • منظور از اشخاص حقیقی تمامی افرادی هستند که دارای مشاغل صنفی یا غیر صنفی باشند.

  • منظور از اشخاص حقوقی شامل شرکت‌های تجاری و افراد حقوقی غیرتجاری می باشد.

ورود به سامانه مودیان مالیاتی

برای ورود به سامانه مالیاتی آدرس My.tax.gov.ir را وارد کنید تا وارد صفحه مالیاتی شوید. در این صفحه برای اینکه بتوانید وارد صفحه اصلی سایت شوید اطلاعات مورد نیاز مثل :کد ملی, رمز عبورتان و کد امنیتی را به طور صحیح وارد می‌کنید و در نهایت ورود به پنل کاربری را کلیک می‌کنیم.( اگر شما نام کاربری و رمز ندارید بنابراین باید در سامانه ثبت نام کنید)

نحوه ثبت نام در سامانه مودیان مالیاتی

 

سامانه مودیان مالیاتی
سامانه مودیان مالیاتی : 09129426674

برای ثبت نام در سامانه مالیاتی باید آدرس My.tax.gov.ir را در مرورگر سرچ کنید تا به درگاه متصل شوید. سپس روی بخش ثبت نام کلیک کنید .در این بخش از شما به عنوان شخص حقیقی باید کد ملی و یا به عنوان اشخاص حقوقی باید شناسه ملی را به اضافه کلمه عبور به اضافه تصویر امنیتی وارد کادر کنید.

نحوه ثبت نام در سامانه مودیان مالیاتی
نحوه ثبت نام در سامانه مودیان مالیاتی

در زمان ثبت نام و وارد کردن اطلاعات کاربری خود نباید صفحه کلید شما در حالت فارسی باشد. همچنین توجه داشته باشید که رمز عبور خود را به حروف بزرگ و کوچک اگر وارد کردید حتماً توجه داشته باشید؛ چون که سامانه بر روی کلمه عبور کوچک و بزرگ حساس می‌باشد).

سامانه مودیان مالیاتی
سامانه مودیان مالیاتی

در نهایت ورود به پنل کاربری را تیک بزنید. پس از ثبت نام شما می‌توانید برای هر بار ورود به سامانه با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود وارد سامانه مودیان مالیاتی شوید. در زمان ثبت نام  در سامانه باید حتما کد ملی و شماره تلفن مربوط به شخص مودی باشد.

پیش ثبت نام مالیاتی چیست؟

شما برای پرداخت‌های مالیاتی از طریق پورتال نیاز به یک کد اقتصادی دارید.برای اینکه بتوانید کد اقتصادی مالیاتی بگیرید؛ برای این منظور باید وارد سایت مالیات جمهوری اسلامی ایران شوید .گزینه پیش ثبت نام را بزنید و سپس گزینه ثبت نام را کلیک کرده نوع مودی اعم از شخص حقیقی یا حقوقی یا کد فراگیر اتباع را وارد می‌کنید و بعد گزینه ورود به ثبت نام را خواهید زد.

در صفحه جدید از پایین صفحه بخش پیش ثبت نام را باید انتخاب کنید و اطلاعات مورد نیاز اعم از کد پستی؛ شماره تلفن همراه که مربوط به خودتان باشد به اضافه کد امنیتی را وارد کرده و گزینه ثبت نام را انتخاب می‌کنیم.

در هریک از مراحل پیش ثبت نام ؛ثبت نام یا ورود به سایت اداره مالیات اگر دچار اختلال یا اشتباه شدید فورا با مشاور تلفتی وکیل مالیات مجموعه حق وران تماس بگیرید.مشاورین ما در کوتاه ترین زمان پاسخگوی شما خواهند بود.

خدمات پورتال جامع مالیاتی

این پورتال برای تسهیل فرایندهای مالیاتی ایجاد شده که خدمات مختلفی را در حال حاضر ارائه می‌کند و همچنان در حال اضافه کردن خدمات جدید نیز می‌باشد. برای اینکه بتوانید از خدمات پورتال مالیاتی سازمان امور مالیاتی استفاده کنید باید یک پرونده الکتریکی داشته باشید.

به خاطر همین باید یک مرحله پیش ثبت نام را انجام داده باشید و اطلاعات مورد نیاز کاربری را اخذ کنید. از جمله خدمات پرتال مالیاتی شامل:

  • ثبت نام مودی و تکمیل پرونده‌های الکترونیک مالیاتی؛
  • پرداخت بر خط قبوض مالیاتی و صدور قبض مالیاتی جدید؛
  • امکان استعلام اظهارنامه؛
  • پلمپ دفاتر تجاری ؛
  • امکان استعلام بدهکاری مالیاتی؛
  • درخواست رفع محدودیت تبصره ۴ ماده ۱۸۶
  • ثبت و مدیریت سامانه‌های فروشگاهی و دستگاه‌های پوز بانکی
  • ثبت مشمولیت ارزش افزوده
  • استعلام رفع تعهد ارزی صادرکنندگان
  • درخواست ارسال اطلاعات اظهارنامه به سازمان‌ها
  • درخواست استفاده از ابلاغ الکترونیک و نمایش اوراق
  • صدور گواهی موضوع ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم
  • استعلام شماره اقتصادی
  • استعلام میزان رفع تعهد ارزی
  • استعلام گواهی پرداخت مالیات بر درآمد مشاغل خودرو
  • اظهارنامه اجاره املاک و…
ثبت الکترونیکی اعتراضات و شکایات از طریق سامانه مودیان مالیاتی
ثبت الکترونیکی اعتراضات و شکایات از طریق سامانه مودیان مالیاتی

ثبت الکترونیکی اعتراضات و شکایات از طریق سامانه مودیان مالیاتی

تمام مودیان حقیقی و حقوقی جهت ثبت الکترونیکی اعتراضات و شکایات خود می‌توانند از طریق سامانه مالیاتی اطلاعات پرونده را که در سامانه سنیم موجود است اقدام کنند و اعتراض داشته باشند.

سامانه اطلاع رسانی مالیاتی

جهت آگاهی از جدیدترین قوانین و آخرین قوانین دستورالعمل‌ها بخشنامه‌ها و تمامی خدمات سازمان امور مالیاتی می‌توان از این سامانه استفاده کرد.

بخش اظهارنامه الکترونیکی

از طریق بخش اظهارنامه الکترونیکی در سامانه کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی و اجاره املاک قراردادهای الکترونیکی با امضا الکترونیک خواهند داشت.

گواهی موضوع ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم در سامانه مودیان مالیاتی

مطابق با حکم ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم صدور کارت بازرگانی تجدید و تمدید کارت بازرگانی پروانه کسب یا کار اشخاص حقیقی یا حقوقی از طرف مراجع مشروط به ارائه گواهی از طرف اداره مالیاتی می باشد. در صورت عدم رعایت این موضوع با مسئولین مربوطه طبق قوانین برخورد خواهد شد.

هدف از تشکیل سامانه مودیان مالیاتی

از آنجایی که سامانه مودیان مالیاتی جهت ارسال صورتحساب‌های الکترونیکی و اتصال پایانه‌های فروشگاهی کاربرد دارد؛ لذا ضرورت دارد تا تمامی صاحبین مشاغل اعم از حقیقی و حقوقی مبادرت به ثبت نام در سامانه کنند.

هدف از تشکیل سامانه در گام اول می‌توان به کنترل تورم اشاره کرد. همچنین کاهش وابستگی به بودجه نفت و افزایش سهم مالیات پیشگیری از شکاف طبقاتی اجتماعی به اضافه ایجاد عدالت مالیاتی
بر همین اساس بهتر است مودیان مالیاتی در زمان‌های مقرر که از طرف سازمان امور مالیاتی اعلام می‌شود اقدام کنند.

دکتر محمد جواد گوهریانمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر محمد جواد گوهریان

سلام من دکتر محمد جواد گوهریان هستم و متولد سال ۱۳۶۴ و دارای دکترای تخصصی در رشته حقوق خصوصی از دانشگاه خوارزمی هستم. بنده سابقه  تالیف و گردآوری بیش از ۸ مقاله در حوزه حقوق خصوصی در نشریات معتبر داخلی و  گرد آوری کتاب در حوزه آرای وحدت رویه قضائی را دارا می باشم. انجام وکالت و مشاوره در بیش از ۴۳۸ پرونده مطرح در محاکم داخلی و بیش از یازده پرونده داوری در عرصه قرارداهای داخلی تا سال ۱۳۹۸ توسط بنده به انجام رسیده است. تخصص در وکالت در زمینه ملکی و همینطور در زمینه شرکت های داخلی و بین المللی در خصوص انعقاد قرارداهای جاری  و وکالت دائم از دیگر حوزه های فعالیت بنده هست. همینطور بنده مفتخرم پاسخ سوالات کاربران عزیزمان را که عضو با ارزش سایت در نزد ما محسوب می شوند، را به دقت و به صورت رایگان در سایت و در بخش پرسش وپاسخ قرار بدهم .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *