مستنبط از ماده واحدۀ الحاقی به قانون روابط مؤجر و مستأجر مصوب سال 1365 این است كه قانون مزبور ناظر به عقود اجاره‌ای است كه بعد از‌تصویب آن قانون و ابتدائاً منعقد می‌شوند و شامل اماكن تجاری كه سابقۀ اجاره به تاریخ قبل از تصویب قانون فوق‌الذكر داشته‌اند نمی‌شود و لذا درمورد دعاوی مطروحه كه به دلالت اسناد و اوراق پروندۀ مسبوق به رابطۀ استیجاری به تاریخ قبل از تصویب ماده واحدۀ قانون مذكور می‌باشند و تنظیم اجاره‌نامه‌های جدید فی‌الواقع و نفس‌الامر به منظور تمدید و تجدید اجارۀ قبلی بوده است صدور اجرائیه از جانب دفتر اسناد رسمی مبنی بر تخلیۀ این قبیل‌ محلّ كسب و پیشه مخالف قانون است و به این كیفیت رأی دادگاه حقوقی1 تهران كه بر تأیید حكم دادگاه حقوقی2 اصدار یافته و مبتنی بر ابطال ‌اجرائیۀ صادره در این زمینه می‌باشد، صحیح و موافق موازین قانونی تشخیص می‌گردد.

خلاصه

ماده واحدۀ الحاقی به قانون «روابط مؤجر و مستأجر»، مصوب 1365، ناظر به اجاره‌نامه‌هایی است که بعد از تصویب این قانون برای اولین بار منعقد می‌شوند و اجاره‌نامه‌های منعقده قبل از این تاریخ، مشمول قانون «روابط مؤجر و مستأجر»،
مصوب 1356 خواهند بود.

دکتر محمد جواد گوهریانمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر محمد جواد گوهریان

سلام من دکتر محمد جواد گوهریان هستم و متولد سال ۱۳۶۴ و دارای دکترای تخصصی در رشته حقوق خصوصی از دانشگاه خوارزمی هستم. بنده سابقه  تالیف و گردآوری بیش از ۸ مقاله در حوزه حقوق خصوصی در نشریات معتبر داخلی و  گرد آوری کتاب در حوزه آرای وحدت رویه قضائی را دارا می باشم. انجام وکالت و مشاوره در بیش از ۴۳۸ پرونده مطرح در محاکم داخلی و بیش از یازده پرونده داوری در عرصه قرارداهای داخلی تا سال ۱۳۹۸ توسط بنده به انجام رسیده است. تخصص در وکالت در زمینه ملکی و همینطور در زمینه شرکت های داخلی و بین المللی در خصوص انعقاد قرارداهای جاری  و وکالت دائم از دیگر حوزه های فعالیت بنده هست. همینطور بنده مفتخرم پاسخ سوالات کاربران عزیزمان را که عضو با ارزش سایت در نزد ما محسوب می شوند، را به دقت و به صورت رایگان در سایت و در بخش پرسش وپاسخ قرار بدهم .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *