‌جهات ردّ دادرس در امور جزایی در مادۀ 332 قانون آیین دادرسی کیفری تصریح شده و رسیدگی دیوان عالی کشور مبنی بر تنفیذ یا عدم تنفیذ نظر دادگاه‌ کیفری یک با هیچ یک از جهات مزبور تطبیق نمی‌کند تا مجوز ردّ دادرس برای رسیدگی به درخواست اعادۀ دادرسی باشد. اظهار عقیده در موضوع‌ دعوی هم که به شرح بند 7 مادۀ 208 قانون آیین دادرسی مدنی از موارد ردّ دادرس محسوب شده، منصرف از این مورد است زیرا در اعادۀ دادرسی ‌مسائلی عنوان می‌شود که قبلاً مطرح نشده و سابقۀ رسیدگی ندارد. ‌بنابراین رأی شعبۀ بیستم دیوان عالی کشور مبنی بر رسیدگی به درخواست اعادۀ دادرسی صحیح و منطبق با موازین قانونی است.

خلاصه

رسیدگی دیوان عالی کشور به تنفیذ یا عدم تنفیذ نظر دادگاه کیفری1، از جهاتِ ردّ دادرس در مرحلۀ اعادۀ دادرسی به شمار نمی‌آید.

دکتر محمد جواد گوهریانمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر محمد جواد گوهریان

سلام من دکتر محمد جواد گوهریان هستم و متولد سال ۱۳۶۴ و دارای دکترای تخصصی در رشته حقوق خصوصی از دانشگاه خوارزمی هستم. بنده سابقه  تالیف و گردآوری بیش از ۸ مقاله در حوزه حقوق خصوصی در نشریات معتبر داخلی و  گرد آوری کتاب در حوزه آرای وحدت رویه قضائی را دارا می باشم. انجام وکالت و مشاوره در بیش از ۴۳۸ پرونده مطرح در محاکم داخلی و بیش از یازده پرونده داوری در عرصه قرارداهای داخلی تا سال ۱۳۹۸ توسط بنده به انجام رسیده است. تخصص در وکالت در زمینه ملکی و همینطور در زمینه شرکت های داخلی و بین المللی در خصوص انعقاد قرارداهای جاری  و وکالت دائم از دیگر حوزه های فعالیت بنده هست. همینطور بنده مفتخرم پاسخ سوالات کاربران عزیزمان را که عضو با ارزش سایت در نزد ما محسوب می شوند، را به دقت و به صورت رایگان در سایت و در بخش پرسش وپاسخ قرار بدهم .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *