نمونه رای ادله اثبات بزه شرب خمر

نمونه رای ادله اثبات بزه شرب خمر گروه وکلای حق وران


نمونه رای ادله اثبات بزه شرب خمر

نمونه رای ادله اثبات بزه شرب خمر

 رای دادگاه بدوی

در خصوص اتهام ع.م. مبنی بر شرب خمر با عنایت به جمیع محتویات پرونده و گزارش واصله و مفاد کیفرخواست صادره از سوی دادسرای ناحیه 32 تهران و توجه به دفاعیات بلاوجه متهم در جلسه دادگاه که به جهت فرار از مجازات مطرح نموده است با عنایت به وجود دلایل و قرائن و امارات متقن و موجد حصول علم و یقین از جمله گزارش پلیس راهور متعاقب انجام تست الکل به وجود مقادیر زیادی الکل در بدن نامبرده ناشی از شرب خمر و همچنین دستگیری وی هنگام رانندگی در وضعیت نامتعادل و خطرناک بدون رعایت ضوابط و مقررات راهنمائی و رانندگی و عبور از چراغ قرمز منجر به تصادف خسارتی بزهکاریش محرز و مسلم بوده.

فلذا به استناد مواد 211 و 264 و 265 از قانون مجازات اسلامی مصوب اردیبهشت 1392 حکم محکومیت وی به تحمل هشتاد تازیانه حد شرعی صادر و اعلام می گردد. ضمناً نظر به شدت قبح عمل ارتکابی از سوی وی بشرح گزارش اولیه پلیس راهور مبنی بر رانندگی با وسیله نقلیه موتوری در سطح شهر پس از مصرف مشروبات الکلی منجر به تصادف خسارتی و ایجاد حالت خطرناک برای سایر شهروندان از باب تکمیل مجازات به استناد بند ث از ماده 23 و ماده 31 از قانون فوق الذکر نامبرده به مدت یک سال از رانندگی با وسایل نقلیه موتوری و یا تصدی وسایل موتوری منع می گردد.

رأی صادره حضوری و ظرف مدت بیست روز پس از ابلاغ قابل تجدیدنظر در محاکم تجدیدنظر استان تهران می باشد.
رئیس شعبه 1088 دادگاه کیفری دو مجتمع قضائی ارشاد تهران- شهباز صحرائیان

دکتر سبحان فتح الهی

دکتر سبحان فتح اللهی

خواننده عزیز سلام !

من از گروه وکلای حق وران در خدمت شما هستم..

مطابق ماده 265 قانون مجازات اسلامی، حد مصرف مسکر، هشتاد ضربه شلاق است اما باید در نظر داشت که حد شرب خمر در مقام اثبات، مستلزم شهادت دو شاهد عادل و یا دو مرحله اقرار در محکمه است.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از وکیل شرب خمر کمک بگیرید.

 رای دادگاه تجدیدنظر

درخصوص تجدیدنظرخواهی آقای ع.م. نسبت به دادنامه شماره 700مورخه 94/8/3 از شعبه 1088 دادگاه کیفری دو تهران که به اتهام شرب مشروبات الکلی مسکربه تحمل هشتاد ضربه تازیانه بعنوان حد شراب و محرومیت از رانندگی با وسیله نقلیه موتوری بمدت یکسال بعنوان مجازات تکمیلی صادر شده است، دادگاه با بررسی اوراق پرونده، نظربه اینکه متهم در تمامی مراحل تحقیق در پرونده امر منکر بزه بوده و با لحاظ اینکه حد شراب در مقام اثبات مستلزم شهادت دو شاهد عادل و یا دو مرحله اقرار در محکمه می باشد و در ما نحن فیه مراتب محقق نشده است فلذا دادنامه مذکور مخدوش و با پذیرش تجدیدنظرخواهی حسب مقتضای بند ب ماده455 قانون آئین دادرسی کیفری ضمن نقض آن بنا به مراتب و حاکمیت اصل 37 قانون اساسی وماده4 قانون بدوالذکر بملاک قاعده الحدود تدراء بالشبهات حکم بربرائت متهم صدرالتوصیف صادر و اعلام می نماید. رای صادره قطعی است.
شعبه14دادگاه تجدیدنظر استان تهران – رئیس و مستشار
نعمت اله نیک نژاد-عیسی الوندی

مشاوره حقوقی تلفنی

یکی از خدمات گروه وکلای حق وران ، ارائه خدمات مشاوره تلفنی حقوقی می باشد.  با توجه به شلوغی شهرها امروزه دیگر نیازی به طی مسیر طولانی و یا ساعت ها انتظار  برای دریافت خدمات مشاوره حقوقی همچون گذشته نیست ، بلکه شما می توانید به راحتی با رزرو یک مشاوره تلفنی از وکلای پایه یک دادگستری تهران از خدمات مشاوره تخصصی حقوقی بهره مند شوید.

خدمات رایگان ما برای همه

آیا میدانید گروه وکلای حق وران خدمات مشاوره رایگان ارائه نموده است ؟

گروه وکلای حق وران به منظور ارائه خدمات عمومی گسترده برای همه ی مردم با توان های مالی مختلف و به منظور ارائه راهنمایی موثر ، اقدام به ارائه مشاوره رایگان حقوقی نموده است.

برای بهره مندی از خدمات مشاوره رایگان کافی است که در فرم زیر سوال خود را بپرسید  و سپس در قسمت مشاوره افلاین پاسخ سوالات خود و دیگران را ببینید.

گروه وکلای حق وران با همکاری  جمعی از وکیل خوب تهران به صورت تخصصی اقدام به ارائه خدمات در زمینه های زیر می نماید :

وکیل قاچاق کالا و ارز، وکیل شرب خمر، وکیل رابطه نامشروع، وکیل ارث ، وکیل جرایم اینترنتی، وکیل پیش فروش آپارتمان، وکیل مالیات، وکیل ملکی وکیل خانواده ؛ وکیل شهرداری ، وکیل تجاوز جنسی ، وکیل سقط جنین ، وکیل جرایم پزشکی ، وکیل سرقفلی ، وکیل جعل ، وکیل فروش مال غیر ، وکیل وقف

وکلای حق وران راهنمای شما در رسیدن به نتیجه مطلوب می باشند. شماره تماس در ۲۴ ساعت شبانه روز : 09129426674

ما را در اینستاگرام دنبال نمایید: haghvaran

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *