نمونه رای افراز ملک ترکه

نمونه رای افراز ملک ترکه از گروه وکلای حق وران


نمونه رای افراز ملک ترکه

ورثه در صورتی که جهت تقسیم و فروش ملک به توافق نرسند، می توانند تقاضای افراز ملک را از دادگاه داشته باشند و بدین ترتیب با تنظیم دادخواستی مبنی برافراز می توانند به تقسیم و فروش سهم الارث خود بپردازند. در صورتی که هر گونه سوال در این مورد دارید می توانید از وکیل ارث متخصص حق وران سوال بپرسید.

 رای شعبه بدوی

در این پرونده آقای ع.الف. الف. و غیره دادخواستی به طرفیت خانم ش. الف. و سایرین کلاً وراث مرحوم ف. ملت به خواسته صدور حکم بر افراز یک قطعه زمین زراعی ماترک مرحوم ف. ملت تقدیم محاکم حقوقی ج. کرده اند که شعبه دوم دادگاههای ج. به موجب قرار شماره 500632 – 94/7/30 با نفی صلاحیت خویش به صلاحیت اداره ثبت اسناد و املاک ج. اعلام نظر و پرونده را در راستای ماده 28 قانون آیین دادرسی مدنی به دیوان عالی کشور ارسال که به این شعبه ارجاع کرده است مفاد قرار مذکور هنگام شور قرائت می شود.

سمانه آئینه

خواننده عزیز سلام !

من از گروه وکلای حق وران در خدمت شما هستم..

افراز ملکی که در نتیجه وراثت بین اصحاب دعوی به حالت اشاعه در آمده است، تقسیم ترکه محسوب شده و در صورت عدم تراضی ورثه و طرح دعوی، رسیدگی به این امر در صلاحیت دادگاه عمومی است و برخلاف سایر موارد افراز ملک مشاع ثبت شده، اداره ثبت اسناد و املاک در این خصوص صلاحیتی ندارد.

رأی شعبه دیوان عالی کشور

اعلام عدم صلاحیت شعبه دوم دادگاه حقوقی ج. به صلاحیت اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان مذکور به شرحی که در قرار شماره 500632 – 94/7/30 صادر شده از سوی آن مرجع قضایی منعکس است با توجه به محتویات پرونده و موضوع خواسته که ناشی از وراثت بین اصحاب دعوی می باشد مستنداً به رأی وحدت رویه شماره 719 – 90/2/20 هیأت عمومی دیوان عالی کشور رسیدگی به این موضوع در صلاحیت دادگاه می باشد لذا مستنداً به ماده 28 قانون آیین دادرسی مدنی ضمن نقض قرار مذکور برای رسیدگی و امعان نظر قضایی به مرجع صادر کننده قرار اعاده می شود.

مشاوره حقوقی تلفنی

یکی از خدمات گروه وکلای حق وران ، ارائه خدمات مشاوره تلفنی حقوقی می باشد.  با توجه به شلوغی شهرها امروزه دیگر نیازی به طی مسیر طولانی و یا ساعت ها انتظار  برای دریافت خدمات مشاوره حقوقی همچون گذشته نیست ، بلکه شما می توانید به راحتی با رزرو یک مشاوره تلفنی از وکلای پایه یک دادگستری تهران از خدمات مشاوره تخصصی حقوقی بهره مند شوید.

خدمات رایگان ما برای همه

آیا میدانید گروه وکلای حق وران خدمات مشاوره رایگان ارائه نموده است ؟

گروه وکلای حق وران به منظور ارائه خدمات عمومی گسترده برای همه ی مردم با توان های مالی مختلف و به منظور ارائه راهنمایی موثر ، اقدام به ارائه مشاوره رایگان حقوقی نموده است.

برای بهره مندی از خدمات مشاوره رایگان کافی است که در فرم زیر سوال خود را بپرسید  و سپس در قسمت مشاوره افلاین پاسخ سوالات خود و دیگران را ببینید.

گروه وکلای حق وران با همکاری  جمعی از وکیل خوب تهران به صورت تخصصی اقدام به ارائه خدمات در زمینه های زیر می نماید :

وکیل قاچاق کالا و ارز، وکیل شرب خمر، وکیل رابطه نامشروع، وکیل ارث ، وکیل جرایم اینترنتی، وکیل پیش فروش آپارتمان، وکیل مالیات، وکیل ملکی وکیل خانواده ؛ وکیل شهرداری ، وکیل تجاوز جنسی ، وکیل سقط جنین ، وکیل جرایم پزشکی ، وکیل سرقفلی ، وکیل جعل ، وکیل فروش مال غیر ، وکیل وقف

وکلای حق وران راهنمای شما در رسیدن به نتیجه مطلوب می باشند. شماره تماس در ۲۴ ساعت شبانه روز : 09129426674

ما را در اینستاگرام دنبال نمایید: haghvaran

منیره شفیعیمشاهده نوشته ها

Avatar for منیره شفیعی

من منیره شفیعی با بیش از 4 سال سابقه، نویسنده گروه وکلای حق وران هستم . این مقاله توسط گروه وکلای حق وران، تشکیل شده از وکلای حرفه ای و پایه یک دادگستری با سالها تجربه ، تحریر و نظارت شده است و به منظور پاسخگویی به نیازهای شما گردآوری شده است. در صورتی که شما سوالات مشابه دارید ، پائین همین پست بپرسید تا مطلب مورد نظر شما گردآوری شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *