نمونه رای تجدیدنظرخواهی از ابطال دستور فروش

نمونه رای تجدیدنظرخواهی از ابطال دستور فروش

نمونه رای تجدیدنظرخواهی از ابطال دستور فروش

 رای دادگاه بدوی

در خصوص دعوی اقایان الف. ب.ح. و ر. ح.ر. با وکالت اقای م. ع.ح. بطرفیت اقایان وخانمها 1- م.م. ص. با وکالت اقای ع. ج.ز. وخانم م. ج.ز. 2- ف. 3- پ. 4- م. 5- پ. 6- ه. 7- ج. 8- م. 9- م. 10- گ. 11- د. 12- م. ه.ب.م. بخواسته اعتراض به عملیات اجرائی ولغو دستورفروش شماره 883-87/8/21 صادره در پرونده کلاسه 727/189/87 وابطال مزایده وکیل خواهانها توضیح داده که بموجب مبایعه نامه عادی مورخ 1375/11/29 ووکالتنامه بلاعزل شماره 74408-1375/12/1 دفترخانه 125 تهران موکلین وی مالک 4سهم از 19سهم ششدانگ پلاک ثبتی … واقع در بخش 10تهران شامل 8 باب مغازه به انضمام 2 باب مغازه نیم بابی که سرقفلی 3 باب مغازه های موصوف نیز به نامبردگان تعلق داشته می باشد که بموجب دادنامه شماره 890575 – 89/8/30 صادره از شعبه 185 هم خواندگان به صحت ان اقرار نموده اند خوانده ردیف اول با علم به مالکیت موکلین وی وعدم مالکیت بقیه خواندگان انها را طرف دعوی قرارداده وموفق به اخذ دستور فروش وخود در مزایده شرکت ومالکیت ملک را از طریق مزایده خریداری نموده است نظربه اینکه الف. از خواندگان بنام د. ه.ب.م. به صحت ادعای خواهانها اقرارنموده وبا توجه به مفاد مبایعه نامه مورد استناد ووکالتنامه اعطایی که مورد انکار وتردید خواندگان واقع نشده ودر دستور فروش مورد اعتراض بدون اینکه مالکین واقعی طرف دعوی قرار بگیرند دستور فروش صادر شده وبرخلاف مقررات هم مزایده صورت گرفته از اینرو دادگاه دعوی اقامه شده را وارد ومستندا به مواد 2و202و203 قانون ایین دادرسی مدنی ومواد 146و147 قانون اجرای احکام مدنی حکم به لغو دستور فروش وابطال مزایده انجام یافته واعاده به وضع سابق صادر واعلام مینماید رای صادره در خصوص خواندگان ردیف اول ویازده حضوری ظرف بیست روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظر در محاکم تجدیدنظر استان تهران میباشد ونسبت به بقیه غیابی ظرف بیست روز قابل واخواهی در این دادگاه بوده وپس از ان ظرف بیست روز قابل تجدیدنظر در محاکم تجدیدنظر استان تهران میباشد.
مستشار دادگاه تجدیدنظر مامور در شعبه 189 دادگاه حقوقی تهران – رسول بهلولی

دکتر سبحان فتح الهی

دکتر سبحان فتح اللهی

خواننده عزیز سلام !

من از گروه وکلای حق وران در خدمت شما هستم..

ابطال دستور فروش ملک مشاع به تبعیت از خود این دستور، از شمول احکام و قرارهای قابل تجدیدنظر، خارج است. بنابراین اگر شخصی نسبت به دستور فروش یا ابطال آن تجدیدنظرخواهی نماید، مشمول تجدیدنظر خواهی نخواهد بود و مرجع تجدید نظر قرار عدم استماع صادر خواهد کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از وکیل ملکی کمک بگیرید.

رأی دادگاه تجدیدنظر استان

در خصوص تجدیدنظرخواهی آقای م.م. ص. بطرفیت آقایان ر. ح.ر. و الف. ب. که نامبرده اخیر فوت نموده و ورثه وی آقایان و خانمها ف. ، ح. ، م. و . ب. با وکالت آقای م. ع.ح. در این مرحله مداخله نموده اند و وکیل مذکور وکالت تجدیدنظرخوانده ردیف اول را نیز دارد ، نسبت به دادنامه شماره 1149-93/12/14 شعبه 189 دادگاه عمومی حقوقی تهران که به موجب آن دستور فروش شماره 883-87/8/21 راجع به پلاک 1739/15 – اصلی بخش ده تهران و مزایده انجام شده در اجرای آن دستور ابطال و رای به اعاده وضع به سابق صادر شده است ، نظر به اینکه ابطال دستور فروش به تبعیت از دستور فروش ملک مشاع از شمول احکام و قرارهای مقرر در مواد 331 و 332 قانون آیین دادرسی مدنی خارج بوده و قابل تجدیدنظرخواهی نبوده و به تبع آن ابطال عملیات اجرایی راجع به دستور فروش مذکور نیز مطابق مقررات ماده 39 قانون اجرای احکام مدنی بعمل آمده و اعاده به وضع سابق محسوب می گردد، نیز از شمول مقررات مذکور از قانون آیین دادرسی مدنی خارج و دادگاه به این اعتبار قرار رد تجدیدنظرخواهی ، تجدیدنظرخواه را صادر و اعلام می دارد . این رأی قطعی است .
شعبه15 دادگاه تجدید نظر استان تهران – مستشار و مستشار
سید عطا قیصری – هوشنگ امامی

مشاوره با وکیل ملکی

یکی از خدمات گروه وکلای حق وران ، ارائه خدمات مشاوره تلفنی حقوقی به صورت تخصصی در زمینه ملک و املاک  می باشد.

این گروه دارای وکیل ملکی متخصص و زبده با سالها سابقه کار در ای زمینه می باشد.

خدمات رایگان ما برای همه

آیا میدانید گروه وکلای حق وران خدمات مشاوره رایگان ارائه نموده است ؟

گروه وکلای حق وران به منظور ارائه خدمات عمومی گسترده برای همه ی مردم با توان های مالی مختلف و به منظور ارائه راهنمایی موثر ، اقدام به ارائه مشاوره رایگان حقوقی نموده است.

برای بهره مندی از خدمات مشاوره رایگان کافی است که در فرم زیر سوال خود را بپرسید  و سپس در قسمت مشاوره افلاین پاسخ سوالات خود و دیگران را ببینید.

گروه وکلای حق وران با همکاری  جمعی از وکیل خوب تهران به صورت تخصصی اقدام به ارائه خدمات در زمینه های زیر می نماید :

وکیل قاچاق کالا و ارز، وکیل شرب خمر، وکیل رابطه نامشروع، وکیل ارث ، وکیل جرایم اینترنتی، وکیل پیش فروش آپارتمان، وکیل مالیات، وکیل ملکی وکیل خانواده ؛ وکیل شهرداری ، وکیل تجاوز جنسی ، وکیل سقط جنین ، وکیل جرایم پزشکی ، وکیل سرقفلی ، وکیل جعل ، وکیل فروش مال غیر ، وکیل وقف

وکلای حق وران راهنمای شما در رسیدن به نتیجه مطلوب می باشند. شماره تماس در ۲۴ ساعت شبانه روز : 09129426674

ما را در اینستاگرام دنبال نمایید: haghvaran

دکتر محمد جواد گوهریانمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر محمد جواد گوهریان

سلام من دکتر محمد جواد گوهریان هستم و متولد سال ۱۳۶۴ و دارای دکترای تخصصی در رشته حقوق خصوصی از دانشگاه خوارزمی هستم. بنده سابقه  تالیف و گردآوری بیش از ۸ مقاله در حوزه حقوق خصوصی در نشریات معتبر داخلی و  گرد آوری کتاب در حوزه آرای وحدت رویه قضائی را دارا می باشم. انجام وکالت و مشاوره در بیش از ۴۳۸ پرونده مطرح در محاکم داخلی و بیش از یازده پرونده داوری در عرصه قرارداهای داخلی تا سال ۱۳۹۸ توسط بنده به انجام رسیده است. تخصص در وکالت در زمینه ملکی و همینطور در زمینه شرکت های داخلی و بین المللی در خصوص انعقاد قرارداهای جاری  و وکالت دائم از دیگر حوزه های فعالیت بنده هست. همینطور بنده مفتخرم پاسخ سوالات کاربران عزیزمان را که عضو با ارزش سایت در نزد ما محسوب می شوند، را به دقت و به صورت رایگان در سایت و در بخش پرسش وپاسخ قرار بدهم .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *