نمونه رای دعوی تنفیذ وصیت نامه عادی

نمونه رای دعوی تنفیذ وصیت نامه عادی گروه وکلای حق وران


نمونه رای دعوی تنفیذ وصیت نامه عادی

نمونه رای دعوی تنفیذ وصیت نامه عادی

 رای دادگاه بدوی

در خصوص دادخواست الف. ف.ن. به قیمومیت محمد ج.ز. و ر. ج.ز. فرزندان علی بطرفیت آقایان و خانمها نورالدین – ع. – ح. – خ. – ف. – ص. جملگی ج.ز. فرزندان مجتبی خواسته صدور حکم به تنفیذ و تایید وصیت نامه عادی بدون تاریخ مرحوم صغری نوری ملخص خواسته خواهان این است که مرحوم صغری نوری به رحمت ایزدی پیوسته و قبل از فوت او فرزندش علی ج.ز. که وراث وی خواهان ها هستند فوت شده لذا به موجب وصیت نامه مذکور سهم الارث خود از اموال فرزندش علی را به فرزندان علی بخشیده است و اعلام داشته که هیچ کس هیچ حقی ندارد چون حق خودش بوده که بخشیده است لذا تقاضای تنفیذ وصیت نامه مذکور دارند.

دادگاه با توجه به محتویات پرونده و نظر به این که برگ عادی که مرحوم صغری نوری در زمان حیاتش تنظیم کرده است به صورت وصیت نامه تنظیم نگردیده و نمی توان به آن وصیت نامه گفت زیرا مطابق مقررات و مفاد قانونی وصیت نامه تنظیم نگردیده است علی هذا دعوی خواهان غیر وارد تشخیص و به استناد ماده 837 قانون مدنی حکم به بطلان دعوی خواهان ها صادر و اعلام میدارد رای صادره حضوری و ظرف بیست روز پس از ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی در محاکم تجدیدنظر استان تهران خواهد بود.
رئیس شعبه 127 دادگاه عمومی(حقوقی)تهران – خلیل قائدی

دکتر سبحان فتح الهی

دکتر سبحان فتح اللهی

خواننده عزیز سلام !

من از گروه وکلای حق وران در خدمت شما هستم..

 چنانچه در دعوی تنفیذ وصیت نامه عادی، مستند ابرازی به عنوان وصیت نامه در برگ عادی و بدون تاریخ بوده و به صورت وصیت نامه تنظیم نشده باشد، وصیت تلقی نمی شود و دعوی تنفیذ آن با قرار رد دعوی مواجه خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از وکیل ارث کمک بگیرید.

 رای دادگاه تجدیدنظر

در خصوص تجدیدنظرخواهی 1- الف. ف.ن. به قیمومیت از محمد جبرئیل 2- ر. ج.ز. بطرفیت 1. نورالدین 2. ع. 3. ح. 4. خ. 5. ف. 6. ص. همگی ج.ز. نسبت به دادنامه شماره 476 مورخ 94/5/28صادره از شعبه 127دادگاه عمومی حقوقی تهران که به موجب ان حکم به بطلان دعوی تایید و تنفیذ وصیت نامه عادی بدون تاریخ صادر گردیده است با عنایت به اینکه تسلیم نامه شماره 131/9/91مورخ 1391/8/2به قیمومیت الف. برغمدی از محمد ج.ز. صادر گردیده و دلیلی که موید تغییر نام خانوادگی از برغمدی به ف.ن. باشد ارائه نگردیده و قطع نظر از آن با توجه به اینکه مستندابرازی مندرج در صفحه سوم پرونده به عنوان وصیت تلقی نمی گردد تا تنفیذ آن خواسته شود بنابراین اعتراض معترض بامدلول ماده 348قانون آیین دادرسی مدنی قابل انطباق می باشد و در اجرای ماده 358قانون مارالذکر ضمن نقض دادنامه تجدیدنظرخواسته باستناد بند 3 ماده 84 و 285 قانون آیین دادرسی مدنی قرار رد دعوی خواهان ها صادر و اعلام می دارد رای صادره قطعی است.
شعبه 6 دادگاه تجدیدنظراستان تهران – رئیس و مستشار
جلال فارسیجانی -علی احمدی

مشاوره حقوقی تلفنی

یکی از خدمات گروه وکلای حق وران ، ارائه خدمات مشاوره تلفنی حقوقی می باشد.  با توجه به شلوغی شهرها امروزه دیگر نیازی به طی مسیر طولانی و یا ساعت ها انتظار  برای دریافت خدمات مشاوره حقوقی همچون گذشته نیست ، بلکه شما می توانید به راحتی با رزرو یک مشاوره تلفنی از وکلای پایه یک دادگستری تهران از خدمات مشاوره تخصصی حقوقی بهره مند شوید.

خدمات رایگان ما برای همه

آیا میدانید گروه وکلای حق وران خدمات مشاوره رایگان ارائه نموده است ؟

گروه وکلای حق وران به منظور ارائه خدمات عمومی گسترده برای همه ی مردم با توان های مالی مختلف و به منظور ارائه راهنمایی موثر ، اقدام به ارائه مشاوره رایگان حقوقی نموده است.

برای بهره مندی از خدمات مشاوره رایگان کافی است که در فرم زیر سوال خود را بپرسید  و سپس در قسمت مشاوره افلاین پاسخ سوالات خود و دیگران را ببینید.

گروه وکلای حق وران با همکاری  جمعی از وکیل خوب تهران به صورت تخصصی اقدام به ارائه خدمات در زمینه های زیر می نماید :

وکیل قاچاق کالا و ارز، وکیل شرب خمر، وکیل رابطه نامشروع، وکیل ارث ، وکیل جرایم اینترنتی، وکیل پیش فروش آپارتمان، وکیل مالیات، وکیل ملکی وکیل خانواده ؛ وکیل شهرداری ، وکیل تجاوز جنسی ، وکیل سقط جنین ، وکیل جرایم پزشکی ، وکیل سرقفلی ، وکیل جعل ، وکیل فروش مال غیر ، وکیل وقف

وکلای حق وران راهنمای شما در رسیدن به نتیجه مطلوب می باشند. شماره تماس در ۲۴ ساعت شبانه روز : 09129426674

ما را در اینستاگرام دنبال نمایید: haghvaran

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *