نمونه رای شرط مطالبه اجرت المثل ایام تصرف

نمونه رای شرط مطالبه اجرت المثل ایام تصرف گروه وکلای حق وران


نمونه رای شرط مطالبه اجرت المثل ایام تصرف

نمونه رای شرط مطالبه اجرت المثل ایام تصرف

 رای دادگاه بدوی

درخصوص دعوی ح. ف. به طرفیت ع. ف. به خواسته مطالبه اجرت المثل ایام تصرف باجلب نظر کارشناس و الزام به فروش مال مشاع یک باب ساختمان دو طبقه واقع در سلطان آباد ده متری حبیب ابن مظاهر کوچه شقایق پلاک36مستندبه تصویر مصدق قراردادمورخ92/6/31 با امعان نظر در محتویات پرونده ، موضوع خواسته ،مفاد دادخواست تقدیمی ،مدارک و مستندات ابرازی ، دفاعیات خوانده باتوجه به مفادبیع نامه 92/6/31واظهارات طرفین دعوی ونیز اظهارات مطلعین نظربه اینکه درخصوص میزان شراکت و انعقاد قرارداد بین طرفین اختلاف است خوانده مدعی عدم پرداخت سهم الشراکه بوده و خواهان مدعی پرداخت آن است باتوجه به اینکه مبنای خواسته قرارداد عادی بیع می باشدوبرابرماده22قانون ثبت اساسا مالک کسی است که ملک در دفتر املاک به نام وی ثبت شده است وصرف ارائه قرار عادی دلیل بر مالکیت نیست بلکه مدعی باید نسبت به اخذ سند رسمی و ثبوت مالکیت خویش اقدام نماید.

براین اساس صرف نظر از اظهارات طرفین دعوی قابلیت استماع نداشته نسبت به هر دو ادعا به طور کلی ختم دادرسی اعلام مبادرت به صدور قرار عدم استماع دعوی مستند به ماده2قانون آئین دادرسی مدنی می نماید قرار صادره حضوری و ظرف بیست روز قابل اعتراض در محاکم محترم تجدیدنظر استان است.
رئیس شعبه ششم حقوقی دادگستری بهارستان -امیر رهنمافر

دکتر سبحان فتح الهی

دکتر سبحان فتح اللهی

خواننده عزیز سلام !

من از گروه وکلای حق وران در خدمت شما هستم..

مطالبه اجرت المثل ایام تصرف منوط به مالکیت رسمی خواهان است؛ بنابراین دعوی مذکور به استناد قرارداد عادی بیع، مسموع نیست.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از وکیل ملکی کمک بگیرید.

 رای دادگاه تجدیدنظر

تجدیدنظرخواهی آقای ح. ف.م. به طرفیت آقای ع. ف.م. از دادنامه شماره 1338…94 مورخ 94/10/12 صادره از شعبه ششم دادگاه عمومی حقوقی بهارستان که به موجب آن در خصوص مطالبه اجرت المثل ایام تصرف، جلب نظر کارشناس و الزام به فروش مال مشاع یک باب ساختمان دو طبقه واقع در سلطان آباد ده متری حبیب ابن مظاهر کوچه شقایق پلاک 36 مستند به قرارداد مورخ 92/6/31 قرار عدم استماع دعوی صادر گردیده است.

دادگاه با بررسی محتویات پرونده و استدلال مندرج در دادنامه مزبور و مفاد لایحه ضمیمه دادخواست تسلیمی تجدیدنظرخواه و پاسخ آن نظر به اینکه در این مرحله از رسیدگی از سوی تجدیدنظرخواه ایراد و اعتراض مؤثر و مدللی که موجب گسیختن دادنامه تجدیدنظرخواسته را ایجاب نماید اقامه نگردیده است و از لحاظ رعایت اصول و قواعد دادرسی و مبانی استنباط فاقد ایراد و اشکال اساسی می باشد وانگهی تجدیدنظرخواهی مطروح منطبق با هیچیک از شقوق مندرج در ماده 348 قانون آئین دادرسی مدنی نمی باشد لذا با رد تجدیدنظرخواهی به استناد قسمت اخیر ماده 358 همان قانون حکم به تأیید دادنامه تجدیدنظرخواسته صادر و اعلام می کند این رأی قطعی است.
شعبه 50 دادگاه تجدیدنظراستان تهران – رئیس و مستشار
محمد زیوری -کورش کرمی

مشاوره حقوقی تلفنی

یکی از خدمات گروه وکلای حق وران ، ارائه خدمات مشاوره تلفنی حقوقی می باشد.  با توجه به شلوغی شهرها امروزه دیگر نیازی به طی مسیر طولانی و یا ساعت ها انتظار  برای دریافت خدمات مشاوره حقوقی همچون گذشته نیست ، بلکه شما می توانید به راحتی با رزرو یک مشاوره تلفنی از وکلای پایه یک دادگستری تهران از خدمات مشاوره تخصصی حقوقی بهره مند شوید.

خدمات رایگان ما برای همه

آیا میدانید گروه وکلای حق وران خدمات مشاوره رایگان ارائه نموده است ؟

گروه وکلای حق وران به منظور ارائه خدمات عمومی گسترده برای همه ی مردم با توان های مالی مختلف و به منظور ارائه راهنمایی موثر ، اقدام به ارائه مشاوره رایگان حقوقی نموده است.

برای بهره مندی از خدمات مشاوره رایگان کافی است که در فرم زیر سوال خود را بپرسید  و سپس در قسمت مشاوره افلاین پاسخ سوالات خود و دیگران را ببینید.

گروه وکلای حق وران با همکاری  جمعی از وکیل خوب تهران به صورت تخصصی اقدام به ارائه خدمات در زمینه های زیر می نماید :

وکیل قاچاق کالا و ارز، وکیل شرب خمر، وکیل رابطه نامشروع، وکیل ارث ، وکیل جرایم اینترنتی، وکیل پیش فروش آپارتمان، وکیل مالیات، وکیل ملکی وکیل خانواده ؛ وکیل شهرداری ، وکیل تجاوز جنسی ، وکیل سقط جنین ، وکیل جرایم پزشکی ، وکیل سرقفلی ، وکیل جعل ، وکیل فروش مال غیر ، وکیل وقف

وکلای حق وران راهنمای شما در رسیدن به نتیجه مطلوب می باشند. شماره تماس در ۲۴ ساعت شبانه روز : 09129426674

ما را در اینستاگرام دنبال نمایید: haghvaran

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *